Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης δεν έφερε πρωτιά στην SportDay

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕ ΤΟ DVD ΚΑΙ ΠΤΩΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ 4.000 ΦΥΛΛΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης έδωσε αρκετά φύλλα στην SportDay αλλά δεν την απογείωσε για την πρώτη θέση, ούτε καν για τη δεύτερη. Η κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας της Κάντζας πρόσφερε στους αναγνώστες της, χωρίς επιβάρυνση, DVD με στιγμιότυπα (making of) από τα γυρίσματα της ταινίας του Παπακαλιάτη «Ένας άλλος κόσμος» – κάτι που διαφημίστηκε από τον Alpha. Η SD αύξησε
κατά 1.140 φύλλα την κυκλοφορία της σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη Κυριακή (άνοδος 25,6%), αλλά δεν την εκτόξευσε στην κορυφή. Τον περασμένο Δεκέμβρη ο Γαύρος ανέβασε θεαματικά τα κυκλοφοριακά του επίπεδα προσφέροντας CD και ημερολόγιο που τον οδήγησαν στη δεύτερη θέση και μάλιστα με τιμή 3,50 ευρώ για της έκδοση με τις προσφορές, ενώ υπήρχε και έκδοση στην τιμή του 1,30 (δείτε εδώ).

Τα φύλλα της Κυριακής 

Την περασμένη Κυριακή, 7/2, η SportDay πούλησε 5.600 φύλλα (έναντι 4.460 της αμέσως προηγούμενης), ξεκόλλησε προσωρινά από την τέταρτη θέση (πήγε τρίτη με 680 φύλλα περισσότερα από τη Live Sport) και δεν μπόρεσε προσπεράσει το Goal που έμεινε σταθερά δεύτερο την ίδια ημέρα με 5.940 φύλλα. Ενδεχομένως, πάντως, το making of του Παπακαλιάτη, να πρόσφερε στην αλλαγή του προφίλ που προσπαθεί να περάσει η SD – δηλαδή ως εφημερίδα για όλη την οικογένεια και όχι μόνο για τον φίλαθλο μέλος της, όπως έκανε γνωστό ρεπορτάζ του Harddog (δείτε εδώ) για το διαφημιστικό σποτ που ετοιμάζει.

Μεγάλη διαφορά το Goal τη Δευτέρα 

Στο αγωνιστικό φύλλο της Δευτέρας (όπου κατά κανόνα οι Goal και SportDay υπερτερούν της Live, πριν και μετά της αυξομειώσεις των τιμών) η SportDay διατήρησε για μια ακόμα ημέρα την τρίτη θέση, αλλά με 4.770 φύλλα (μόλις 120 περισσότερα από τη Live) και θεαματικά πίσω από το Goal που εξακολούθησε να είναι δεύτερο με περίπου 2.000 περισσότερα.

Την Τρίτη (τελευταία ημέρα που είναι επισήμως γνωστές οι κυκλοφορίες) όλες οι αθλητικές εφημερίδες υποχώρησαν κυκλοφοριακά σε σχέση με τη αντίστοιχη ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας. Το Φως πούλησε 5.270 (έναντι 5.320, δηλαδή ελάχιστη μείωση: 0,9%), το Goal 4.820 (έναντι 5.600, μείωση 13,9%), η Live Sport 4.390 (έναντι 4.890, μείωση 10,2%), ενώ η SportDay έπεσε κάτω από το ψυχολογικό (και όχι μόνο) όριο των τεσσάρων χιλιάδων φύλλων πουλώντας 3.760 έναντι 4.050 της προπερασμένης Τρίτης (πτώση 7,2%).

Οι αλλαγές δεν τη βοήθησαν

Γενικά οι συνεχείς αλλαγές στην τιμή, αλλά και στο ύφος, τής SpoprtDay, δεν τη βοήθησαν κυκλοφοριακά και οικονομικά, αφού τιμάται μεν με 1,30 ευρώ (έναντι ενός ευρώ των άλλων δύο) αλλά κυκλοφορεί καθημερινά με 56 σελίδες, άρα το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο για τις 40 σελίδες με τις οποίες κυκλοφορούσε προηγουμένως. Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις - κατά προσέγγιση - ανθρώπων που ξέρουν από κοστολογήσεις στον Τύπο, η αύξηση των φύλλων από την προσφορά του DVD Παπακαλιάτη έδωσε στις εισπράξεις της περίπου χίλια ευρώ παραπάνω σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη Κυριακή, όταν η «σακουλοποίηση» κοστολογείται (ανάλογα με το πιεστήριο βέβαια) γύρω στο 600 ευρώ για τον συγκεκριμένο αριθμό φύλλων, χώρια το κόστος παραγωγής του DVD.

Όπως και να έχει, η SD με τον τρόπο που εξελίχθηκε απέχει πολύ από το να είναι μια επιτυχημένη έκδοση, τουλάχιστον προς το παρόν. Βέβαια, η μάχη των αθλητικών φύλλων συνεχίζεται και περιμένουμε τα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.

(Αυτά, με τη διαβεβαίωση ότι δεν πήραμε για να τα γράψουμε κανένα… δελτίο Τύπου όπως μας κατηγόρησε αβασάνιστα - και αφελώς - έμπειρος συνάδελφος, υπονοώντας ότι η είδηση που ανεβάσαμε σχετικά με το διαφημιστικό της σποτ γράφτηκε για να αβαντάρει την SD. Μια αναδρομή στα δημοσιεύματά μας, δείχνει πόσο πολύ την… αβαντάραμε. Θα επανέλθουμε!) 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: 
Δεν ανασκευάστηκε η αθλιότητα κατά του Harddog και εμείς επιμένουμε!