Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

Θα μπορούσε ένα έργο να προσβάλει τη μνήμη του Ελευθέριου Βενιζέλου;

Άρθρα αναγνωστών
Γράφει ο NICTOR

Στη περίπτωση του "Χυτηρίου" έχουμε δυο διαφορετικά θέματα που εγείρονται και κάποιοι τα μπλέκουν είτε από βλακεία είτε τεχνηέντως, προκειμένου να περάσουν τις αποψεις που θέλουν. Έχουμε κατ' αρχήν την εμπλοκή της Χρυσής Αυγής και κατά δεύτερο το θέμα ουσίας. Ως προς τη Χρυσή Αυγή είναι αλήθεια ότι μας προέκυψαν όψιμοι υπερασπιστές της χριστιανικής πίστης, ενώ μέχρι πρότινος μάλλον προς τον παγανισμό και τη σατανολατρεία έρρεπαν. Προφανώς η πολιτική τους ανάδειξη και ο ερχομός τους στο προσκήνιο τους υποχρεώνει να γίνουν πιο mainstream και να προσπαθούν να κουκουλώσουν θέσεις απωθητικές για μεγάλο μέρος της πιθανής εκλογικής τους πελατείας. +/- Δείτε τη συνέχεια

Οι νεόκοποι υπερασπιστές της θρησκείας δεν μπορούν να πείσουν τους γνωρίζοντες και μη έχοντες μνήμη χρυσόψαρου. Μπορεί ωστόσο να προσελκύσει άτομα κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας που δεν έχουν ασχοληθεί με τον πρότερο βίο της Χρυσής Αυγής, και τα οποία αγανακτισμένα και αηδιασμένα από την υπάρχουσα κατάσταση, ψάχνουν απεγνωσμένα για ένα αποκούμπι.

Αυτό όμως που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι το θέμα ουσίας. Και η ουσία είναι αν η τέχνη ή αυτό που κάποιοι ονομάζουν τέχνη έχει όρια ή μπορεί να πραγματεύεται οποιοδήποτε θέμα, να εκφράζει οποιαδήποτε θεώρηση χωρίς κανένα περιορισμό. Για μένα τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η θρησκευτική πίστη είναι κάτι το ιερό και δεν έχει κανένας δικαίωμα να το προσβάλει. Βέβαια στη σημερινή εποχή της "γνώσεως", η πλειοψηφία των ανθρώπων, ειδικά στις ανεπτυγμένες χώρες, θεωρεί την πίστη στο θείο ως κάτι το παρωχημένο και οπισθοδρομικό, και στην πραγματικότητα η πίστη έχει διοχετευθεί προς τη δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος ή της ανθρώπινης θέλησης.

Τώρα για το αν αυτό είναι σωστό θα πω μόνο ότι ο άνθρωπος με όλη την πρόοδό του κατάφερε να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής του για 20-30 χρόνια, τα οποία μόνο ως σταγόνα στον ωκεανό μπορούν να λογιστούν μέσα στην ανθρώπινη ιστορία. Η πίστη λοιπόν για όποιον πιστεύει στο Θεό είναι κάτι το ιερό. Για όποιον όμως δεν πιστεύει είναι ένα αγκάθι στα πλευρά του, ειδικά όταν αυτός έχει εφαρμόσει έναν τρόπο ζωής σε πλήρη αντίθεση με όσα πρεσβεύει η θρησκεία.

Έτσι βρίσκει την οδό της λοιδορίας, προκειμένου αφ' ενός να ικανοποιήσει το εγώ του, αφ' ετέρου δε να καταστείλει κάτι που τον ελέγχει. Έτσι έγινε και εδώ. Στον συγγραφέα και όποιους προωθούν το έργο, προκαλεί απέχθεια ο Χριστός και η διδασκαλία του. Διαστρεβλώνουν λοιπόν τη ζωή του και προβάλουν ως επιχείρημα την ελευθερία της τέχνης προκειμένου να μπορούν να σπιλώνουν ανεξέλεγκτα. Δεν είναι όμως έτσι.

Μπορείς να πιστεύεις ή να μην πιστεύεις. Δεν μπορείς όμως να προσβάλλεις την πίστη του άλλου. Αν θεωρείται ανεπίτρεπτο να ανεβαίνει ένα έργο που να προσβάλλει π.χ. τον Ελευθέριο Βενιζέλο, πολύ περισσότερο δεν μπορεί κάθε αρνητής ή επιτήδειος να συκοφαντεί το πρόσωπο που πιστεύω. Τώρα αν η δια της βίας παρεμπόδιση τέτοιων παραστάσεων είναι ορθός χριστιανικός τρόπος αντιμετώπισης τέτοιων πρακτικών αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Ωστόσο έχει πολύ θράσος η παρ' ολίγον ηθική αυτουργός σε ανθρωποκτονία για να κάνει μαθήματα ηθικής και προάσπισης των ατομικών ελευθεριών.

