Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2018

Το μονόστηλο που εκτοξεύτηκε σε βασικό πρωτοσέλιδο θέμα

Ο Ολυμπιακός διήνυσε στο χάντμπολ τη διαστημική απόσταση από την, σχεδόν, ανυπαρξία κατευθείαν στην κορυφή του πρωταθλητή και το άθλημα της χειροσφαίρισης όρμησε από τα υπόγεια του, σχεδόν, μονόστηλου σπορ στο ύψος του βασικού πρωτοσέλιδου θέματος τεσσάρων εφημερίδων! Το άλμα έγινε σε διάστημα μόλις ενός χρόνου. Τον Απρίλιο του 2017 ο Σοφοκλής Ξυνής έδωσε στη δημοσιότητα μια ειδησεογραφική βόμβα: ότι συζητά με τον Ολυμπιακό τη
συγχώνευση της κορυφαίας ομάδας χάντμπολ των ΙΕΚ Ξυνή με τον μεγάλο σύλλογο του Πειραιά και της Ελλάδας και ότι αν τελεσφορήσει η συζήτηση τότε «το στάτους του αθλήματος θα αλλάξει εντελώς».

Στα τέλη του περσινού Ιουνίου η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε και, όπως ήταν λογικό, η προβολή του χάντμπολ εκτοξεύτηκε. Ο Ολυμπιακός κατέκτησε τον τίτλο (και το νταμπλ) νικώντας στους τελικούς την ΑΕΚ και αυτομάτως το χάντμπολ έγινε αυτό που ουδέποτε είχε γίνει: βασικό πρωτοσέλιδο θέμα όχι σε μία αλλά σε τέσσερις εφημερίδες. Δηλαδή στις ολυμπιακών φρονημάτων Φως των Σπορ και Κόκκινος Πρωταθλητής και στις πολυφωνικές SportDay και Sportime (στο Φως η ερυθρόλευκη νίκη μοιράζεται τις εντυπώσεις του βασικού πρωτοσέλιδου με το θέμα του Τζιοβάνι που μιλάει στην εφημερίδα). Ασφαλώς το ίδιο θα γινόταν και στο ενδεχόμενο που η ΑΕΚ κατακτούσε τον τίτλο. Τότε θα ήταν βασικό θέμα στην Ώρα των Σπορ και στις πολυφωνικές. Σίγουρα η πρόβλεψη Ξυνή επαληθεύτηκε θριαμβευτικά: το στάτους του χάντμπολ άλλαξε δυναμικά και αλματωδώς, μαζί με τη βαριά φανέλα που περιενδύθηκε.

Και τα Νέα 

Το νταμπλ που κατέκτησε ο Ολυμπιακός στο χάντμπολ αναφέρθηκε πρωτοσέλιδα και σε μία πολιτική εφημερίδα. Ήταν, φυσικά, τα Νέα που είχαν στην κορυφή τους ένα μονόστηλο χτύπημα. Ο ιδιοκτήτης τους, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, μετά την επιτυχία είχε κάνει διαδικτυακή δήλωση στην οποία μεταξύ άλλων ανέφερε: «Μια ακόμα ομάδα, σε ένα ακόμα σπορ αρχίζει την αυτοκρατορία της στον Ελληνικό Αθλητισμό»

Κάνουν τη δουλειά τους 

Και για να μην παρεξηγούμαστε: είναι λογικό το χάντμπολ να αναβαθμίζεται σε τέτοιον βαθμό στα πρωτοσέλιδα μετά από τις εξελίξεις που περιγράψαμε. Οι αθλητικές εφημερίδες είναι –και ήταν πάντα– επιχειρήσεις που προσαρμόζουν τις προτεραιότητές τους στα ρεύματα των αναγνωστών. Άλλωστε αυτό γίνεται και με τις τηλεοράσεις ή τα ραδιόφωνα, καθώς στα αθλητικά μαγκαζίνο κυριαρχούν τέσσερα ρεπορτάζ: Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ, ΠΑΟΚ. Όλα τα άλλα έπονται.
Η μάχη στα μανταλάκια (και στις μετρήσεις ακροαματικότητας/θεαματικότητας, αλλά και ο πόλεμος στο Διαδίκτυο) είναι σκληρή και απαιτεί ρεαλισμό. 

Η σελίδα-«χαβούζα» 

Τα λεγόμενα μικρά σπορ απλώς συμπληρώνουν τις αθλητικές σελίδες γιατί δεν «πουλάνε». Σε κάποιες περιπτώσεις ένα αποτέλεσμα, ας πούμε του χάντμπολ, που βγαίνει αργά το βράδυ, πάει στη λεγόμενη «χαβούζα» (χρησιμοποιείται στο λεξιλόγιο εργασίας των αθλητικών εφημερίδων), δηλαδή σε μια παρακατιανή σελίδα που βρίσκεται περί το τέλος του ξεφυλλίσματος και η οποία κρατιέται ανοικτή έως αργά για να παίρνει ειδήσεις της τελευταίας στιγμής, κυρίως δευτερεύουσες.

Η περίπτωση του Sportime

Η πρώτη φορά που δόθηκε πολύ μεγάλη έμφαση στα «μικρά» σπορ ήταν όταν το Sportime, με τον Χάρη Ξύδη στη διεύθυνση, έφερε την ανατροπή στον αθλητικό Τύπο. Αφιέρωσε πολύ μεγάλο χώρο και δημοσιογραφικό κόπο σε αυτά τα σπορ, αλλά για να το κάνει είχε άφθονες σελίδες, πολλούς ειδικούς συντάκτες –φυσικά και πολλά λεφτά. Η καθιέρωση του Spoprtime οφείλεται σε έναν βαθμό σε αυτά τα «μικρά» σπορ. Από το καθένα τους μάζεψε φύλλα και οι σταγόνες τους έπεσαν στο ποτάμι με τις κυκλοφορίες της εφημερίδας που ήταν καθημερινά μεγάλες, ανεξάρτητα με το πρωτοσέλιδά τους.

Ακολουθήστε το μπλογκ στο facebook και κάνετε like, αν σας αρέσει, πατώντας εδώ