Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2016

Ο Βαγγέλης Μπραουδάκης, της Goal News, απαντά στον Harddog και…

…O HARDDOG ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΗ! - «ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΗΣΑ "ΠΟΝΗΡΗ" ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΑΣ» - «Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΚΑΛΥΨΕ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΕ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ» - ΤΟ LIKE ΣΤΟ... ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ, Η ΠΕΜΠΤΗ ΦΑΛΑΓΓΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΑΝΙ ΤΗΣ ΣΟΥΠΙΑΣ - ΜΑ ΕΙΝΑΙ  «ΥΜΝΟΣ» Η ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ;

Ο διευθυντής της Goal News απάντησε, με μέιλ που μας έστειλε, σε σχόλιο του Harrdog που είχε τίτλο «Γιατί μας προσβάλλεις, Βαγγέλη Μπραουδάκη;» (δείτε εδώ) και υπότιτλο «το μπαταρισμένο καράβι του Τύπου απειλή για όλους». Ακολουθεί η απάντηση του συναδέλφου και αμέσως μετά η δική μας ανταπάντηση:

Συνάδελφοι,
Το «δελτίο Τύπου» αφορούσε ΟΛΗ την ανάρτησή σας, η οποία ξεκινούσε με «ύμνους» για την επικείμενη νέα διαφημιστική προσπάθεια της SportDay το πνεύμα της διαφημιστικής καμπάνιας κινείται με στόχο να αναδείξει την πολυμορφικότητα και την ποικιλότητα μιας εφημερίδας που καλύπτει με την ύλη της όλη την οικογένεια και όλες τις ηλικίες» γράφατε –ούτε καν «θα κινείται» δεδομένου ότι δεν έχει βγει ακόμα…)!

Κάτω, λοιπόν, από τη συγκεκριμένη είδηση (και χωρίς συνάφεια) υπήρχε και η τοποθέτησή σας περί «μη υψηλού κυκλοφοριακού επιπέδου» του Goal. Tον συσχετισμό αυτόν, εσείς, πώς θα τον χαρακτηρίζατε;

Πάμε τώρα και στην απάντησή σας: Υποστηρίζετε ότι όταν η SD έριξε την τιμή της στο 1 ευρώ πούλαγε 12.000, άρα τα 5.500 του Goal είναι σχετικά λίγα. Σας διέφυγε όμως να αναφέρετε ότι τον περασμένο Αύγουστο που συνέβησαν τα παραπάνω (όπως θα συμβεί και τον προσεχή Αύγουστο, καθώς είθισται ο Αύγουστος να είναι ο μήνας με εκτίναξη των πωλήσεων) η μέση ημερήσια κυκλοφορία όλων των αθλητικών ήταν 50.000 και τώρα είναι στις 30.000. Γι’ αυτό και εγώ σας απάντησα με βάση τα μερίδια αγοράς (αν έχεις 20% όταν πουλιούνται 30.000, δίνεις 6.000. Με 20% στις 50.000 πουλάς 10.000, κατανοητό ε;)…

Και για να το κλείσουμε: Ναι, η κυκλοφορία του Ιανουαρίου -5.500 καθημερινός μέσος όρος- κάλυψε τον στόχο που τέθηκε τον Δεκέμβριο όταν αποφασίσαμε τη μείωση της τιμής. Κι αν η τάση στην αγορά των αθλητικών εφημερίδων συνεχιστεί, όπως έδειξε αυτόν τον μήνα, τότε θα φτάσουμε και τις απόλυτες κυκλοφορίες που επικαλεστήκατε…

Κοντολογίς, την ανάρτηση τη θεώρησα «πονηρή», δεδομένης κιόλας της καλής γνώμης που από καιρό ξέρετε ότι έχω για την εγκυρότητα όσων γράφετε για τα αθλητικά media . Χαίρομαι για την από καρδιάς «συγγνώμη» σας. Και είμαι πάντα στη διάθεση –του οποιουδήποτε- για ερωτήσεις ή διευκρινήσεις, πριν γράψει σχετικά. Θα είχαν αποφευχθεί έτσι παρεξηγήσεις κι άλλα άστοχα –ενυπόγραφα- δημοσιεύματα, τελευταία, για λόγια που υποτίθεται ότι είπα ή πράξεις που υποτίθεται ότι έκανα…

Συναδελφικά,
Μπραουδάκης Βαγγέλης 
Διευθυντής Goal News 

Οι απαντήσεις του Harddog (με επιχειρήματα και λινκ)

Καταρχάς ευχαριστούμε για την απάντηση και για την καλή γνώμη που έχετε, γενικά, σχετικά με την εγκυρότητα του μπλογκ, ανεξάρτητα με το επίμαχο δημοσίευμα που παραλίγο να χαλάσει τις καρδιές μας – όμως όχι με δική μας ευθύνη, όπως θα προσπαθήσουμε να σας πείσουμε με τα παρακάτω:

