Κυριακή, 14 Απριλίου 2019

Τάσος Μπουλμέτης για Κώστα Γαβρά:«Δεν πήρε καμιά επιχορήγηση και καμιά ενίσχυση»

«ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΚΡΙΤΙΚΑΡΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ (ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ) ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΝΑ ΑΦΗΓΗΘΕΙ»

Θέση σε όσα εκπληκτικά, αβάσιμα, ντροπιαστικά, ακόμα και ανίερα, γράφονται για τον Κώστα Γαβρά και τη νόμιμη οικονομική ενίσχυση που πήρε από το ελληνικό κράτος, παίρνει ο Τάσος Μπουλμέτης με σχόλιό του που ανάρτησε στο facebook λίγο πριν από το μεσημέρι της Κυριακής. «Εν έτει 2019 είναι αδιανόητο να κριτικάρεται ένας δημιουργός, (πόσο μάλλον της εμβέλειας Κώστα Γαβρά) για το θέμα που επιλέγει να αφηγηθεί, πριν αυτό έχει δημιουργηθεί» γράφει ο δημιουργός της Πολίτικης
Κουζίνας (και όχι μόνο), σε ένα σχόλιο με επιχειρήματα, ηπιότητα, δίχως θυμό, αλλά με τρόπο που δείχνει ποια είναι η πραγματικότητα και ποια η απρέπεια όσων βάλλουν κατά του Γαβρά. Το κείμενο του Τ.Μπ. ακολουθεί:

Δυο είναι τα θέματα που κάποιοι σκόπιμα, και κάποιοι ακούσια σχολιάζουν και προκαλούν σύγχυση στο διαδικτυακό σαρκοβόρο τοπίο.
Το εάν ο Κώστας Γαβράς δικαιούται να κάνει ταινία βασισμένη στο βιβλίο ενός αμφιλεγόμενου προσώπου, (Βαρουφάκης), και το εάν πρέπει, (ηθικά η τυπικά) να πάρει επιχορήγηση-ενίσχυση, όπως θέλετε πείτε το.

Τα δυο αυτά θέματα στο μυαλό κάποιων συσχετίζονται και τα διάφορα σαρκοβόρα του διαδικτύου αφήνουν άναρθρες κραυγές “ηθικολογώντας” για το τι πρέπει η τι δεν πρέπει να επιλέξει κάποιος δημιουργός να αφηγηθεί, και εάν πρέπει να χρηματοδοτηθεί για αυτήν την επιλογή του.

Εκτιμώ πως με αυτό το σημείωμα θα διευκολύνω κάποιους καλοπροαίρετους να κατανοήσουν τα αυτονόητα:

Εν έτει 2019 είναι αδιανόητο να κριτικάρεται ένας δημιουργός (πόσο μάλλον της εμβέλειας Κώστα Γαβρά) για το θέμα που επιλέγει να αφηγηθεί, πριν αυτό έχει δημιουργηθεί. Εχει δει κανείς την ταινία; Ποιος έχει διαβάσει το σενάριο;

Την ταινία δεν την έχει δει κανείς. Ούτε καν ο Κώστας Γαβράς. Γιατί ακόμα γυρίζεται.
Το σενάριο το έχουν διαβάσει ελάχιστοι και υπάρχει σιγή ιχθύος. Μα θα πει κάποιος έχουμε διαβάσει το βιβλίο του Βαρουφάκη. Άλλο το βιβλίο και άλλη η ταινία. Και δεν ξέρουμε τι επέλεξε ο Γαβράς να αναδείξει από το βιβλίο του Βαρουφάκη. (Το βιβλιο που βασίστηκε ο Κ.Γ. για το “Τσεκούρι”, κατ εμέ μια από τις καλύτερες ταινίες του, ήταν εντελώς διαφορετικό από την ταινία, και ο Κ.Γ. του “άλλαξε” τα φώτα.(Με δημιουργικό τρόπο, δημιουργώντας μια προφητική αλληγορική ταινία, για την παγκόσμια κρίση και την ανεργία που προκαλεί.)
Άρα κάντε υπομονή και σχολιάστε αφού δείτε την ταινία.

Ο Κ.Γ. δεν πήρε καμιά επιχορήγηση και καμιά ενίσχυση. Ο. Κ.Γ. και η παραγωγός του μάζεψαν ένα πολύ μεγάλο ποσό από ξένους επενδυτές για την χρηματοδότηση της ταινίας του, και το μεγαλύτερο μέρος αυτών των χρημάτων το ξοδεύουν στην Ελλάδα σε Ελληνικά Α.Φ.Μ. Βάσει της πρόσφατης νομοθεσίας λοιπόν, δικαιούται, (όπως δικαιούται ο κάθε παραγωγός του οπτικοακουστικού χώρου που φέρνει και ξοδεύει συνάλλαγμα σε Ελληνες εργαζομένους) να πάρει πίσω ένα ποσοστό από τους φόρους που πληρώθηκαν για αυτό. Πιο αναλυτικά για να το εμπεδώσετε διαβάστε την ανάρτηση του Ανδρεά Τσιλιφώνη που τα εξηγεί λεπτομερώς εδώ.

https://www.facebook.com/andreas.tsilifonis/posts/1960399427423229

Η παροχή αυτή είναι θεσμός στις περισσότερες πολιτισμένες χώρες του πλανήτη και διευκολύνει στο να έρθει συνάλλαγμα στην κάθε χώρα. Τα χρήματα αυτά ΔΕΝ είναι ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ, δεν είναι ΕΝΙΣΧΥΣΗ. Είναι ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ, και η Κινηματογραφική κοινότητα εκλιπαρούσε για πολλές δεκαετίες να θεσμοθετηθεί.

Η συνέχεια επί της οθόνης.

** Αν βρίσκετε ενδιαφέρον το μπλογκ και θέλετε να εμφανίζονται στον τοίχο σας λίγα από τα θέματά του ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ και κάντε like