Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2020

Αυτά που μπορεί να μην ξέρετε για τη Μαργαρίτα Θεοδωράκη

Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΟ ΠΗΓΑΔΙ, ΟΙ ΜΟΝΑΧΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΕΥΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΕΛΑΘΩ»), ΟΙ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ, Η (ΜΗ) ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ Κ.ΛΠ.      

Η Μαργαρίτα, «Η κόρη του Μίκη», που ποτέ δεν έγινε «Μαργαρίτα Θεοδωράκη», όπως έγραψε η Έλενα Ακρίτα, ανέβηκε αυτές τις μέρες στις υψηλές θέσεις της «παράπλευρης

επικαιρότητας». Πολλά γράφτηκαν σχετικά με την σπαρακτική έκκλησή της για βοήθεια. Και πολλά είναι αυτά που δεν έτυχε να διαβάσουμε και να μάθουμε γι’ αυτήν, αν και είχαν προκαλέσει θόρυβο –όχι βέβαια τόσο μεγάλο. Αρκετά από αυτά σταχυολογεί ο Παύλος Αγιαννίδης στο protagon.gr και από εκεί επιλέγουμε μερικά. Διαβάζουμε και αντιγράφουμε: 

**Ναι, είναι η ίδια Μαργαρίτα Θεοδωράκη, που μέχρι πρόσφατα χειριζόταν, ως διευθύντρια, τη Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης», σε συναυλίες ανά την επικράτεια. Η ίδια η «Μαργαρίτα, η Μαργαρώ» στο τραγούδι του Μίκη. Η ίδια Μαργαρίτα Θεοδωράκη, που την Κυριακή 3 Απριλίου 2011 είχε πέσει σε πηγάδι / γεώτρηση στην περιοχή Πουλίτσα του Δήμου Βέλου Κορινθίας (όπου και κατοικεί) και είχε «σφηνώσει» σε βάθος 10 μέτρων. Όπου, όπως έγραφε αργότερα, «με την μπανέλα του σουτιέν μου έξυνα τα χώματα μπροστά στη μούρη μου». Αυτή η περιπέτεια τής έδωσε αφορμή να γράψει ένα μνημειώδες κείμενο, υπό τον τίτλο «Η Μαργαρίτα στο πηγάδι». Δέκα μέρες αφότου έπεσε, όπως το έθεσε, στη «Μαύρη τρύπα». Κείμενο, που πήρε μεγάλη δημοσιότητα. (…) «Τον Θάνατο τον συνάντησα στα εννιά μέτρα βάθος, στο στενό λαγούμι των 40 εκ. και στ’ ορκίζομαι, τις πρώτες είκοσι ώρες του μίλαγα, κατά διαστήματα δυνατά (εξάλλου δεν είχα και σε ποιον να μιλήσω μέσα στο σκοτάδι) και το πιο αστείο απ’ όλα είναι ότι είχα αποφασίσει και δεχτεί πως θα πεθάνω εκεί, έστω και μετά από πέντε-δέκα μέρες!». 

**Το 2016, είχε ανεβάσει και πάλι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρκετά βίντεο με «Χορούς» της. Και με σχόλια (όπως στον τέταρτο): «Ο Χορός της Μαργαρίτας! Το βίντεο είναι πολύ γουστόζικο! Έχω πλάκα!!!! Χορεύω για να μην τρελαθώ! Βραχάτι, Τρίτη 26-4-16 και ώρα 21:00! Συνεχίζω τον ξέφρενο χορό! Έως πρωΐας. Συνεχίζω και Χορεύω μόνη μου! Και τα αναρτώ. Non Stop! (Συνεχίζεται!…)». Ή: «Θα χορεύω μόνη μου!!! Όποιος αντέχει να με κοιτά έως πρωΐας!». «Φωνάξτε τα νταούλια! Μόνη χορεύω μόνη!». Και προτροπές: «Βάλτε μουσική και χορέψτε καλέ!!!! Να δείτε πόσο καλά θα γίνεται!!! Καλέ!». 

** Και φτάσαμε στη σημερινή ανάρτηση; Όχι, προηγουμένως η Μαργαρίτα Θεοδωράκη είχε μιλήσει για τη ζωή της, που «είναι πια ένας αγώνας επιβίωσης» στον Αντώνη Μποσκοΐτη («Κουτί της Πανδώρας»), στις 5 Ιουνίου του 2019. Λίγες βδομάδες πριν από το αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη, στο Καλλιμάρμαρο. Με δικά της κείμενα για τον πατέρα της, υπό τον τίτλο «Αναμνήσεις ενός κοριτσιού». Αν και αρνούνταν, όπως έλεγε τότε, να δίνει συνεντεύξεις: «Δεν θέλω να εμφανίζομαι σε σχέση με τον πατέρα μου. Εγώ είμαι παραγωγός, κάνω συναυλίες και δεν έχω άλλο λόγο (…) Πως ξέρω και στήνω συναυλίες; Μα ήμουν μεσ’ στις συναυλίες από τότε που γεννήθηκα! Να φανταστείτε, τα ηχητικά ήταν των γονιών μου. Είχαν αγοράσει ένα βαν και έβαλαν μέσα τον εξοπλισμό. Απ’ αυτά, τα τεχνικά, μέχρι τα αεροπορικά εισιτήρια, η μάνα μου (σ.σ.: η Μυρτώ) τα κανόνιζε όλα». 

** «Όλες μου οι σχέσεις, επίσης, ήτανε φτωχοί. Πολύ φτωχοί!». Κι άλλες αποκαλύψεις: «Δεν θέλω να έχω καμία σχέση με άντρα… Έφτασα σ’ ένα σημείο που μπούχτισα (…) Τώρα έχω 22 σκυλιά και 25 γάτες. Αυτά με καλύπτουν συναισθηματικά!». Η σχέση της με τα λεφτά, έλεγε ακόμη, «είναι μία δυστυχία… Εγώ δυστυχώς κληρονόμησα τα σπίτια που έφτιαξε ο πατέρας μου με τον κόπο του και τον ιδρώτα του. Πρέπει όμως να συντηρηθούν και έγινα σκλάβα του χρήματος ακριβώς για τη συντήρηση τους. Δουλεύουμε τα καλοκαίρια και μετά από κάθε Δεκέμβρη, είμαστε ταπί. Με δανεικά! Κρατάμε τεφτεράκι στον κρεοπώλη, στο φαρμακείο. Είμαστε σε φρικτή κατάσταση, γιατί πώς; Από πού να τα βρούμε τα λεφτά;». 

**Δείτε εδώ ολόκληρο το θέμα του Παύλου Ηλ. Αγιαννίδη στο protagon.gr. Έχει τίτλο «Τι συμβαίνει με τη Μαργαρίτα Θεοδωράκη;»