Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου 2019

Όταν τα Μέσα διαφημίζουν φάρμακα...

Εν τέλει μπορεί να άφησε δυσάρεστη αίσθηση, αλλά κάτι προσφέρει στην αλήθεια (και ιδιαίτερα στη δημοσιογραφική αλήθεια) το ξέσπασμα Χατζηνικολάου κατά Γιάννη Αλαφούζου, έστω και αν ξεπέρασε τις κόκκινες γραμμές της ευπρέπειας στον δημόσιο
λόγο. Είναι τρομακτικό να ακούς από το ραδιόφωνο έναν από τους αναγνωρισμένους δημοσιογράφους (εκδότη, παρουσιαστή ειδησεογραφικού τηλεοπτικού δελτίου, γενικώς αποδεκτό και δημοφιλή) να απευθύνεται σε έναν από τους κορυφαίους εκδότες με τη φράση «βγάλε τον σκασμό, Γιαννάκη».

Ο καυγάς σε αυτό το επίπεδο προσβάλλει τον κλάδο της Ενημέρωσης –όχι βέβαια πως είναι το μοναδικό που την προσβάλλει, την υποβαθμίζει και τη σπιλώνει. Ωστόσο, τα όσα είπε ο Νίκος Χατζηνικολάου για διαφημιστικά «σποτάκια της Novartis που παίζονταν κατά ριπάς» σε μια και μόνο εκπομπή, η εικασία ότι ένας ραδιοφωνικός σταθμός μπορεί να εισέπραττε από τη φαρμακευτική εταιρεία ακόμα και 30 χιλιάδες ευρώ την μήνα (δηλαδή να υποθέσουμε ότι συγκέντρωνε πάνω από 300.000 τον χρόνο;) και ο υπαινιγμός που ενδεχομένως κρύβει η αναφορά ότι «είμαστε έτοιμοι όποιος θέλει να ελέγξει αν οι διαφημίσεις χρεώνονταν με βάση τον κατάλογό μας ή όχι», σημαίνουν πολλά. Δηλαδή, οι άλλοι μπορεί να χρέωναν τις διαφημίσεις όχι με βάση το τιμολόγιό τους; Με περισσότερα; Με λιγότερα; Με πόσα; 

Και αφού ο Νίκος Χατζηνικολάου αναφέρθηκε στα πόσα πήρε ο δικός του Όμιλος από τη Novartis (30.000 τον χρόνο, σε έναν τζίρο πολλών εκατομμυρίων) και έκανε εικασία για τα ποσά που πήγαν στον Όμιλο τού Αλαφούζου, γιατί να μην ξέρουμε πόσα έδωσε η εταιρία σε όλα τα Μέσα; Και με ποια κριτήρια; 

Το σίγουρο είναι ότι η Novartis έδινε σεβαστά ποσά για να διαφημίζει τα προϊόντα της. Που είναι φάρμακα…