Τετάρτη, 5 Μαΐου 2021

«Ο κόσμος θέλει να βλέπει στη φωτογραφία αίμα, πολέμους...»

Μια εικόνα, στο ίδιο φωτογραφικό κάδρο, 58 χρόνια μετά, για ένα άνθρωπο του «θερμού ρεπορτάζ» που δούλεψε πρώτα στα ποδοσφαιρικά γήπεδα και αργότερα στα γεγονότα του Πολυτεχνείου αποτυπώνοντας την ώρα της εισβολής τού τανκ, αλλά και στα πολεμικά μέτωπα. Η εκπομπή «Η φωτογραφία της ζωής μου», με τη Μαριάννα Τουμασάτου και τον φωτογράφο Αλέξανδρο Μαραγκό, παρουσίασε τον παλαίμαχο φωτορεπόρτερ Αριστοτέλη Σαρρηκώστα. Το ενδιαφέρον δεν βρισκόταν τόσο στην αναβίωση μιας παλιάς φωτογραφίας του, αλλά στις δημοσιογραφικές περιγραφές που έκανε. Τότε στα γήπεδα πήγαινε με τρία σασί, δηλαδή για έξι πόζες, ενώ σήμερα ρωτώντας τον γιο του, επίσης φωτορεπόρτερ, πόσες φωτογραφίες τράβηξε στο γήπεδο, ακούει ότι ήταν πάνω από χίλιες πεντακόσιες. 

Όταν του έγινε πρόταση από το Ασοσιέτεντ Πρες η προσφορά ήταν δελεαστική: διπλάσιος μισθός από όσα έβγαζε στην Ελλάδα και αυξήσεις κάθε χρόνο. Στο διεθνές πρακτορείο δούλεψε 34 χρόνια και αποτύπωσε με τον φακό του ιστορικές στιγμές. Μία από αυτές ο Πόλεμος των Έξι Ημερών από τον οποίο περιέγραψε μια συναρπαστική στιγμή με ένα μικρό Παλαιστίνιο, ένα 12χρονο παιδί που κουβαλούσε πυρομαχικά. 

Ποια είναι η καλή φωτογραφία; Αυτή που αρέσει στον κόσμο ο οποίος «θέλει να βλέπει αίμα, πολέμους. Δεν αρκείται σε  μια ειρηνική όμορφη φωτογραφία», λέει και εξηγεί: «Όταν λέγαμε καλή φωτογραφία, εννοούσαμε δεκάδες σκοτωμένους, τραυματισμένα παιδιά».  

Η εκπομπή αναπαρέστησε φωτογραφία τού Αριστοτέλη Σαρρηκώστα, βγαλμένη το 1963, στο γήπεδο της Λεωφόρο Αλεξάνδρας, πλάι στη γραμμή του τέρματος προς την πλευρά της Ιπποκράτους.