Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2016

Έχω δει άνθρωπο να σπαράζει στην ξενιτειά ακούγοντας Νανά Μούσχουρη

Ο ΝΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΚΟΡΠΙΣΜΕΝΩΝ ΛΑΩΝ

Να σας πω την αλήθεια; Οι εθνικές γιορτές και τα παρελκόμενα είναι για τους μετανάστες. Όλους. Μόλις φεύγεις από δω, κάτι παθαίνεις και μεταλλάσσεσαι. Έχω ρίξει πολύ κλάμα εγώ, που με ξέρετε κιόλας, από τη ΒΔ μέχρι τη ΒΑ Ευρώπη, κάτι 25ες και 28ες, ή βλέποντας Καζαντζίδη μέρα
μεσημέρι στην ΕΡΤ γουέρλντ, που ναι έπαιζε Καζαντζίδη και ειδήσεις εμπλοκή, τίποτε άλλο, και καλά έκανε διότι είναι μελετημένη η συνταγή.

Έχει και χειρότερο: Έχω δει με τα μάτια μου άνθρωπο να κλαίει, να σπαράζει για την ακρίβεια, ακούγοντας Νανά Μούσχουρη. Κανονικό άνθρωπο λέμε τώρα. Κι ένας βασικός λόγος που γενικά την παλεύουμε πολύ με τις παραδόσεις οι Έλληνες, είναι ότι είμαστε λαός μεταναστών και μακρινών ταξιδευτών. Ο Νόστος είναι η συσπείρωση των σκορπισμένων λαών. Και οι γιορτές, οι παραδόσεις, οι μπακαλιάροι και οι παρελάσεις είναι το καύσιμο της νοσταλγίας. Όσο για τους εδώ, μπορούμε να τηρήσουμε μια εξίσου ωραία παράδοση και να βγούμε απόψε σαν να μην υπάρχει αύριο.

Μαρία Δεδούση