Τετάρτη, 10 Μαΐου 2017

Στα 50 μου βλέπω τους συνομήλικούς μου να έχουν γεράσει

ΚΑΙ ΝΑΙ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΣΟΥ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΕ ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΙ ΑΠΟ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ

Το πιο απογοητευτικό που βρίσκω εγώ σε όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μου είναι ότι αντί να πασχίζουμε να πάμε τον κόσμο πιο κάτω, παλεύουμε να μην πάει πίσω. Δεν είναι μόνο πολιτικό αυτό, είναι γενικό. Βέβαια, αν κοιτάξεις λίγο προσεκτικά τους ανθρώπους της γενιάς μου, αυτούς που είναι και στα πράγματα ας το πούμε έτσι, δεν δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις το γιατί.

Σε συντριπτικό ποσοστό κουρασμένοι, τρομοκρατημένοι -από τη ζωή αλλά και το θάνατο εξίσου-, συντηρητικοί μέχρι μαλακίας, με τόσο στρογγυλεμένες απόψεις που κατρακυλούν στην ανυποστασία αφρενάριστοι. Και ανίκανοι να συντονιστούν στοιχειωδώς με την εποχή, ηλικιωμένοι από απόφαση, τυφλοί σχεδόν σε οτιδήποτε νέο που δεν εντάσσεται σε όσα ξέρουν. Δεν το περίμενα ποτέ ότι στα 50 μου θα έβλεπα τους συνομήλικούς μου να έχουν γεράσει.
Κυρίως, όμως, ανέπνευστοι, αυτό ρε φίλε δεν αντέχεται με τίποτα.
Έχουν φάει πίπα και δεν τη χωνεύουν λέγεται αυτό.

Δεν πρέπει να ήταν αλλιώς και ποτέ, λογικά πάντα οι άνθρωποι της μέσης ηλικίας έτρωγαν την πίπα απ΄ όσα συνέβαιναν γύρω τους. Και είναι δύσκολο να τρως πίπα στα 50, δεδομένο είναι αυτό. Άσε που τα 50 είναι μια κολοσσιαία πίπα από μόνα τους.
Και λοιπόν;
Έφαγες την πίπα και δεν είσαι 20 για να σκουπίσεις τα αίματα και να βγεις στα λιβάδια με τις πεταλούδες. Και ναι, κατά πάσα βεβαιότητα ο θάνατός σου είναι πιο κοντά από την γέννησή σου. Και ναι, ξέρω (εγώ κι αν ξέρω…), οι υποχρεώσεις, οι συνθήκες, το ένα γαμίδι μετά το άλλο, κατά ριπάς τα γαμίδια και οι αντοχές μειωμένες.

Δεν σε απαλλάσσει καμίας ευθύνης αυτό όμως. Ούτε αυτής που έχεις απέναντι στη ζωή, ούτε αυτής που έχεις απέναντι στον εαυτό σου ούτε εκείνης που έχεις απέναντι στο μέλλον, με ό,τι σημαίνει αυτό για τον καθέναν, παιδιά, σκυλιά, γατιά, ο πλανήτης, η παγκόσμια ιστορία, γιού νέιμ ιτ.
Έτσι λέω εγώ.

Ναι, βέβαια υπάρχουν εξαιρέσεις, πάντα υπήρχαν, αλλιώς θα σκαλίζαμε ακόμα μαμούθ στις σπηλιές.