Παρασκευή, 5 Απριλίου 2019

Θεατρική μούχλα και ακραία «πρωτοπορία»

«Ανάμεσα στην μούχλα του παλαιού τύπου θεάτρου και το "εκεί που λέω ακατάληπτα τα λόγια, κατεβάζω το βρακί μου χωρίς κανέναν προφανή λόγο", υπάρχει ένας τεράστιος ζωτικός χώρος που θέλουμε και οφείλουμε να υπερασπιστούμε. (Και
όχι, δεν είδα κάτι τώρα. Περίληψη της χρονιάς μέχρι αυτή τη στιγμή.)»

Αυτό, το πολύ εύστοχο, σχόλιο έγραψε στο fb η φίλη (και όχι μόνο διαδικτυακή) Ζωή Ρηγοπούλου, ηθοποιός με βαθιές θεατρικές γνώσεις, σκηνοθετικές αναζητήσεις και διδασκαλία σε παιδιά που θέλουν να βγουν, ή βγήκαν, στη σκηνή. Κάτω από το σχόλιό της αναρτήσαμε το εξής δικό μας: 

«Αν μου ζητούσαν να διαλέξω ένα από τα δύο "άκρα" που αναφέρεις, θα ψήφιζα με χίλια το πρώτο, όσο παλιό, σταφιδιασμένο και μουχλιασμένο κι αν φαίνεται. Πολύ θα ήθελα να ξαναδώ έναν κλασικό Τσέχωφ και να ξαναζήσω την ατμόσφαιρα του παλιού Βυσσινόκηπου με τη Λιούμποβα-Λαμπέτη και τον Φιρς-Σταρένιο, παρά, ας πούμε, μια μοντερνιά, μια διασκευή-κατασκευή Βυσσινόκηπου που δεν ξέρεις από πού αρχίζει, πού τελειώνει και τι έχει απομείνει από το πρωτότυπο. Ή προτιμώ έναν κλασικό Άμλετ από έναν υπερμοντέρνο, σε διασκευή κωμωδίας, από τον οποίο και να ήθελα να φύγω δεν μπορούσα γιατί έπρεπε να περάσω μέσα από τη σκηνή,

» Και, για να μη λέμε μόνο για κλασικό ρεπερτόριο, πολύ θα ήθελα να ξαναδώ μια δυνατή Δεσποινίδα Μαργαρίτα που δεν θα παίζεται από άνδρα στον ρόλο της δασκάλας, αλλά από μια ηθοποιό που (σίγουρο αυτό) θα απέχει μίλια από τη Δεσποινίδα Μαργαρίτα-Λαμπέτη της δεκαετίας του ΄70, αλλά τουλάχιστον θα αποδώσει σωστά αυτόν τον πανέξυπνο μονόλογο. Χώρια που κλασικά ανεβασμένη αρχαία τραγωδία ή κωμωδία έχω να δω -προσωπικά- εδώ και κάποιες δεκαετίες, ίσως γιατί δεν μου έτυχε ή δεν είχα καλή ενημέρωση για να την ψάξω και να τη βρω. Εντάξει, το Θέατρο πρέπει να πειραματίζεται, να αναζητά νέους δρόμους, να κυλάει την πέτρα πριν χορταριάσει, αλλά ας μη χαθεί αρχετυπική μορφή του.Ας τη διατηρήσουν αυτοί που ξέρουν κι έχουν τα φόντα».

@ Η σελίδα του Harddog στο facebook, για όσους αρέσει το μπλογκ, ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