Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2020

Η «παράξενη» στήλη του ΚΥΡ

Από τη μια το Μον Παρνές που στην εποχή του, τη δεκαετία του '60, ήταν ένα πολυσυζητημένο έργο, όχι για την προσφορά του στη χώρα αλλά για τον «ευρωπαϊκό μεγαλοϊδεατισμό» που άρχισε να απλώνεται στην (εκμοντερνιζόμενη;) Ελλάδα. Από την άλλη είναι ο ΚΥΡ, ένας από τους μεγάλους
σκιτσογράφους μας, το χιούμορ του οποίου έγραψε τη δική του δημοσιογραφική ιστορία στον ελληνικό Τύπο –ημερήσιο και περιοδικό.
Μον Παρνές και ΚΥΡ «συναντήθηκαν» το 1961 στην έναρξη μιας εβδομαδιαίας στήλης που είχε με τον Φρέντυ Γερμανό, πρωτότυπη και κάπως παράξενη, της Μεσημβρινής, που είχε εκδοθεί περίπου πριν από δύο μήνες από την Ελένη Βλάχου, ιδιοκτήτρια της Καθημερινής. Οι ΚΥΡ και Φρέντυ Γερμανός σχολίασαν το μεγάλο έργο που έγινε στο βουνό και η προοπτική να δουλέψει καλά δεν φαινόταν ευοίωνη εκείνες της πρώτες ημέρες.

Ο Άγγελος Μενδρινός, θαυμαστής του ΚΥΡ και διαχειριστής του pasatempo.wordpress.com, με την ευκαιρία που του έδωσαν τα γενέθλια του σκιτσογράφου, έψαξε βαθιά στο αρχείο του για να βρει κάτι με ξεχωριστό ενδιαφέρον. Και βρήκε! Ήταν, το χιουμοριστικό σκίτσο του ΚΥΡ σε συνδυασμό με το χιουμοριστικό κείμενο του Φρέντυ για «Το ξενοδοχείο της Πάρνηθος», σχετικά με το οποίο «λέγουν ότι δεν έχει πελάτες», αλλά «την περασμένη Τρίτη είχε οκτώ, την περασμένη εβδομάδα παρουσίασε μέσον όρο κινήσεως πέντε με επτά, ενώ υπήρξαν και ημέρες που δεν είχε κανένα πελάτη».

Δείτε εδώ το θέμα του μπλογκ Πασατέμπος για την στήλη των Γερμανού-ΚΥΡ · ένα θέμα που πλαισιώνεται και με άλλα σκίτσα του ΚΥΡ.