Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020

Το δημοσίευμα της Καθημερινής που προκαλεί αντιδράσεις 10 μέρες μετά

ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ - «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ»

Ένα σχόλιο στην Καθημερινή (δεν το λες άρθρο, έτσι όπως καταχωρήθηκε) εξακολουθεί να προκαλεί αντιδράσεις και να δημιουργεί απόνερα. Το κείμενο υπογράφει ο Στέφανος Κασιμάτης και αποτελείται από σειρά σχολίων για διάφορα θέματα, ένα από τα οποία αφορά την επίσκεψη της πρώτης γυναίκας-Προέδρου στην προεδρική φρουρά, κάτι που, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο,
«προσφέρει μια ιστορική ευκαιρία από στυλιστικής απόψεως» ως προς την στολή των ευζώνων. Το σχόλιο είναι γραμμένο με ευθυμογραφική έως ειρωνική διάθεση, στα όρια της διακωμώδησης, αφού ρίχνει... ιδέα να υπάρξει «μια ποικιλία στα καλσόν» των τσoλιάδων αντί για «αυτά τα υπόλευκα και χοντροκομμένα». Τραβώντας το θέμα πιο πέρα, αναρωτιέται «γιατί όχι δικτυωτά;»!

Ακόμα, αναφέρεται στα τσαρούχια και απορεί για το έως πότε θα φοριούνται τα «αηδιαστικά και γελοία χοντροπάπουτσα». Συμπληρώνει σχετικά: «Η Prada έχει κλασικά γυναικεία μοντέλα, με χαμηλό τακούνι, που είναι ό,τι πρέπει και αναδεικνύουν καλύτερα το πόδι. Διότι, ερωτώ, γιατί φοράει κάποιος φούστα και καλσόν, αν όχι για να δείξει τα πόδια του;»

Ο σχολιογράφος διευκρινίζει στο υστερόγραφο, ότι ο ίδιος όταν ήταν μικρός ουδέποτε έπαιξε μετά ελληνικής κατασκευής στρατιωτάκια, μεταξύ των οποίων τσολιαδάκια, γιατί «λόγω της φούστας τους, τα ενέτασσα στην κατηγορία ‘‘κούκλες’’ – και, ως γνωστόν, τα αγόρια δεν παίζουν με κούκλες».

Οι αντιδράσεις

Οι αντιδράσεις, πέρα από φυσικά πρόσωπα (πρώην στρατιωτικό λόγου χάρη), υπήρξαν από συλλόγους. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ευζώνων Προεδρικής Φρουράς, Νικόλαος Γαβριλάκης, σε κείμενο του που δημοσιεύτηκε στο σάιτ της Καθημερινής, αναφέρει ανάμεσα σε άλλα: «Θεωρούμε το συγκεκριμένο άρθρο –τονίζουμε ξανά, στο κομμάτι που αφορά τους Ευζώνους και την επίσκεψη της ΠτΔ– περισσότερο κακόβουλο παρά ενημερωτικό. Ο αρθρογράφος του αγνόησε βασικές αρχές του λειτουργήματός του στον δημοσιογραφικό του ρόλο, μπερδεύοντας ειδήσεις, προσωπική αισθητική, αβάσιμες απόψεις και ανούσιες πεποιθήσεις είτε δικές του είτε άλλων – δεν εξηγεί ποιων».

Στο ίδιο πνεύμα κινείται ανακοίνωση του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ) που επισημαίνει, ανάμεσα σε άλλα, ότι: «Δεν γνωρίζουμε αν το άρθρο είχε σκοπό την ψυχαγωγία μας, η απέβλεπε σε κάτι άλλο, αλλά αν αυτός ήταν ο σκοπός του,  θεωρούμε ότι το χιούμορ που επελέγη ήταν άθλιο, εθνικά επιζήμιο και ειλικρινά λυπούμαστε για την ιστορική άγνοια. Η Ευζωνική στολή αποτελεί ένα από τα μοναδικά  εθνικά μας Σύμβολα που συνδέεταιμε θυσίες, αίμα, στιγμές δόξας, εθνικές μνήμες, υπερβάσεις και εθνικά οράματα στην νεότερη Ελληνική ιστορία»

Οι εφημερίδες 

Εφημερίδες εξακολουθούν να διατηρούν στην επικαιρότητα το θέμα, περίπου δέκα ημέρες μετά (στο σάιτ της Καθημερινής το βρίσκουμε με ημερομηνία 24 Απριλίου). Η Εστία σχολιάζει καυστικά το δημοσίευμα σε πρωτοσέλιδο άρθρο τού Απόστολου Διαμαντή, ο οποίος κάνει λόγω για «δημοσιογραφικό παραλήρημα». Άλλη εφημερίδα (ακραίων θέσεων και δημοσιευμάτων) επιτίθεται απευθείας στον εκδότη της Καθημερινής Αλ-Αφούζε» τον αναφέρει) και χυδαιολογεί γράφοντας για τη «βαριά…» (κάτω από τη φουστανέλα!) του Τσολιά, θυμίζοντας το γνωστό σύνθημα που ακούστηκε πολύ στην πορεία της Εθνικής ποδοσφαίρου προς την κατάκτηση του Euro 2004.