Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2021

Ο αμείλικτος εχθρός τού «χαρτιού»

Εχθρός της εφημερίδας είναι ο χρόνος –ιδιαίτερα μετά την ανατολή τού διαδικτύου στο σύμπαν της Ενημέρωσης, που ανέστειλε τη δική της εμβέλεια. Αυτός ο χρόνος σταματάει για την εφημερίδα όταν πατηθεί το κουμπί τού πιεστηρίου. Εκεί ακριβώς παγώνει η επικαιρότητα για το «χαρτί» στον χάρτη της έγκαιρης ενημέρωσης –μαζί και της έγκυρης. Γιατί, λόγου χάρη, παύει να είναι έγκυρη η πληροφορία ότι υπάρχει «αγωνία για τον θρύλο των γηπέδων Στεφανάκο», όπως έγραψε στο πρωτοσέλιδό της η Espresso Σαββατοκύριακο, την στιγμή που όταν κυκλοφορεί και διαβάζεται έχει φύγει «Ένας θρύλος», όπως έγραψε στο δικό του πρωτοσέλιδο το Φως των Σπορ και «''Έφυγε'' ο θρυλικός Μίμης Στεφανάκος», όπως προβάλλει το θέμα ο Κόκκινος Πρωταθλητής. 

Ο λόγος της ανεπίκαιρης προβολής από την Espresso είναι προφανής. Η εφημερίδα στην έκδοση του Σαββάτου έκλεισε τις σελίδες της νωρίς και τυπώθηκε επίσης νωρίς, ενώ ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής τού Ολυμπιακού πέθανε (στα 85 του χρόνια) το βράδυ της Παρασκευής –ή τότε ανακοινώθηκε από την ΠΑΕ Ολυμπιακός. Αντίθετα, το Φως (που έκανε τη μεγαλύτερη προβολή) και ο Πρωταθλητής έκλεισαν κανονικά, όπως στις καθημερινές, και πρόλαβαν τη δυσάρεστη είδηση. 

Κατά τα άλλα, ο θάνατος του Μίμη Στεφανάκου δεν προβλήθηκε ιδιαίτερα από τον αθλητικό, αλλά και τον πολιτικό, Τύπο. Ίσως επειδή όταν μαθεύτηκε η είδηση η διαδικασία τής έκδοσης ήταν προχωρημένη. Ή, ίσως, επειδή ο Στεφανάκος δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστός στις νεότερες γενιές, όχι μόνο των φιλάθλων αλλά και των δημοσιογράφων. 

Όμως στην εποχή του υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλής και αναγνωρίσιμος επειδή δεν ήταν μόνο ποδοσφαιριστής μιας μεγάλης ομάδας, αλλά και επειδή παράλληλα υπήρξε ηθοποιός –ένας ζεν πρεμιέ της εποχής του που έγινε και πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες και πολλές φορές εξώφυλλο στα λαϊκά περιοδικά. Έκαιγε καρδιές φιλάθλων και κοριτσιών... 

Ο Μίμης Στεφανάκος υπήρξε σύζυγος της Μάρθας Καραγιαννη.