Σάββατο 25 Ιουνίου 2022

Γατάκια των MAD…

 ... έτσι το έκανε ο Τζίμι Χέντριξ

Οι πυγμάχοι που αναστάτωσαν την εκδήλωση για τα βραβεία Mad με την (αυθόρμητη;) παράσταση βίας σχεδόν εντός σκηνής, κέρδισαν το μερίδιο προβολής που αναλογεί στην πράξη τους. Μάλιστα, την Παρασκευή, για δεύτερη συνεχή ημέρα, τα κανάλια πρόβαλαν πάλι τις σκηνές βίας διανθισμένες με δηλώσεις και διαδικτυακές αντεγκλήσεις των τράπερ που παίζουν καλά το παιχνίδι τού μάρκετινγκ και της προώθησης του ονόματός τους μέσω της πρόκλησης. Η μέθοδος αυτού του είδους

μάρκετινγκ είναι παλιά και διεθνής –όχι απαραιτήτως με μπουνιές αλλά με άλλου είδους προκλήσεις.
«Βρισκόμαστε στα 1967, τέτοια εποχή, 16 Ιουνίου και στο Μοντερέι, στην Καλιφόρνια, γίνεται φεστιβάλ μουσικής», αναφέρει ο Άγγελος  Μενδρινός στο θέμα-αναδρομή που δημοσιεύει στο newsbreak.gr και με το οποίο θυμίζει ότι «ο Τζίμι Χέντριξ όταν είχε κάνει ήδη όνομα στην Αγγλία προσπαθούσε να κατακτήσει και το κοινό της πατρίδας του, των ΗΠΑ». 

Και συμπληρώνει ο δημοσιογράφος: «Το ίδιο επιδιώκει και το αγγλικό συγκρότημα Who που είναι ήδη διάσημο στην Ευρώπη και έχει προγραμματίσει 22 συναυλίες για να αγαπηθεί και στο Νέο Κόσμο. Μεταξύ τού κιθαρίστα των Who, Πιτ Τάουσεντ, και του Χέντριξ υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός»

Και να τι έγινε το Ιούνιο του 1967 και το οποίο αφήνει πολύ πίσω τη βλακώδη βία στα βραβεία του Mad και κάνει τους «δικούς» μας να φαίνονται... γατάκια από πλευράς επινόησης μπροστά σε εκείνη του Χέντριξ: 

«Εκείνο το βράδυ το φεστιβάλ θα κλείσει με τον Χέντριξ. Νωρίτερα στη σκηνή έχουν ανέβει οι Who που έχουν –κατά την πάγια συνήθειά τους – διαλύσει τα πάντα. Δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο. Είναι δεδομένο ότι θα κλέψουν την παράσταση. Ο Χέντριξ χρειάζεται κάτι δυνατό που θα συζητηθεί. Το παιχνίδι δεν παίζεται πια με μουσικούς κανόνες, αλλά με μάρκετινγκ. Ο Τάουσεντ είχε καταστρέψει την κιθάρα του από το ντελίριο. Ο Χέντριξ τι; Άρχισε να σκέπτεται τις τελετουργίες των Ινδιάνων. Ανέβηκε στη σκηνή. Τα έδωσε όλα. Έπαιξε με την κιθάρα στην πλάτη, με τα δόντια, με ότι ήταν δυνατό να βγάλει ήχο. Κι εκεί, στο αποκορύφωμα της μελωδίας, αποφασίζει να της βάλει φωτιά! Η σκηνή έκανε τον γύρο των αμερικανικών καναλιών. Υπό άλλες προϋποθέσεις η συναυλία δεν θα απασχολούσε τα μεγάλα δίκτυα της χώρας».

Και να πώς εξήγησε ο Χέντριξ την κίνησή του: «Αποφάσισα να καταστρέψω την κιθάρα μου στο τέλος ενός τραγουδιού ως θυσία. Θυσιάζεις πράγματα που αγαπάς. Λατρεύω την κιθάρα μου».

** Δείτε εδώ ολόκληρο το θέμα του Άγγελου Μενδρινού στο newsbreak.gr. Μαζί και το βίντεο από το κάψιμο της κιθάρας.