1) Δεχόμαστε την παρατήρηση ότι είναι διαφορετικά τα κυκλοφοριακά δεδομένα του Αυγούστου (οπότε ανεβαίνουν οι πωλήσεις – κάποτε και θεαματικά) από αυτά του Ιανουαρίου. Αλλά από τη δική σας απάντηση βγαίνει ότι και εσείς έχετε - σε βάθος χρόνου - πολύ υψηλότερο στόχο από τα πεντέμισι χιλιάδες φύλλα. Και μάλλον δεν περιμένετε τον Αύγουστο για να το πετύχετε.
2) Φυσικά, δεν δεχόμαστε την ευθεία κατηγορία περί «πονηρής» ανάρτησης και περί «ύμνων» σε μια μιντιακή είδηση. Μα είναι ύμνος η περιγραφή ενός τηλεοπτικού διαφημιστικού και η αναφορά του κοινού στο οποίο στοχεύει; Και ύμνος για ποιαν; Την εφημερίδα για την οποία με τέσσερα επίμονα συνεχή δημοσιεύματα την περασμένη εβδομάδα ξεμπροστιάζαμε επειδή προσπάθησε να εκδώσει απεργοσπαστικό φύλλο; Και για την οποία γράψαμε ότι λειτούργησε με «Πέμπτη φάλαγγα» (ο όρος που χρησιμοποιήσαμε) για να συσκοτίσει το τοπίο και αφήνοντας «το μελάνι της σουπιάς» (όπως επίσης επί λέξει γράψαμε);

Αγνοείτε το άρθρο κατά των απεργοσπαστών; 

3) Τόσο ανόητη πονηριά είχαμε να αναδείξουμε το σχέδιό της για διαφημιστική καμπάνια, μειώνοντας το Goal, όταν την Τετάρτη – ημέρα, πάλι, απεργίας του Τύπου – ανεβάζαμε ένα επιθετικό άρθρο με τίτλο «Οι απεργοσπάστες δούλεψαν, οι σελίδες έγιναν, η ΕΣΗΕΑ τι έκανε;»
4) Θα εξακολουθήσετε να θεωρείτε «πονηρή» την ανάρτηση μιας απλής μιντιακής είδησης, όταν στις 3 Ιανουαρίου γράφαμε σε τίτλο θέματος «Η παράνοια στον αθλητικό Τύπο συνεχίζεται, ανεβάζει τιμή η SportDay»; Και, επίσης, όταν κάναμε λόγο για την επάνοδο της ίδιας εφημερίδας… στα ρέστα (από 1,30), για την κατάργηση των οποίων είχε πανηγυρίσει τον Ιούλιο μειώνοντας την τιμή σε ένα ευρώ («Όλοι μαζί λέμε ΟΧΙ στα ΡΕΣΤΑ», έγραφε πρωτοσέλιδα).

Η εξαιρετική μεταγραφή του Γιώργου Μαζιά

5) Πόσο δύσκολο είναι να πεισθείτε ότι με όλα αυτά που έχουμε γράψει, και τα οποία παραθέτουμε παραπάνω (αλλά και στο τέλος αυτής της δημοσίευσης), μαζί με τα σχετικά λινκ, είναι αδύνατον να παίρνουμε γραμμή, κατεύθυνση και… μυστικά δελτία Τύπου από τη συγκεκριμένη εφημερίδα; (Όπως, φυσικά, δεν παίρνουμε από κανέναν για να τα παρουσιάσουμε ως δική μας είδηση). Και ακόμα πόσο δύσκολο σας είναι να ανακαλέσετε τον προσβλητικό όρο «δελτίο Τύπου» για μια είδηση που αποτελεί απόρροια ρεπορτάζ (όχι απαραιτήτως από ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ) και η οποία, απλώς, γράφεται με σεβασμό για το μιντιακό μέσον στο οποίο αναφέρεται; Όπως με σεβασμό γράφτηκε η είδηση για την εξαιρετική μεταγραφή του πρώην αρχισυντάκτη της SD στο Goal, του Γιώργου Μαζιά, με όσα θετικά παραθέσαμε για την αξία του συνάδελφο – όπως ότι αποτελούσε την «ψυχή» της πρώην εφημερίδας του (όπως εδώ μπορείτε να δείτε); Θα έπρεπε να μας κατηγορήσει για είδηση από «δελτίου Τύπου» η SD γι' αυτό;
6) Χαιρόμαστε πραγματικά που τα 5.500 φύλλα του Goal ανταποκρίνονται στον στόχο σας για τον Ιανουάριο. Και επίσης χαιρόμαστε επειδή εμμέσως αναγνωρίζετε ότι μια εφημερίδα του επιπέδου, και της ιστορίας, της GoaL News θα πρέπει να έχει σαφώς υψηλότερο στόχο, όπως και εμείς γράψαμε. Αναφερόμαστε, δηλαδή, στο απόσπασμα της απάντησής σας: «Κι αν η τάση στην αγορά των αθλητικών εφημερίδων συνεχιστεί, όπως έδειξε αυτόν τον μήνα, τότε θα φτάσουμε και τις απόλυτες κυκλοφορίες που επικαλεστήκατε…».

