Δευτέρα, 13 Μαΐου 2019

Η αυτής εξοχότης Διαφήμιση...

...ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ

Η σύντομη διακοπή της μετάδοσης του τελικού του Κυπέλλου ποδοσφαίρου από έναν άνδρα με κρυμμένα χαρακτηριστικά, έναν υποτιθέμενο χάκερ όπως φάνηκε δηλαδή, για να πει ότι «Σε έναν μήνα από τώρα αυτοί που φταίνε θα τιμωρηθούν και κανένας δεν μπορεί να τους σώσει» ήταν διαφημιστικό τέχνασμα για μια νέα σειρά τού Cosmote tv. Έξυπνο ή όχι, σημασία έχει ότι συζητήθηκε. Η Διαφήμιση ψάχνει ευρήματα και νέες ιδέες για να κάνει αυτό για το οποίο προορίζεται: να μαγνητίσει την προσοχή.
Αυτό συμβαίνει από παλιά και θα συμβαίνει πάντα. Από την εποχή του «Ακάκιε μην ξεχάσεις, τα μακαρόνια να είναι Μίσκο» ως τον μέχρι εκνευρισμού ψύχραιμο πυροτεχνουργό που μιλάει για το νέο πρόγραμμα του Cosmote με «την πεθερούλα του», ενώ το χρονόμετρο για την έκρηξη μετράει αντίστροφα.

Ειδικά στην εποχή μας, που οι ιδέες τρέχουν ποτάμι στα σόσιαλ, οι ίδιοι οι χρήστες εξελίσσονται σε «επηρεάζοντες» (influensers), δηλ. ουσιαστικά διαφημίζοντες, και μεγάλα δημοσιογραφικά ονόματα επιπέδου Χατζηνικολάου, Τράγκα, Καμπουράκη κ.ά., γίνονται οι ίδιοι ένθερμοι διαφημιστές προϊόντων στις εκπομπές τους, η ανάγκη ευρημάτων για να αποσπαστεί η προσοχή του αγοραστή-πελάτη έρχεται πιο επιτακτική.

Το θέμα είναι τα όρια της Διαφήμισης (που πάντα τα Μέσα τής επιδαψίλευαν τιμές) και το πόσο μπορεί να επηρεάσει την κρίση του δημοσιογράφου. Ας πούμε μια τράπεζα η οποία διαφημίζεται από την εφημερίδα ή το ραδιόφωνο στο οποίο εργάζεται πώς μπορεί να την κριτικάρει, αν χρειαστεί;

Η ακραία ιδέα του υποτιθέμενου χάκερ (που παραξένεψε εντονότερα με το περιεχόμενό της επειδή σε λιγότερο από έναν μήνα έχουμε εκλογές) χαρακτηρίστηκε από σάιτ ως έξυπνη και μαρκετίστικη. Θα είχε μεγαλύτερη αξία η δημοσιογραφική κριτική αν στο ίδιο σάιτ ο Cosmote (που κατά τα άλλα κάνει γενικώς έξυπνες διαφημίσεις) δεν ήταν καλός πελάτης. Όπως θα είχαν σημασία παλιότερα τα θετικά σχόλια για ποδοσφαιρικό παράγοντα από αθλητικές εφημερίδες που έπαιρναν αφειδώς ρεκλάμα από την εισαγωγική εταιρία του ίδιου παράγοντα. Φυσικά, ουδείς συντάκτης είχε δικαίωμα να κριτικάρει αρνητικά τα έργα και τις ημέρες του στα ποδοσφαιρικά θέματα. Επί ποινής απολύσεως.

** Αν βρίσκετε ενδιαφέρον το μπλογκ και θέλετε να εμφανίζονται στον τοίχο σας τα θέματά του ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ και κάντε like (φυσικά μόνο αν σας αρέσει.)