9 σχόλια:

  1. Μεταξύ των σχολίων που έγιναν στο άρθρο όπου φιλοξενείτε η άποψη του nictor, ήταν κι εκείνο του Ilias_Chania. Το μεταφέρουμε κι εδώ:

    «Θεωρώ ότι η τοποθέτηση του nictor με εκφράζει απόλυτα,το θέμα είναι τα όρια της τέχνης και ποία είναι αυτά.
    Αν τα όρια της τέχνης είμαστε εμείς με τις επιλογές μας τότε μια παράσταση που θα την έβλεπαν καμία 10 αρία θεατές όλοι και όλοι που δε θα ήταν συγγενείς των συντελεστών όπως τις σχολικές παραστάσεις που ,τώρα απόκτησε φανατικό κοινό από τους δήθεν και κάπως ψευτο-κουλτουριάρηδες.
    Η πίστη είναι κάτι ιερό και δεν νομίζω ότι είναι τέχνη να βρίζεις να λοιδορείς και να γελοιοποιείς τον Θεό μου και το Θεό κανενός, όπως και να λέγεται αυτός.
    Διαφωνώ κάθετα με τις βιαιότητες που έγιναν έξω από το Χυτήριο ,όπως και διαφώνησα και με τις βιαιότητες που έγιναν απο το ΚΚΕ στο Ελένη και τις βιαιότητες από κάποιους ανεγκέφαλους στο Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ ,μόνο που στο Ελένη αναφέρονται πραγματικά γεγονότα,το Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ είναι μια ιστοριούλα και τίποτα παραπάνω ,ενώ η παράσταση στο Χυτήριο είναι κάποια γεγονότα από τη ζωή του Χριστού που τον παρουσιάζει σαν ομοφυλόφιλο,η λογική των επεισοδίων είναι διαφορετική και για τις 3 ιστορίες».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για την προσβολή του Ελευθέριου θα υπήρχαν αντιδράσεις. Για την προσβολή του Ευάγγελου επευφημίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ουσία είναι ότι οι χρυσαυγίτες και οι ανώνυμες "Μαρίες Λουκά" έκαναν τσάμπα διαφήμιση σε μια παράσταση που μπορεί να πήγαινε άπατη. Ούτε ποσοστά να τους δίνανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σας πληροφορώ, πως οι ροζ παραστάσεις του Χυτηρίου έλαβαν οριστικά τέλος. Ο ακτιβισμός των Ελλήνων, που αντιστέκονται σκληρά στον επιχειρούμενο εθνομηδενισμό δικαιώθηκαν κι η αριστερά έχει αρχίσει να καταβάλει το τίμημα των δικών της βίαιων και δυναμικών δράσεων του παρελθόντος, όπως αυτή με την προβολή του έργου "Ελένη". Η ισορροπία έχει αρχίσει ν΄ αποκαθίσταται. Η επιλογή της Χρυσής Αυγής από ένα μεγάλο τμήμα του ελληνικού λαού, αποδείχθηκε σοφή επιλογή κι αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Θάρθουν κι άλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαβάζω στο άρθρο του Κωνσταντίνου Χολέβα στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, που καταλήγει...

    "... Στον Λίβανο το κόμμα των Ελληνορθοδόξων (Ρουμ Ορτοντόξ) που αποτελούν το 7% του πληθυσμού αντέδρασε και επέτυχε να σταματήσει η προβολή της τουρκικής ταινίας 1453! Μακάρι να τους μιμηθούμε."

    Ολόκληροτο άρθρο εδώ...

    http://karnik1.blogspot.gr/2012/10/blog-post_16.html

    ΥΓ) Το αναφέρω για να εξηγήσω, γιατί στο προηγούμενο σχόλιό μου γράφω πως θάρθουν κι άλλα... Γι αυτό ακριβώς ψηφίστηκε η Χρυσή Αυγή. Όσο δεν θα το καταλαβαίνουν μερικοί εκ του απηρχαιωμένου πολιτικού της αριστεράς, που εξακολουθούν να ερμηνεύουν τα σύγχρονα φαινόμενα με όρους του 18ου αιώνα, επιμένοντας να αντιτάσσουν εθνομηδενισμό και αποδόμηση αξιών, τόσο αυτές οι εθνικιστικές δράσεις θα γιγαντώνονται. Κι αν χρεισατεί θα μπορούσε να φτάσει μέχρι μια ολοκληρωτική σύγκρουση με τις δυνάμεις του αχαλίνωτου σκοταδιού... και της προσβολής κάθε ιερού και οσίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ... εκ του απηρχαιωμένου πολιτικού προσωπικού της αριστεράς...

      Διαγραφή
    2. Αν δεν μπορείς στη ζωή σου, στην καθημερινότητά σου και στις σχέσεις σου με τους άλλους να είσαι ο αριστερός που υποστηρίζεις ότι είσαι, άσε τους άλλους στην ησυχία τους και μην τους κουνάς το δάχτυλο για την πνευματική και ηθική σου ανωτερότητα.

      Είσαι η ζωντανή απόδειξη πως τους αριστερούς τους αγόραζαν πάντα πιο εύκολα. Και φτηνά.

      Διαγραφή
  6. χαχαχαχ... ειπαρχουν λογιον-λογιον....μικροκοσμοι...ο καθενας διαλεγει...
    καλος να'ρθεις δραχμουλα....ο πανε ολε σε καλοσοριζει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αα...+ κατι αλο.....τραβατε βαλτετα με κανα χλεμπονιαρη..που μου θελεται + να βγητε + στο δρομο για σηγκρουση!! αχαχα..ακου να δεις μπαιρακι ρε;;
    ειναι σαν να λες ..οτι βγενουν απ'τα εξαρχεια μηχανακια για να κοπανησουν ''κατηκους''..στο κεντρο!!!..+ τα 2υο δεν πεζουν φυσικα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή