Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2021

Ένα περιοδικό με 174 σελίδες!

Ξεφυλλίζοντας τεύχος των «Εικόνων» που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1991 ** Το αφιέρωμα στον Παναθηναϊκό των τίτλων ** Οι «φλογερές» φωτογραφίες μόδας ** Η οργισμένη συνέντευξη του Άκη Πάνου κατά πάντων: Μελίνας, Θεοδωράκη, Χατζιδάκι κ.ά. ** Ο Χριστόδουλος που δεν θεωρούσε εαυτόν διάδοχο του αρχιεπισκοπικού θρόνου, «προς το παρόν» όμως ** Το πορτρέτο τού Βασίλη Κόκκινου από τον Αντώνη Δελατόλλα 

Ήταν μια από τις μέρες (πολλές από μια ηλικία και μετά) που το συσσωρευμένο δημοσιογραφικό χαρτί ένιωθα πως με πνίγει. Συρτάρια, ντουλάπια, πατάρια κατακλυσμένα από παλιές εφημερίδες,

περιοδικά και δημοσιογραφικές φωτογραφίες άλλων εποχών, σε σκληρό χαρτί, καλούσαν για αποσυμφόρηση. Περνούσα πάλι κρίση εκκαθαριστικής υστερίας –και δεν ήταν η πρώτη φορά. Αδειάζω στη μεγάλη πλαστική σακούλα έντυπα για χαρτοπολτό, επιλεγμένα προσεκτικά -αλλά και... απρόσεκτα. Ετοιμάζομαι να το κάνω και με τις εβδομαδιαίες «Εικόνες» τού 1991, αγορασμένες στην εποχή τους με 400 δραχμές! Μια φωνή μέσα μου στριγγλίζει: «Τι κάνεις εκεί!» Σταματάω και αρχίζω το ξεφύλλισμα. Ένα φανταστικό άλμα στο χρόνο –τριάντα ακριβώς χρόνια πίσω. Ιούνης τώρα, Ιούνης τότε, 12 του μήνα για την ακρίβεια η ημερομηνία έκδοσης. Ένα «βαρύ» περιοδικό, με 174 σελίδες, εκ των οποίων οι 40 είναι διαφημιστικές, χώρια οι διαφημίσεις μισής σελίδας. (Βέβαια, τότε υπήρχαν εκδόσεις με κατά πολύ περισσότερες σελίδες). Εποχή παχιών αγελάδων για τον Τύπο, ημερήσιο και περιοδικό…

Στο εξώφυλλο η Μπριγκίτε Νίλσεν, το διάσημο φωτομοντέλο από τη Δανία, που έρχεται «Στην Αθήνα για την τολμηρή εμφάνιση», ο Βασίλης Κόκκινος, ο πρόεδρος του Ειδικού Δικαστηρίου, σε ένα δημοσιογραφικό πορτρέτο από τον Αντώνη Δελατόλλα και, ακόμα, ένα θέμα για τον (τόσο διαφορετικό σήμερα) Παναθηναϊκό των θριάμβων με φωτογραφία του Δημήτρη Σαραβάκου πανηγυρίζοντα. Στα περιεχόμενα, που αρχίζουν από την 11η σελίδα, διαβάζουμε: «Με θριαμβευτικό  φινάλε έκλεισε το Πρωτάθλημα φέτος για την ομάδα των "πρασίνων", τον Παναθηναϊκό. Αφού πήρε Πρωτάθλημα, Κύπελλο και ο Σαραβάκος τον τίτλο του πρώτου σκόρερ, δίκαια είναι η ομάδα των ρεκόρ». Το θέμα για τον νταμπλούχο απλώνεται σε έξι σελίδες (40-45) με αγωνιστικές φωτογραφίες, εικόνες από την απονομή τού τίτλου και από το γλέντι στα μπουζούκια..

