Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021

«Αυτοσχεδίασε» θεατρικά το Σάββατο το κανάλι της Βουλής

Το βράδυ του Σαββάτου το Κανάλι της Βουλής πρόβαλε το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» –και θα συνεχίσει, διαβάζουμε, και με άλλες παραστάσεις. Θετικό! Θα ξαναπούμε αυτό που πολλές φορές έχουμε υποστηρίξει εδώ και ας υπάρχουν διαφωνίες που ως ένα σημείο συμμεριζόμαστε: δεν χάνει το Θέατρο όταν μπαίνει στα σπίτια μέσα από τη μικρή οθόνη, είτε με την τηλεόραση είτε με το διαδίκτυο. Και ας μην έχεις την αίσθηση της αμεσότητας με τους ηθοποιούς, την καλλιτεχνική θαλπωρή της αίθουσας και της ζωντανής σκηνής μερικά μέτρα μακριά από εσένα. Αναντικατάστατη αίσθηση. Όμως, αυτό δεν αφαιρεί από τη χρησιμότητα της οθόνης που το συμπληρώνει, το διευρύνει και το συστήνει ακόμα σε πολίτες απομακρυσμένων περιοχών που δεν μπορούν να φτάσουν στις θεατρικές κοιτίδες

Έτσι, παρακολουθήσαμε ξανά τον εξαιρετικό, αν και πολύπλοκο Πιραντέλο, σε ένα έργο που πρωτοπαίχτηκε στην Ελλάδα το 1961 στο Θέατρο Αθηνών σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυράτ –και εκείνη η παράσταση έμελλε να γίνει, αυτό που λέμε, «ιστορική» (δεύτερη φωτογραφία). 

Σε υψηλό επίπεδο η τωρινή βιντεοσκόπηση, βοήθησε να διακρίνουμε στοιχεία που μας είχαν ξεφύγει όταν είχαμε δει, τον Ιανουάριο του 2019, την παράσταση στην Κεντρική σκηνή του Εθνικού –και μάλιστα για δεύτερη φορά τότε, για λόγους περιστασιακούς. Τους εξηγούσαμε πριν από δυο χρόνια και έναν μήνα ακριβώς, μαζί με την παράθεση των εντυπώσεών μας. 

Αν σας ενδιαφέρει, θα βρείτε εδώ εκείνη την (όχι ακριβώς) κριτική και παράθεση γενικότερων εντιπώσεων εδώ.