Παρασκευή, 13 Μαΐου 2016

Σάλος από τη σεξιστική διαφήμιση

Αυτή είναι η μισή φωτογραφία. Η άλλη μισή (η... ενδιαφέρουσα) στο τέλος του κειμένου) 
ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΡΕΚΛΑΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΒΙΝ ΚΛΑΪΝ ΣΤΟ (ΚΑΥΤΟ) ΠΡΟΪΟΝ ΤΟΥ - ΠΑΛAΙΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΚΑΝ)

Η διαφήμιση θέλει μάτια, θέλει βλέμματα, θέλει αυτιά για να περνάει στον εγκέφαλο. Κάποτε η Τσέχα ή Σλοβάκα, δεν ξέρω (Τσεχοσλοβακία είχαμε τότε) Εύα Χερτζίκοβα, με υπέροχα μάτια και σαγηνευτικό στήθος (φωτό 1 και
2) διαφήμιζε τον νέο στηθόδεσμο μεγάλης εταιρίας – της Γουότερμπρα– και η αφίσα έγραφε: «Αν μπορείς δες μόνο τα μάτια μου». Εκείνα τα χρόνια – αλλά και πολύ μετά – η Μπένετον προκάλεσε έντονες αντιδράσεις με διαφημίσεις που δεν ρεκλαμάριζαν το ίδιο το προϊόν της αλλά δημιουργούσαν θόρυβο, αίσθηση, συζήτηση. Ανάμεσα τους η γενετήσια σκηνή ενός άσπρου και ενός μαύρου αλόγου, η φωτογραφία ενός καλωδιωμένου ετοιμοθάνατου που έπασχε από ΑΙDS και, πολύ μετά, μια σειρά από μονταρισμένες φωτογραφίες που έδειχναν παγκόσμιες προσωπικότητας να φιλιούνται στο στόμα: Ο πάπας με ιμάμη, ο Ομπάμα με τον Τσάβες, η Μέρκελ με τον Σαρκοζί, ο Παλαιστίνιος ηγέτης Μαχμούντ Αμπας με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Νετανιάχου και άλλες.

Χερζίκοβα 1
 Το κιλοτάκι του υπερθυλικού 

Αυτές τις μέρες η πρόκληση του θορύβου προέρχεται από τα… εσώρουχα του σχεδιαστή Κάλβιν Κλάιν. Που τα παρουσιάζει ο… διάβολος σε μορφή 23χρονης υπερκαλλονής! Το όνομά της δεν έχει καμιά σημασία, αλλά αναφέρεται: Κλάρα Κριστίν. Σημασία, εν προκειμένω, έχουν οι μηροί της και το εσώρουχό τους στο οποίο λάγνα εστιάζει – από κάτω –ο φωτογραφικός φακός! Πώς το λέμε στον κινηματογράφο αυτό; Κοντρ πλονζέ. Δηλαδή η λήψη από κάτω προς τα πάνω, με τη μηχανή να βρίσκεται πιο χαμηλά από τον στόχο της.

Χρτζίκοβα 2
Φυσικά στο διαδίκτυο – στο πιο ισχυρό μέσον διάδοσης μιας διαφήμισης – γίνεται ο κακός χαμός. Με θετικές (ηδονοβλεπτικές;) αντιδράσεις αλλά και ακραία αρνητικές. Κάποιοι αναφέρουν ότι, επειδή η 23χρονη φαίνεται μικρότερη της ηλικίας της, οι διαφημίσεις αποτελούν πρόκληση για τους παιδεραστές.
 Όπως και να έχει η (σοβαρή) εταιρία του Κάλβιν Κλάιν προκάλεσε αυτό που ήθελε: αντιδράσεις και συζητήσεις – ας είναι και αρνητικές. Η καλύτερη διαφήμιση ξεπηδάει μέσα από τον ντόρο και τον θόρυβο.

Εξαιρείται ο… Τζήμερος!

Στις επόμενες ημέρες o Harddog θα αρχίσει τη δημοσίευση μιας σειράς παλιών διαφημίσεων - από τον διεθνή Τύπο και άλλα μέσα - που αναδεικνύουν το έξυπνο πνεύμα μιας κατηγορίας ανθρώπων των Μέσων που θαυμάζω: τους διαφημιστές. Φυσικά εξαιρώ τον Τζήμερο! Μαζί και εκείνους με τις πρόχειρες φτηνοϊδέες. Εδώ, στο μπλογκ, θα ασχοληθούμε με διαφημίσεις που αναβλύζουν φαντασία και πνεύμα.

Ο πειρασμός της Κάλβιν Κλάιν, ολόσωμος

Τα μονταρισμένα φιλιά της Μπένετον
Ομπάμα-Τσάβες












Μέρκελ-Σαρκοζί












Αμπάς - Νετανιάχου