Αλλά υπάρχει ένα ακόμα αθλητικό θέμα (Ανδρέας Μπόμης στη  ηγεσία τού περιοδικού, γαρ…) στα περιεχόμενα: «ΜΠΟΥΜΠΛΗΣ – Συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από τότε που οι πρώτοι ποδοσφαιριστές μετανάστες ήρθαν στη χώρα μας. Ένας από αυτούς είναι και ο Χουάν Ραμόν Ρότσα».

Στα περιεχόμενα βρίσκουμε και την προβολή συνέντευξης του Χριστοδούλου. Με τίτλο «Ο διάδοχος» διαβάζουμε: «Τι υποστηρίζει για τη σημερινή θέση της Εκκλησίας και τα σύγχρονα προβλήματα ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Χριστόδουλος». Το λιντ της συνέντευξης στην Ελένη Γκίκα (σελίδα 48) αναφέρει: «Δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι θα είναι ο άνθρωπος που θα διαδεχτεί τον Σεραφείμ στον αρχιεπισκοπικό θρόνο. Ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν υφίσταται τέτοιο θέμα προς το παρόν, αλλά δίνει με σαφήνεια τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει ο νέος αρχιεπίσκοπος, όταν έρθει ή ώρα». 

Μετά από ένα δισέλιδο με χορταστικό ΚΥΡ (σελ. 20-21) έρχεται το θέμα τού Αντώνη Δελατόλλα σχετικό με τον Βασίλη Κόκκινο, για τον οποίο μαθαίνουμε ότι «Αγαπά το ποδόσφαιρο, πηγαίνει με φίλους σε ταβερνούλες για κρασάκι και αρνείται να συζητά για τη δίκη». Στο θέμα υπάρχει φωτογραφία τού δικαστικού με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, στη λεζάντα της οποίας μαθαίνουμε ότι «"Καλά τα πας", φέρεται να του είπε στη δεξίωση για τους δικαστικούς».  

Γυμνόστηθη Μπριγκίτε 

Στην 30η σελίδα βρίσκομε μια γυμνόστηθη Μπριγκίτε Νίλσεν που ήρθε «Στην Αθήνα μετά τον Σβαρτσενέγκερ για φιλανθρωπικό γκαλά και σύντομες διακοπές στο Αιγαίο», όπως γράφεται στον υπέρτιτλο. Στον πρόλογο αναφέρεται ότι  η καλλονή (που έχει «τρία σπίτια σε Παρίσι, Λος Άντζελες, Λονδίνο»)  στρέφεται «εναντίον Κατρίν Ντενέβ, αλλά υπέρ Μαρίκας Μητσοτάκη».

Ακολουθεί σε πέντε σελίδες «Ο Μαραντόνα, η Μαλίτσια και οι αιχμάλωτοι της κοκαΐνης». Για τον πρώτο «Η σύλληψή του για χρήση κοκαΐνης γκρέμισε τον μύθο του» και για τη δεύτερη, τη Μαλίτσια-Λάουρα Αντονέλι, διαβάζουμε ότι «και αυτή έπεσε θύμα της κοκαΐνης μαζί με πολλούς άλλους». 

Από την 80η σελίδα έως και έως και την 95η απλώνεται ένα χυμώδες 15σελιδο θεμάτων μόδας, εσωρούχων και λοιπά, με «θερμές» φωτογραφίες.

Υπάρχει ακόμα σελίδα μαγειρικής από τη Μαρία Μάρκου-ΛουκάκηΜε μια μπουκιά» ο τίτλος της), ένα θέμα για τους «Ανήσυχους ερωτικά Έλληνες», ένα εξασέλιδο θέμα για την ΙνδίαΤο τέλος μιας δυναστείας»), παρουσίαση και φωτογραφίες από «Το εξοχικό καταφύγιο της Ρότσιλντ» στη Βρετάνη, μια σελίδα με κινηματογραφικές προτάσεις για τη σεζόν από τον  Ίωνα ΝταϊφάΤσάι στη Σαχάρα», «Μόνος στο σπίτι» κ.λπ.), σελίδα για το βιβλίο (Δημήτρης Ιατρόπουλος), ένα ελληνικό αστυνομικό μυθιστόρημα σε συνέχειες που «Γράφτηκε ειδικά για Εικόνες», όπως διευκρινίζεται (υπογραφή: Τζίμμυ Κορίνης) και ένα ακόμα δισέλιδο συνεχείας από το «Τόλμη και Γοητεία», με περίληψη του προηγούμενου και πρόδρομο σημείωμα για το επόμενο.

