Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

Η κοιλιακή δημοσιογραφία

Η κοιλιακή δημοσιογραφία είναι ένα είδος που αναπτύχθηκε παλιότερα, σε εποχές που στον Τύπο (και στους αναγνώστες) περίσσευε η αφέλεια και σε ημέρες που υπήρχε λειψυδρία από πλευράς γεγονότων και λειψανδρία από πλευράς ρεπόρτερ που έβγαζαν θέματα. Γινόταν λόγου χάρη σύσκεψη, ενίοτε στο καφενείο του δρόμου που στεγάζονταν οι «κοιλιακές» εφημερίδες, και ο καθένας από το επιτελείο πετούσε το κοντό του και το μακρύ του. Θέματα δηλαδή «βγαλμένα από την κοιλιά». Συνήθως επικρατούσε το μακρύ που το μάκραιναν ακόμα περισσότερο με σάλτες. Αργότερα, κυρίως στις μέρες μας, η κοιλιακή δημοσιογραφία εγκαταλείφθηκε και στη θέση της αναπτύχθηκε η δημοσιογραφία-
προπαγάνδα, αυτή τη φορά μάλιστα όχι από περιθωριακά έντυπα. Αλλά το παλιό αγαπημένο θέμα τής κοιλιάς επανέρχεται αραιά και πού.

Δεν ξέρουμε αν είναι τέτοιο αυτό της σημερινής Kontra. Αν είναι αλήθεια πρόκειται για «μπόμπα». Αλλά σε τέτοια θέματα, αν έχεις στοιχεία, τους βάζεις στον υπότιτλο μερικά δεδομένα που φωτογραφίζουν πρόσωπα ή δίνουν περίγραμμα των γεγονότων, χώρους, ζυμώσεις. Δεν δίνω 50 λεπτά για να αγοράσω την εφημερίδα και να δω τι γράφει. Το θεωρώ εξωφρενικά μεγάλο ποσό για να διαβάσω ένα τέτοιο «ρεπορτάζ».

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 1: Αν το θέμα επαληθεύσει – λέμε τώρα – θα πάω να αγοράσω καπέλο για να το βγάλω από σεβασμό στην εφημερίδα-Ταύρος.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 2: Αν δεν υπάρχει θέμα για βασικό (που πάντα υπάρχει), είναι καλύτερο να βγεις – τρόπος του λέγειν καλύτερο – με μεγάλο τίτλο «ΤΖΙΦΟΣ!!!» όπως έκανε την περασμένη εβδομάδα η SportDay, και εξηγούσε το γιατί (δείτε εδώ).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟΝ HARDDOG 

1) Χιώτης στον ΒΗΜΑ FM προς συμπαρουσιαστές του: «Είστε κότες, θα το αποκαλύψω εγώ!»
2) Τα ομόσταβλα φύλλα του Φιλιππάκη και η επικαιρότητα με υπονοούμενα
3) Οι διαφορές «Εφ.Συν» και «Αυγής» .