Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

Μοιράζει λεφτά ο Χατζηνικολάου!

ΕΚΑΤΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΜΕ ΠΟΝΤΟΥΣ ΑΠΟ ΚΟΥΠΟΝΙΑ – Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΙΔΑΞΑΣ – Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΥΠΟ: ΑΠΟ… ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΣΠΙΤΙΑ – ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΟΥ ΔΟΛ 

 Οι προσφορές της Real News (και) σε χρήμα, συνεχίζονται. Μετά τις επιταγές των πέντε, δέκα και κάποτε περισσότερων χιλιάδων ευρώ, η εφημερίδα του Νίκου Χατζηνικολάου μοιράζει τώρα εκατό χιλιάδες όχι με κλήρωση αλλά με κουπόνια και πόντους! Η διαδικασία αρχίζει την ερχόμενη Κυριακή, θα
διαρκέσει τέσσερις εκδόσεις και το ποσό που έχει καθοριστεί θα χωριστεί σε δύο κατηγορίες. Πενήντα χιλιάδες θα δοθούν στον μεγάλο τυχερό και οι υπόλοιπες θα διανεμηθούν σε μικρότερα, κλιμακούμενα, ποσά, μεταξύ των οποίων χιλιάρικα και πεντακοσάρικα για να είναι μεγάλος ο αριθμός των αναγνωστών που θα έχουν κέρδη από διαγωνισμό.

Ο πρώτος διδάξας

Από όσα θυμάμαι η προσφορά χρημάτων από εφημερίδα εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πριν από χρόνια από το Φως των Σπορ. Όταν άλλες – πολιτικές κυρίως – εκδόσεις πρόσφεραν βιντεοταινίες, βιβλία, τραγούδια σε cd και ό,τι μπορούσε να κατεβάζει το κεφάλι των επιφορτισμένων με τις προσφορές τμημάτων, ο Θόδωρος Νικολαΐδης πρόσφερε με κουπόνια ζεστό χρήμα! Πόσο; Δεν θυμάμαι ακριβώς, αλλά ήταν ένα σεβαστό, όχι όμως πολύ μεγάλο, ποσό – που ανανεωνόταν πολύ συχνά, μπορεί και μια φορά την εβδομάδα.

Η ιστορία των προσφορών 

Έχει ενδιαφέρον – και ο Harddog το ρίχνει ως ιδέα – να γίνει από κάποιο Μέσο η «Ιστορία των προσφορών στον ελληνικό Τύπο». Η αναδρομή θα βγάλει σπαρταριστά στοιχεία. Ακόμα και χαλιά προσφέρονταν με κουπόνια και μάλιστα από πού; Από τον (σοβαρό!) ΔΟΛ όταν το Συγκρότημα στεγαζόταν ολόκληρο ακόμα (και όχι μόνο κάποια τμήματά του) στην πλατεία Καρύτση.
Περνώντας από τη Χρήστου Λαδά έβλεπες κόσμο να φεύγει από το ισόγειο του κτιρίου με χαλιά επ’ ώμου σε μεγάλους, μακριούς κυλίνδρους – ένα καραβάνι από τάπητες στο κέντρο της Αθήνας. Εκπληκτική εικόνα!

Η Χάρλεϊ που εκτόξευσε την Sport Time

Φυσικά, οι προσφορές εφημερίδων και περιοδικών έχουν στη διαδρομή τού χρόνου πολύ μεγάλη ποικιλία. Από κολόνιες μέχρι προφυλακτικά (νομίζω από κάποια περιοδικό λαϊφστάιλ) και από μηχανές Χάρλεϊ Ντάβιντσον μέχρι σπίτια – φυσικά υπό προϋποθέσεις. Μια Χάρλεϊ, μάλιστα, είχε απογειώσει την πρωτοποριακή Sport Time – την πρώτη μικρού σχήματος αθλητική εφημερίδα που έμελλε να γράψει ιστορία – όταν η κυκλοφορία της δεν ήταν αρχικά ευοίωνη.

Το ψωμί του Τράγκα

Μέχρι σήμερα η ευρηματικότητα για προσφορές δεν λείπει από τον Τύπο. Κωδικοί για παρακολούθηση αγώνων από τη συνδρομητική τηλεόραση, εκπτωτικά κουπόνια για σούπερ μάρκετ, ακόμα και ψωμί όπως κάνει η Ανεξαρτησία του Τράγκα, είναι λίγα από τα πολλά «δούναι» που θέλουν οι αναγνώστες για να δώσουν το «λαβείν» τους στις εφημερίδες και τα περιοδικά.