Άκης Πάνου κατά πάντων 

Ένα από τα καλύτερα θέματα του τεύχους, ίσως το καλύτερο, έχει εκτοπιστεί στις τελευταίες σελίδες. Από την 126η αρχίζει –ίσως από τακτική στη δομή των σελίδων για να υπάρχει κάτι δυνατό στο τέλος. Είναι η συνέντευξη στην Πέλη Κεφαλά τού χειμαρρώδους και θυμωμένου Άκη Πάνου που μιλάει για τη ζωή του, την περιπλάνησή του στην Ελλάδα, την μετεγκατάσταση του στην Ξάνθη Εκεί, στην εξορία, με έστειλε η κυρία Μερκούρη με τη συμμορία της», λέει!)

Ο καλλιτέχνης στρέφεται σχεδόν κατά πάντων, με αιχμές για Μελίνα Μερκούρη, Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Μικρούτσικο, Ξαρχάκο και άλλους, αλλά αποθεώνει τον Καζαντζίδη («θα μπορούσε να είχε κερδίσει χρήματα όσο όλοι οι τραγουδιστές μαζί»). Καλό λόγο έχει για τον Μανώλη Μητσιά, τον Λάκη Χαλκιά, την Πόλυ Πάνου, την Ελένη Βιτάλη. Για τον «μικρό του», τον Γιώργο Νταλάρα, λέει ότι «στο ξεκίνημα ήταν πάρα πολύ καλό παιδί, ύστερα όμως έπεσε στα γρανάζια της μηχανής». 

Περί το τέλος υπάρχει μια σελίδα με θεατρικές ειδήσεις και παρασκήνια γραμμένη από τη Σταμάτη Φιλιππούλη, τέσσερις σελίδες κοσμικά (με πολλή Μύκονο και φωτογραφίες από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος που προηγήθηκε), μία σελίδα ωροσκόπιο «Με κάρτες ταρώ» (Ολυμπία Καντούνη) και μία «Με τ’ άστρα» (Μαργίτσα Παρασκευή), εννέα σελίδες με το πρόγραμμα της τηλεόρασης (και των ανθηρών τότε δορυφορικών καναλιών), τρεις σελίδες με τηλεοπτικές ειδήσεις («Τηλεκοντρόλ 1»και «Τηλεκοντρόλ 2» οι τίτλοι δυο ομοειδών στηλών ), μια σελίδα για «Σοβαρή μουσική» και μισή σελίδα τηλεοπτική κριτική από τον Γιώργο Κάρτερ

Οι συντελεστές 

Το ξεφύλλισμα του τεύχους αρχίζει με εννέα ολοσέλιδες διαφημίσεις και μία δισέλιδη. Ευμάρεια! Από την 11η σελίδα αρχίζει η προβολή  των περιεχομένων και εκεί υπάρχει και η ταυτότητα. Να θυμηθούμε μερικά από τα πάρα πολλά ονόματα που υπάρχουν σε αυτήν: 

Εκδότρια Μαρία Μπόμπολα – Διευθυντής Ανδρέας Μπόμης – Αρχισυντάκτες Πέλη Κεφαλά, Γιάννης Τζιμούρτας – Πολιτικά Ερρίκος Μπαρτζινόπουλος, Κώστας Μαρδάς – Κόλιουμνιστ Χρήστος Θεοχαράτος, ΚΥΡ – Εξωτερικά Σοφία Βούλτεψη –  Αθλητικά Μένιος Σακελλαρόπουλος.

Αν ενδιαφέρει: φυσικά το τεύχος δεν πετάχτηκε. Και θα διαφυλαχτεί σε ενδεχόμενη νέα κρίση εκκαθάρισης... 

Δ.Β.