Σάββατο, 25 Αυγούστου 2012

Το πρωτάθλημα του ενός…

…ΚΑΙ 5-6 ΔΕΥΤΕΡΩΝ. ΕΔΩ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ «ΨΑΞΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ», ΑΛΛΑ ΤΟ «ΠΟΣΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ» 

 Άλλοτε η σημερινή μπορούσε να είναι μια ξεχωριστή μέρα για τον κόσμο που αγαπάει το ποδόσφαιρο. Τώρα είναι μια από τα ίδια και χειρότερα. Το πρωτάθλημα που αρχίζει διεκδικεί θέση στην ιστορία (μέχρι το επόμενο ίσως) ως το πλέον αδιάφορο, ασήμαντο, αντιοικονομικό και εύκολο από καταβολής του θεσμού. Ο πρωταθλητής φαίνεται να είναι σίγουρος, και δεν βάζω κάτω από την πρόβλεψη το «εκτός απροόπτου» ως διχτάκι ασφαλείας Αν ο Ολυμπιακός, με αυτούς τους αντιπάλους και με τα συγκεκριμένα προβλήματα, δεν θα έχει τούτο το πρωτάθλημα σαν προπονητήριο για τις ευρωπαϊκές του υποχρεώσεις, με σιγουριά από τις πρώτες αγωνιστικές για τον τίτλο, τότε θα είναι γι’ αυτόν μια αποτυχημένη χρονιά. +/- Δείτε τη συνέχεια

Όταν μικροί παίζαμε στις αλάνες «τα πολλά με τα λίγα», δηλαδή από τη μια παικτρόνια και από την άλλη χασοπαίκτες με ταλέντο εξωφυλαρούχα, οι «ισχυροί» έλεγαν στους φίτσουλες, «σας χαρίζουμε και τρία γκολ, ρε». Που ίσως ήταν και πέντε, οκτώ ή δέκα, ανάλογα με τη διαφορά δυναμικότητας. Θα μπορούσε να κάνει το ίδιο κι ο Ολυμπιακός σε βαθμούς – να χαρίσει δηλαδή στους υπόλοιπους ένα μείον πέντε από τον εαυτό του. Αλλά επειδή δεν μπορεί (υπάρχουν και… νόμοι σε αυτόν τον τόπο!), τουλάχιστον να πορευτεί με καθαρές, προθέσεις, καθαρό κεφάλι, καθαρά χέρια.

Στο πρωτάθλημα που αρχίζει δεν ισχύει το «ψάξτε τον δεύτερο», αλλά το «πόσοι βαθμοί από το δεύτερο». Είναι το «πρωτάθλημα του ενός», με 5-6 δεύτερους από πίσω. Ακόμα μπορείς να το χαρακτηρίσεις «ευκαιρία των τριτοτέταρτων». Μερικές ομάδες, Ατρόμητος και Αστέρας λόγου χάρη, μπορούν να εκμεταλλευτούν το παρακμιακό περιβάλλον και να πιάσουν τόπο οι προσπάθειές τους και τα όποια λεφτά βάζουν «νοικοκυραίοι παράγοντες».

Θα είναι πιθανότατα το πρωτάθλημα που θα… κάψει τον επενδυτή, μια διοργάνωση με τις λιγότερες εισπράξεις. Ένα πρωτάθλημα που, από ένα σημείο, και μετά τον πρώτο «ράθυμο ενθουσιασμό» (ζούμε στην εποχή των οξύμωρων σχημάτων) θα ψάχνει θεατές στις μικρές αγγελίες και ο φίλαθλος στην εξέδρα (όχι ο πωρωμένος πυρομανής) θα αποτελεί είδος προς εξαφάνιση – με καμιά φιλοζωική οργάνωση να τον προστατεύει.

Τέλος θα επαναλάβω ότι προβλέπω να είναι το πρωτάθλημα της προθέρμανσης για τον Ολυμπιακό. Πολύ χαμηλού επιπέδου, όμως, για να τον βοηθήσει στους σοβαρούς διεθνείς αγώνες. Κάτι σαν εσωτερικό διπλό στην προπόνηση. Αλλά αυτό δεν φτάνει για να μη γίνεις εσύ ομάδα για προπόνηση των άλλων στην Ευρώπη.

