Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2017

Τηλεοπτική καταιγίδα

Ο τελικός του Σαρβάιβορ έγινε τρία 24ωρα πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Αλλεργίας. Σημειώνω τη σύμπτωση χωρίς κανένα υπονοούμενο. Άλλωστε αποδείχτηκε ότι λίγοι στην Ελλάδα έπαθαν αλλεργία από το επιτυχημένο –επιτυχημένο από πλευράς θεαματικότητας– τηλεπαιχνίδι. Αντίθετα, εκατομμύρια άλλοι το αποθέωσαν με νούμερα που έκαψαν τα μηχανάκια τηλεμετρήσεων και τώρα η AGB τα πάει για σέρβις στέλνοντας τον λογαριασμό στον Αλαφούζο.

Το βράδυ της Τετάρτης ο Ντάνος (κατά κόσμο Αγγελόπουλος) σήκωσε στον ουρανό του Γαλατσίου το έπαθλο, όπως ο Ζαγοράκης σήκωσε το Euro του 2004 στον ουρανό της Λισσαβόνας. Τα ντεσιμπέλ των αντιδράσεων περίπου ίδια. Ο Ντάνος αποθεώθηκε περισσότερο από όσο ο Μικ Τζάγκερ στην ιστορική συναυλία του 1967 στη Λεωφόρο, που άρχισε και δεν τελείωσε.

Το Σαρβάιβορ ήταν μια τηλεοπτική καταιγίδα που ήρθε απροειδοποίητα, χωρίς αστραπές. Ήταν φαινόμενο. Όχι μόνο τηλεοπτικό, αλλά και κοινωνικό. Ο Σκάι έκανε καλά τη δουλειά του. Και μαζί χρυσές δουλειές. Καλώς ή κακώς έτσι είναι η εμπορική τηλεόραση, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως. Ας ψάξουμε, και ας ψαχτούμε, πού οφείλεται η πρωτόγνωρη αποδοχή τού Σαρβάιβορ. Ίσως επειδή ο κόσμος –και δεν μιλάω μόνο για την Ελλάδα– έχει χάσει το κέντρο βάρους του και παλαντζάρει από πλευράς γούστου, αισθητικής, προτιμήσεων. Γι’ αυτό τον εξιτάρουν οι ακρότητες στα ριάλιτι.

Το 2009 ένας παίκτης του πακιστανικού Σαρβάιβορ πνίγηκε ενόσω προσπαθούσε να διασχίσει κολυμπώντας μια λίμνη, φορτωμένος στην πλάτη σακίδιο βάρους επτά κιλών. Η τραγωδία εκτυλίχθηκε μπροστά στις κάμερες και αυτός ήταν ένας ακόμα (διαστροφικός!) λόγος για να ανέβει η θεαματικότητα. Και το 2003, στο πρώτο ελληνικό Σαρβάιβορ, οι παίκτες έτρωγαν «φύκια, ρίζες, φύλλα», ακόμα και φίδι «το οποίο έπρεπε να γδάρω εγώ», όπως ομολόγησε ένας γνωστός σήμερα παίκτης, ο Σπύρος Σούλης.

Τώρα διαβάζουμε ότι χιλιάδες νέοι υποβάλλουν αιτήσεις για συμμετοχή στο επόμενο Σαρβάιβορ, κυνηγώντας το όνειρο να γίνουν οι νέοι «Ντάνοι». Όσο για τον ορίτζιναλ Ντάνο, αυτός κάθεται πλέον πάνω στα χιλιάδες ευρώ του επάθλου και τα εκατοντάδες μιας διαφημιστικής καμπάνιας που λέγεται ότι του έχει προταθεί. Ενώ εκείνοι που τον αποθέωσαν, εξακολουθούν να κάθονται στους καναπέδες περιμένοντας το επόμενο Σαρβάιβορ και τον επόμενο «Ντάνο».

(Δημοσιεύεται και στη Live Sport της Παρασκευής)