Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020

Η Θεσσαλονίκη «χτύπησε» το Mega στη Nielsen και ανέβασε το Open

ΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ 

Με χαμηλές πτήσεις κινούνται οι κυριακάτικες αθλητικές τηλεοπτικές εκπομπές –εκείνες δηλαδή που καταγράφουν τον αγωνιστικό απόηχο του Σαββατοκύριακου. Και αυτό μολονότι επενδύουν σε ισχυρά
δημοσιογραφικά σχήματα, σε αναλυτές διαιτησίας και σε ιδιαίτερα γνωστούς παρουσιαστές. Όμως, όλες σημειώνουν μονοψήφια νούμερα στις μετρήσεις της Nielsen –πολύ μικρότερα από τα αντίστοιχα πολιτικά δελτία των ίδιων καναλιών. Προφανώς γι’ αυτό ευθύνεται η πληθώρα των πληροφοριών από το Διαδίκτυο και το γεγονός ότι πλέον υπάρχουν οι φάσεις και τα γκολ αναρτημένα στο you tube, ακόμα και ενόσω διεξάγονται οι αγώνες.

Από την περασμένη Κυριακή στη διεκδίκηση κομματιού της «πίτας» της τηλεθέασης μπήκε και το Mega και έτσι τα αθλητικά μαγκαζίνο της ίδιας ζώνης έγιναν συνολικά τρία: ΕΡΤ με την ιστορική Αθλητική Κυριακή, Open με το Total football και, πλέον, το Mega με τη Super Μπάλα. Αναλύοντας τους πίνακες τηλεθέασης, με τα επιμέρους στοιχεία, κάνουμε ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις. Μία από αυτές, ο καταποντισμός του Mega στη Θεσσαλονίκη και, αντιστοίχως, η άνοδος του Open –κάτι που είναι ενδεικτικό της «ποδοσφαιροποίησης» όχι μόνο της χώρας, αλλά και της τηλεόρασης!

Στην κορυφή της τριάδας βρέθηκε η αθλητική εκπομπή του Open και μάλιστα κερδισμένη ελαφρώς σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη Κυριακή, παρά την παρουσία τού Μεγάλου Καναλιού. Από τη διεύρυνση του ανταγωνισμού έχασε μικρό μέρος της τηλεθέασης, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη Κυριακή, η ΕΡΤ.

Συγκεκριμένα, την Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, τα δελτία τηλεθέασης έδειξαν:
** Το Total footbal του Open κατέγραψε 7% στο σύνολο, ποσοστό που αντιστοιχεί, σύμφωνα με το σχετικό δελτίο της εταιρείας μετρήσεων, σε 308.000 τηλεθεατές. Στο κοινό ηλικίας 15-44 είχε 5% και σε εκείνο 18-54 6,4%. Η ώρα μετάδοσης που αναφέρεται στο δελτίο είναι από 21:54 έως 0:22.
** Η Αθλητική Κυριακή της ΕΡΤ είχε στο σύνολο 5,9% και την είδαν 243.000 θεατές. Στο κοινό ηλικίας 15-44 είχε 3,6% και σε εκείνο 18-54 3,8%. Το διάστημα μετάδοσης ήταν από 21:44 έως 0:54%.
** Η Super Μπάλα του Mega σημείωσε στο σύνολο 5% (228.000 τηλεθεατές) και επί μέρους 4,4% (για ηλικίες 15-44) και 4,5% (για 18-54). Η ώρα μετάδοσης ήταν από 21:56 έως 0:04. 

Συγκρίσεις δύο Κυριακών

Στις 16 Φεβρουαρίου, τελευταία Κυριακή πριν από την είσοδο του Mega, το Total Football του Open είχε 6%, δηλαδή μια μονάδα πιο κάτω από την περασμένη Κυριακή (7%), παρά το γεγονός ότι υπήρχαν πλέον τρεις αθλητικές εκπομπές προς επιλογή των φιλάθλων τηλεθεατών. Την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 16 Φεβρουαρίου, η ΕΡΤ1 κατέγραψε με την Αθλητική  Κυριακή 6,8% στο σύνολο, δηλαδή περίπου μια μονάδα υψηλότερα από την τηλεθέαση που είχε στην τελευταία αθλητική εκπομπή της (5,9%).

Η Θεσσαλονίκη ανέβασε το Open, βύθισε το Mega 

Ενδεικτικά της διαμάχης Κέντρου-Θεσσαλονίκης με επίκεντρο τον Ολυμπιακό και τον ΠΑΟΚ, είναι το γεγονός ότι το Open είχε κατά πολύ περισσότερη τηλεθέαση στη Θεσσαλονίκη όπου κατέγραψε ποσοστό 9,1%, έναντι 5% της Αθήνας. Αντίστοιχα, το Mega σημείωσε εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό στη Θεσσαλονίκη (1,9%) και μεγαλύτερο από τον δικό του μέσο ότι στην Αθήνα (6,5%). Το Open είχε, πανελληνίως, διψήφιο αριθμό στους άνδρες ηλικίας 45-64 (12.,3%), ενώ το Mega στην ίδια κατηγορία κατέγραψε 8,5%. Η Αθλητική Κυριακή στη Θεσσαλονίκη είχε 4,55 και στην Αθήνα 6,7%.

Πώς μετριέται η ΕΡΤ;

Σχετικά με τη τηλεθέαση της Αθλητικής Κυριακής, η ΕΡΤ έχει υποστηρίξει ότι τα ποσοστά που της αποδίδονται δεν είναι τα πραγματικά. Τον περασμένο Δεκέμβριο το Γραφείο Τύπου της δημόσιας τηλεόρασης σε ανακοίνωσή του υποστήριξε ότι η Αθλητική  Κυριακή αναδεικνύεται σε «πρωταθλήτρια της τηλεθέασης». Στην ανακοίνωση αναφέρονταν τα εξής:

«Δυστυχώς, πολλά είναι τα δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι η απήχηση της εκπομπής είναι χαμηλή, αφήνοντάς την πίσω με διαφορά από ανάλογης θεματικής εκπομπές που μεταδίδονται την ίδια ώρα. Οι συντάκτες αυτών των δημοσιευμάτων φαίνεται πως δεν λαμβάνουν υπόψη ότι η εκπομπή μεταδίδεται παράλληλα από την ΕΡΤ1 και την EPT Sports, κάτι που σημαίνει ότι η τηλεθέασή της υπολογίζεται αθροιστικά και για τα δύο κανάλια. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή η παρερμηνεία προκύπτει από την εσφαλμένη ανάγνωση των στοιχείων τηλεθέασης και δεν γίνεται σκοπίμως».

Τα ποσοστά που έδινε  εκείνο το δελτίο Τύπου της ΕΡΤ για τις τέσσερις εκπομπές, από 3 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου, κυμαίνονταν από 7,8% έως 8,5%.