Υστερόγραφο: 1) Φαίνεται πολύ πεσιμιστικό το άρθρο, και σίγουρα υπερβολικό, αλλά – για να χρησιμοποιήσω κι εγώ τον όρο των lifestylαδων – φταίει και λίγο το mood της εποχής. Άλλωστε, συχνά μέσα από την υπερβολή απεικονίζεται η πραγματικότητα. 2) Δεν έψαξα να βρω ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά βαθμών πρώτου και δεύτερου στο παρελθόν τού θεσμού (κάπου θα το δείτε στα αφιερώματα που γίνονται σήμερα σαν να είναι… κανονικό πρωτάθλημα), αλλά αν ο Ολυμπιακός δεν πετύχει ακατάρριπτο ρεκόρ διαφοράς, τότε θα έχει κάνει μια κακή χρονιά. 
3) Περιμένω από τις άλλοτε «αφανείς» ομάδες να σώσουν την παρτίδα των εντυπώσεων και να μην είναι το πρωτάθλημα φωτοκόπια του Ουζμπεκιστάν. Είμαι πολύ αισιόδοξος; 4) Η σωτηρία τής ΑΕΚ θα πρέπει να πληρώνει καλά στο στοίχημα. Έτσι;

28 σχόλια:

  1. Λήσταρχος Νταβέλης25 Αυγούστου 2012 - 12:27 μ.μ.

    ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ

    ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
    1. ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
    2. ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
    3. ΠΑΟΚ
    4. ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
    5. ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
    6. ΞΑΝΘΗ
    7. ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
    8. ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ
    9. ΑΡΗΣ
    10.ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
    11.ΒΕΡΟΙΑ
    12.ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
    13.ΟΦΗ
    14.ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ
    15.ΑΕΚ
    16.ΚΕΡΚΥΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ολυμπιακος θυγατρικες
      παναθηναικος
      παοκ
      αεκ

      Διαγραφή
  2. Την κρατάμε για τον Μάη, Λήσταρχε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λήσταρχος Νταβέλης25 Αυγούστου 2012 - 1:02 μ.μ.

