Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2016

Γιατί μας προσβάλλεις, Βαγγέλη Μπραουδάκη;

ΤΟ ΜΠΑΤΑΡΙΣΜΕΝΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ - ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΤΙΝΟ

Με τον Βαγγέλη Μπραουδάκη, τον διευθυντή του Goal, ερχόμαστε στην επαγγελματική μας διαδρομή από μακριά και μακριά ελπίζουμε να πάμε – ακόμα… Δεν μας χωρίζει τίποτα. Αντίθετα μας ενώνει η κρίση, που μασάει και ξαναμασάσει τον  κλάδο πριν τον καταπιεί. Όπως ακριβώς και την Ελλάδα. Γι’ αυτό δεν αφήσουμε – εμείς τουλάχιστον – να μας χωρίσει ένας προσβλητικός υπαινιγμός σε πρόσφατη ανάρτησή του στο facebook. Γράφει ο (καλός) συνάδελφος:

«Διάβασα (σε δημοσίευση που έμοιαζε με δελτίο Τύπου, παραδόξως) ότι το Goal "δεν μπόρεσε να φτάσει σε υψηλά κυκλοφοριακά επίπεδα"». 
Το δημοσίευμα στο οποίο αναφέρεται ο Β.Μ. ήταν του Harddog (δείτε εδώ) ο οποίος έκανε, απλώς, μια εκτίμηση. Ότι δηλαδή παρά τη «διαφημιστική καμπάνια που πραγματοποίησε η Goal News αμέσως μετά τη μείωση της τιμής πώλησης από 1,30 στο 1 ευρώ (…) δεν μπόρεσε να φτάσει σε υψηλά κυκλοφοριακά επίπεδα, ανάλογα του διαφημιστικού κόστους (κινείται συνήθως πάνω από τα 5.000 φύλλα ημερησίως)».

Πού είναι το μεμπτό και ποια η ομοιότητα με «δελτίο Τύπου»; Ότι εμείς δεν θεωρούμε τα 5+ χιλιάδες φύλλα για μια εφημερίδα που έριξε την τιμή της «υψηλό κυκλοφοριακό επίπεδο ανάλογο με το κόστος της διαφημιστικής της καμπάνιας»; Ιδιαίτερα όταν το εγχείρημα άλλης εφημερίδας που προηγήθηκε (και εκείνη με μείωση της τιμής και διαφημιστική επίθεση), απέφερε περίπου 12.000 φύλλα – ανεξάρτητα με το αν αργότερα η κυκλοφορία της μετριάστηκε (απολύτως δικαιολογημένα και αναμενόμενα) και κινήθηκε επίσης στα 5+ χιλιάδες;

Αν η κυκλοφορία που έπιασε το Goal με μείωση τιμής και διαφημιστικό μπαράζ, τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό, καλύπτει τους στόχους των ανθρώπων του, ειλικρινά χαιρόμαστε. Σεβαστό αυτό σε καιρούς δύσκολους για όλον τον Τύπο, όπου οι καθιζήσεις και οι τριγμοί έρχονται από παντού. Και απειλούν ολόκληρο τον κλάδο! Αλλά δεν θα πάψουμε να έχουμε τη δική μας άποψη για το τι σημαίνει υψηλή κυκλοφορία, σε σχέση με τον τίτλο, το παρελθόν, τα μέσα προβολής και το εξοδολόγιο μιας εφημερίδας μεγάλου εκδοτικού συγκροτήματος. Αν η γνώμη μας – η εκτίμησή μας για κάτι – θεωρήθηκε προσβλητική ώστε να προκαλέσει αυτήν την απάντηση, ζητάμε από καρδιάς συγγνώμη. Και ας μη υπαινιχθήκαμε κάτι ταπεινωτικό μιλώντας για «δελτίο Τύπου». Δελτίο Τύπου για ποιον; Και από ποιον, αγαπητέ Βαγγέλη;

*** Το πλήρες σχόλιο του Βαγγέλη Μπραουδάκη, στο fb, είναι το εξής:
«Διάβασα (σε δημοσίευση που έμοιαζε με δελτίο Τύπου, παραδόξως) ότι το Goal "δεν μπόρεσε να φτάσει σε υψηλά κυκλοφοριακά επίπεδα" (τον Γενάρη, με τη μείωση της τιμής)! 
Οντως, δεν... μπόρεσε: Μόλις στο... 40% -καθημερινός μέσος όρος- η αύξηση των πωλήσεων, μόλις πλησίον του... 20% το μερίδιο αγοράς και ενίοτε πρώτη εφημερίδα, ξεπερνώντας και το "Φως", μεταξύ των 10 αθλητικών! 
ΥΓ.: Κι αν τυχόν υπάρχει αμφισβήτηση από κανέναν, ευχαρίστως να παραθέσω για τη σύγκριση τις κυκλοφορίες όλων, Δεκέμβρη και Γενάρη...»

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ (δικό μας): Όλοι με το ίδιο μπαταρισμένο καράβι - το καράβι του Τύπου - ταξιδεύουμε (που σε πολλές περιπτώσεις είναι χάρτινο). Ούτε οποιοδήποτε succes story ούτε η δημιουργική λογιστική με ποσοστά και ποσοστώσεις, θα μας σώσουν αν η κλίση του σκάφους γίνει μη αναστρέψιμη. Ήδη πολλοί από εμάς έχουν πέσει στη θάλασσα της κρίσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟΝ HARDDOG:
Οι απεργοσπάστες  δούλεψαν, οι σελίδες έγιναν, η ΕΣΗΕΑ τι έκανε