Ήταν, λοιπόν, κατευθυνόμενο το δημοσίευμα;

7) Πώς κρίνετε, μετά από όλα αυτά, το σχόλιο διαδικτυακού σας φίλου (και συναδέλφου), κάτω από την ανάρτησή σας, «Κατευθυνόμενα είναι Βαγγέλη!» το οποίο επιδοκιμάσατε με like; Δεν θεωρείτε βαριά και άδικη μομφή αυτό το «κατευθυνόμενα» για μια είδηση; Δεν μοιάζει με κυνήγι μαγισσών για μια δημοσιογραφία που θέλει να είναι ελεύθερη; Δεν νιώθετε την ανάγκη να μας υποστηρίξετε σε αυτήν την (ελαφρά τή καρδία) σπίλωση;
8) Σε άλλη ανάρτηση του μπλογκ παραθέτουμε και τη γλωσσολογική παρέμβαση αναγνώστη σας, που γράφει μόνο (!) με γκρίγκλις, για τα ελληνικά μας και για τη φράση μας «υψηλά κυκλοφοριακά επίπεδα». «Εγώ τα ελληνικά του τύπου σχολίασα, γιατί η έκφραση είναι λάθος» γράφει (με γκρίκλις, επαναλαμβάνουμε!) ο ιντερνετικός φίλος σας και εσείς απαντάτε (προφανώς επιδοκιμάζοντας ότι είναι… λάθος η έκφραση) αναφέροντας: «το κατάλαβα, αλλά είπα να μην... γκρινιάξω και γι' αυτό!». Ποιο αλήθεια είναι το λάθος στη φράση «υψηλά κυκλοφοριακά επίπεδα» και συναινείτε;
9) Για να μην γίνονται παρανοήσεις, διευκρινίζουμε ότι η «συγγνώμη» μας δεν σημαίνει αποδοχή της μομφής περί δελτίου Τύπου. Η διατύπωσή της είναι η εξής: «Αν η γνώμη μας – η εκτίμησή μας για κάτι – θεωρήθηκε προσβλητική ώστε να προκαλέσει αυτήν την απάντηση, ζητάμε από καρδιάς συγγνώμη».
10) Παρομοίως είμαστε στη διάθεσή σας για ό,τι αφορά προβολή τής δραστηριότητας του Goal. Για κινήσεις, μεταγραφές, επιτυχίες, αναγγελίες – για οτιδήποτε. Ακόμα και δελτία Τύπου δεχόμαστε, αλλά αναφέροντας ότι είναι τέτοια!
11) Ελπίζοντας ότι μέσα στην ένταση του (σκληρού είναι αλήθεια) ανταγωνισμού δεν θα συνεχίσετε να βλέπατε σκιές και σκοπιμότητες πίσω από δημοσιεύματα του Harddog, παραθέτουμε με λινκ, μια σειρά από θέμα που δείχνουν το αδέσμευτο αυτού του μπλογκ και την έλλειψη οποιασδήποτε εξάρτησης.

Με βαθιά εκτίμηση και με τις ευχές μας για κάθε επιτυχία 
Οι συνεργάτες του μπλογκ 

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ. Επιμένουμε να ρωτάμε (γιατί ενοχληθήκαμε σε βαθμό που μπορείτε να καταλάβετε ως ακέραιος και ηθικός δημοσιογράφος): θεωρείτε ακόμα ότι η ανάρτησή μας μοιάζει με… δελτίο Τύπου;

Δείχνουν δημοσιογραφική χειραγώγηση τα παρακάτω θέματα του Harddog; 

1) Οι απεργοσπάστες δούλεψαν, οι σελίδες έγιναν, η ΕΣΗΕΑ τι έκανε; 
2) Ο πρώην αρχισυντάκτης της SportDay έπιασε δουλειά στην Goal News 
3) Κυκλοφορεί η απεργοσπαστική S.D. 
4) «Αν κυκλοφορήσει η εφημερίδα με την απεργία, τελειώσατε!» 
5) Ποια εφημερίδα ετοιμάζεται να σπάσει την απεργία της ΠΟΕΣΥ; Η ΦΗΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΑΝΙ ΤΗΣ ΣΟΥΠΙΑΣ 
6) Η παράνοια στον αθλητικό Τύπο συνεχίζεται, ανεβάζει τιμή η SportDay! ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΝΤΕ ΜΗΝΕΣ ΤΑ...ΡΕΣΤΑ 
7) Η απάντηση του Β. Μπραουδάκη για το αλαλούμ και ο ρόλος της ΕΣΗΕΑ 
8) Το είπε και το κάνει ο Μπόμπολας (αναγγελία μείωσης της τιμής)
9) Ο Μιχάλης Τσόχος για το πρωτοσέλιδο της SportDay που ξεσήκωσε θύελλα (*) 
10) Δηλητηριώδες σχόλιο του Α. Πανούτσου για το λευκό πρωτοσέλιδο της SportDay 
11) Αντεπίθεση της SportDay για το πρωτοσέλιδο της οργής 
12) Τι κρύβει ο τίτλος «ΤΖΙΦΟΣ» στο παράξενο πρώτο θέμα της SportDay