Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Εξετάσεις ή εκκαθαρίσεις;

Η πέμπτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων ήταν πιο δύσκολη από την τέταρτη, όπως η τέταρτη ήταν πιο δύσκολη από την τρίτη, η τρίτη δυσκολότερη από τη δεύτερη και η δεύτερη σαφώς πιο δύσκολη από την πρώτη– της έκθεσης – που, λένε, ήταν πανεύκολη. Δεν ξέρω, αλλά μπορώ να κατανοήσω, γιατί αυτή η προοδευτική κλιμάκωση των δυσκολιών για μια φουρνιά εξεταζομένων που βρίσκονται μπροστά σε σαρωτικές αλλαγές: κλείσιμο σχολών, μείωση εισαγομένων, συγχωνεύσεις, περιορισμός των ευκαιριών για τους εργαζόμενους φοιτητές κλπ. Και ποιος μπορεί να μου (μας) εξηγήσει το κλισέ «θέματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές». Προετοιμασμένους από ποιους; Από τα Λύκειά τους; Από τα φροντιστήρια που είναι δεύτερο σχολείο, ένθετο μέσα στο πρώτο; Από τα ιδιαίτερα μαθήματα ακόμα και τριών χρόνων; Πώς προετοιμάζεται ΚΑΛΑ δηλαδή ένας μαθητής (και με ΠΟΣΑ) ώστε αν ανταποκριθεί, λόγου χάρη, στα πανδύσκολα θέματα μαθηματικών κατεύθυνσης της χθεσινής μέρας; Τα οποία ήταν για τα παιδιά ένας πυροβολισμός στο ψαχνό. Και θα φανεί το αίμα όταν θα γίνουν γνωστά και επισήμως τα αποτελέσματα. Γιατί κάποιοι έχουν μπερδέψει τις εξετάσεις με τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις. Και καθάρισαν πολλούς, πάρα πολλούς – ακόμα και άριστα, όχι απλά καλά, προετοιμασμένους.