Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2019

«-Η μαμά μου, είναι εθνική μαμά»! «-Ας γελάσω μωρουδιστί, χι χι χι»

Ο Κωνσταντίνος Καζάκος και ο Γιάννης Παπαμιχαήλ έκλεισαν φέτος τα πενήντα. (Δεν είναι κακή ηλικία, κι ας φαίνεται για τέτοια. Το πόσο καλή είναι το καταλαβαίνεις όταν φεύγεις από την εκκίνηση των τελευταίων «-άντα» και απομακρύνεσαι σαν πλεούμενο που έχει λύσει κάβους και ανοίγεται προς άγνωστα πελάγη. Τέλος πάντως, φιλοσοφικά και θυμοσοφικά είναι αυτά, ας τα αφήσουμε για άλλη φορά). Ο Γιάννης Κυριακόπουλος, ο
αγαπημένος ΚΥΡ της ελληνικής δημοσιογραφίας, ζωγράφισε, όταν ήταν νεογέννητα, τους δύο γόνους των δημοφιλών οικογενειών του θεάτρου και του κινηματογράφου. Για την ακρίβεια τους σκιτσάρισε (τους «σκίτσαρε» για τους σχολαστικούς διορθωτές). Και έβαλε στο στόμα τους διαλόγους με χιούμορ, που είχαν το πνεύμα της υπόγειας (όχι και τόσο υπόγειας, ίσως) αντιπαλότητας των δύο δημοφιλέστερων ηθοποιών της εποχής: της Τζένης Καρέζη και της Αλίκης Βουγιουκλάκη.

- Εμένα ο νονός μου θα είναι ο Φίνος που γύρισε και το «Για ποιον χτυπά η κουδούνα», λέει το ένα μωρό.
- Και εμένα η Παξινού που γύρισε το «Για ποιον χτυπάει η καμπάνα», απαντάει το άλλο.

Κάποια στιγμή ο Γιαννάκης –όπως θα βαφτιζόταν αργότερα– κόμπασε ότι η μαμά του είναι η εθνική μαμά.
- Εθνική μαμά είναι μια: η Τζένη Καρέζη, αποκρίνεται ο Κωστάκης.
Και ο Γιαννάκης:
- Ας γελάσω μωρουδιστί. Χι χι χι.

Εδώ δημοσιεύουμε ένα μέρος από τη σκιτσογραφική σύνθεση που σκάρωσε το 1969 ο ΚΥΡ.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΗ στο pasatempo.wordpress.com όπου την ανέβασε ο Άγγελος Μενδρινός μαζί με άλλα στοιχεία και με τίτλο «Τα "εθνικά μωρά" της Τζένης, της Αλίκης και ο ΚΥΡ». Πάντως, ο διάλογος καταλήγει με ατάκες συμφιλίωσης...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟΝ ΜΠΛΟΓΚ ΙΣΤΟΡΙΩΝ «ΠΑΣΑΤΕΜΠΟΣ»:
1) Ιδού, με ντοκουμέντα, τι έλεγε o Σημίτης
2) Οι πραγματικοί και απίθανοι λόγοι που γίνονται νωρίτερα εκλογές