Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2018

Ολα τα μέσα για τη διαφήμιση στα Μέσα

ΣΕ ΡΟΛΟ ΑΤΥΠΟΥ ΣΥΜΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗ Ο ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΙΓΟΝΤΑΡΕΙ, ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΖΗΤΕΙΤΑΙ, ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ, ΦΙΛΤΡΑ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΥ 

Το αξίωμα είναι παλιό: όταν η Διαφήμιση κάνει παρέλαση, τα Μέσα στέκονται προσοχή και παρουσιάζουν όπλα. Αυτά συνέβαιναν πάντα, αλλά στα χρόνια της Κρίσης οι εφημερίδες, τα κανάλια, τα ραδιόφωνα και, πλέον, τα σάιτ, όχι μονό «βαράνε προσεχές» αλλά κάνουν και ρεβεράντζες. Στη μάχη «Όλα-για-τη-ρεκλάμα», τα Μέσα έχουν ρίξει τους πρωτοκλασάτους δημοσιογράφους τους, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και τους διευθυντές ή ιδιοκτήτες τους. Ποια δεοντολογία; Προέχουν η επιβίωση, η ζωή, οι θέσεις εργασίας, η ΔΟΥΛΕΙΑ. Ο Νίκος Χατζηνικολάου παραδέχτηκε με ειλικρίνεια, από ραδιοφώνου, ότι
μετέχει στο κυνήγι της διαφήμισης για όλα τα Μέσα του Real Group και αυτό, είπε, περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη δουλειά του (δείτε εδώ την αναφορά του σε γνωριμίες του με μεγάλο ποσοστό των επικεφαλής των εταιριών).

Ραδιοφωνικοί παραγωγοί στη διάρκεια των εκπομπών τους διαφημίζουν με θέρμη προϊόντα, προτρέποντας για την αγορά τους (κάποιες φορές σαν να είναι πλασιέ που προσπαθούν να πείσουν) και σε τηλεοπτικά προγράμματα γίνεται «τοποθέτηση προϊόντων». Στην εκπομπή του Δημήτρη Μάρκου, την Κυριακή στον Real fm, επιστρατεύτηκε για την πιο ζωντανή προβολή των διαφημιστικών θεμάτων και ο προσκαλεσμένος, ένας κορυφαίος νομικός και καθηγητής. Ήταν η εργατολόγος Αλέξης Μητρόπουλος που επί της ουσίας έγινε συμπαρουσιαστής και ανταποκρίθηκε με προθυμία σε αυτόν τον ρόλο, ενώ σιγόνταρε, λίγο ή πολύ, σε όλες τις διαφημίσεις. Όταν ο Δ. Μάρκος προμόταρε τη Real News για το cd με τραγούδια τού Μίκη Θεοδωράκη, απηύθυνε τον λόγο στον κύριο καθηγητή και εκείνος είχε προλάβει (Κυριακή, νωρίς το μεσημέρι!) να τον ακούσει. «Ναι τον απήλαυσα», είπε.

Φίλτρα νερού και στρώματα 

Ο παρουσιαστής σε κάθε διαφήμιση του ζητούσε παρέμβαση και έτσι λίγο μετά ο κ. Μητρόπουλος βρήκε πολύ ενδιαφέρουσα την προσφορά της εφημερίδας για τα θεατρικά κουπόνια. Στη αναφορά της διαφήμισης για το φίλτρο νερού ρωτήθηκε αν έχει ο ίδιος έχει βάλει στο σπίτι του και απάντησε «ναι, βεβαίως», ενώ μεγαλύτερη ήταν η συμμετοχή του στη διαφήμιση νέων στρωμάτων γνωστής εταιρίας λέγοντας ότι έχει πείσει και τη σύζυγό του. Μάλιστα, όταν ο Δ. Μάρκος επισήμανε τη μεγάλη έκπτωση που προσφέρει για τα στρώματα η εταιρία και ερωτήσω αν, κύριε καθηγητά, το ξέρετε, εκείνος απάντησε «ναι, το έχω εμπεδώσει».

Δίκην συμπαρουσιαστή, όπως αναφέραμε, και πάντα μετά από «πάσες» του βασικού παρουσιαστή, ο Αλέξης Μητρόπουλος είχε συμμετοχή σε όλη την εξέλιξη του προγράμματος. Έτσι, σε τηλεφώνημα ακροατή από τη Δράμα διαβεβαίωσε ότι «είναι όμορφη η Δράμα, την αγαπώ», ενώ όταν η  ακροάτρια ονόματι Μαρία κέρδισε τη διαμονή σε ξενοδοχείο πολυτελείας με Σπα  σχολίασε «τυχερό το Μαράκι». Ακόμα και όταν ο Δ. Μάρκος διαφήμισε κάτι για την επερχόμενη γιορτή του αγίου Βαλεντίνου ζητήθηκε η συνδρομή του καλεσμένου (κύριε καθηγητά εσείς γιορτάζετε;) ο οποίος επισήμανε «κατά τεκμήριο όλοι γιορτάζουμε».

Σίγουρα ο καθηγητής κέρδισε τις εντυπώσεις –πιθανόν και τη θέση ωσεί παρουσιαστή σε επόμενη εκπομπή του σταθμού. Ήταν πειστικός και βοήθησε τον Δημήτρη Μάρκο να κάνει ανάλαφρη την εκπομπή του που είχε βαρύνει από τη Νοβάρτις και άλλα θέματα, επί των οποίων τοποθετήθηκε ο Αλέξης Μητρόπουλος. Αλλά δεν έκανε μόνο αυτό...