    Περιμένω και τις δικές σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαφωνώ στην ουρά της βαθμολογίας η ΑΕΚ θα είναι στην 10αδα και αυτές που θεωρώ ότι θα πέσουν θα είναι κάποια μεταξύ Κέρκυρας-ΟΦΗ-Πανιώνιος-Πανθρακικός με πιθανές τις 2 πρώτες.
    Να ευλογήσω και λίγο τα γένια μου,ο Πλατανιάς Χανιών έχει την δυνατότητα να παραμείνει στην κατηγορία,αν και έχει αρκετά αρνητικά στοιχεία να αντιμετωπίσει,με το βασικότερο να είναι το γήπεδο και εδώ θα ανοίξω μια μεγάλη παρένθεση γιατί δυστυχώς οι πρώην Δήμαρχοι Χανίων (Τζανακάκης-Βιρβιδάκης) παρέα με έναν Αντιδήμαρχο (Παπαδογίαννη) με τις ενέργειες τους στέρησαν απο την πόλη των Χανίων την δυνατότητα να ανακατασκευαστεί το Εθνικό Στάδιο Χανίων που πριν λίγο καιρό φιλοξενούσε ένα Λούνα-Παρκ με την άδεια του νυν δημάρχου, και για να γίνονται συναυλίες, στερώντας την δυνατότητα να προπονούνται αθλητές κλείνω την παρένθεση και επανέρχομαι στον Πλατανιά ,οποίος έχει εκτός του γηπέδου έναν άπειρο προπονητή για την κατηγορία και ένα φτωχό ρόστερ με άπειρους κατά βάση ποδοσφαιριστές με εξαίρεση τον Κηπουρό ,τον Αναστασάκο άντε και τον Ποτουρίδη,αν δεν τον εγκαταλείψει η τύχη του ,που τον ανέβασε κατηγορία,θεωρώ ότι έχει μεγάλες πιθανότητες να παραμείνει και για εμάς εδώ στα Χανιά είναι κάτι που ωφελεί το τοπικό ποδόσφαιρο και γνωρίζεται όλοι τους λόγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όσο για τις θέσεις 1-2 δεν είναι τόσο εύκολα όπως περιγράφονται τα πράματα για τον Ολυμπιακό,έχει νέο προπονητή (που προσωπικά πιστεύω ότι δε βγάζει Χριστούγεννα),μισή σχεδόν περσινή ομάδα δεν υπάρχει (Μιραλάς,Μέλμπεργκ,Μαρκάνο,Ορμπαϊθ,Μακούν και Αββραμ του χρόνου και βλέπουμε),και ελλιπές ροστερ σε καίριες θέσεις (αμυντικό χαφ,αριστερό χαφ,και αριστερό μπακ γιατί ο Χολέμπας δεν βλέπεται),ο Παναθηναϊκος έχει πιο φτηνό ρόστερ απο πέρσι,του λείπει ο Λέτο αλλά έχει έναν προπονητή που δουλεύει την ομάδα 2 χρόνια και ξέρει καλά τι θέλει,και μη ξεχνάμε ότι υπάρχει ένας ΠΑΟΚ που μπορεί ,αν γίνει κανένα Θαύμα φυσικά και με πολύ εύνοια της τύχης,να μπει σφήνα για την θέση 2.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ηλία, έχουμε ξαναμιλήσει εδώ για τα "ιστορικά Χανιά". Εκείνα που έπαιξαν μπαράζ ανόδου στη Λεωφόρο με τον ΟΦΗ και έχασαν. Η μεγάλη ευκαιρία για την Α΄ Εθνική πέρασε. Γέμισε το γήπεδο από Χανιώτες, Ηρακλειώτες (ανάμεσά τους Ξυλούρης-Βουζουνεράκης, αντίπαλοι!) αλλά και ντόπιους Αθηναίους. Πού βολοδέρνει ο ΑΟ Χανίων τώρα; Πάντως βολευτήκατε με τον Πλατανιά. Τον ξέραμε μόνο για τα... μπάνια του και (νομίζω) τα μεγάλα κύματα που πνίγουν (έχω δει εκεί να παίρνει το κύμα μωρό μέσα από τη αγκαλιά της μάνας του. Έκανε μπλονζόν ένας και το μπλόκαρε! Σώθηκε το παιδί - για σκέψου να έπεφτε σε κάνα Κοστάντσο). Τον μάθαμε τώρα και για την ομάδα του με το κόκκινο τριφύλλι. Το στο καλό, πάντα μπροστά σας είναι ένα τριφύλλι. (Και το εκμαυλίσατε κάνοντάς το κόκκινο! Μάλλον ξόρκι ήταν αυτό, όχι εκμαυλισμός)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο Μάλεμε συνήθως έχει τεράστια κύματα ,ειδικά την περίοδο των μελτεμιών,το κόκκινο τριφύλλι έχει δύο εκδοχές ,η μία εκδοχή είναι ότι στην περιοχή παλιά είχε τριφύλλι και για αυτό μπήκε στο σήμα ,αν και όταν ιδρύθηκε η ομάδα ,η καλλιέργεια τριφυλλιού είχε σταματήσει, η άλλη εκδοχή είναι ότι τα ιδρυτικά μέλη δύο κολλητοί φίλοι ανήκαν σε διαφορετικές ομάδες και ο ένας έκανε το σήμα και ο άλλος διάλεξε το χρώμα,πάντως κάτι σίγουρο δεν υπάρχει και δε μπορεί να επιβεβαιωθεί κάτι.

      Διαγραφή
  7. Harddog, δεν είμαι σίγουρος, αλλά ουδέποτε ο ΑΟ Χανιά έχασε άνοδο στην Α' Εθνική σε μπαράζ. Και μάλιστα στη Λεωφόρο. Ο ΟΦΗ, μ' εξαίρεση τα προπέρσινα πλέι οφ, μέσω μπαράζ ανέβηκε μια φορά, απ' ό,τι έχω διαβάσει, όταν πρωτόπαιξε -επί Χούντας- στην Α' Εθνική, αλλά μπαράζ με τον Πανελευσινιακό. Έκατσε τότε 2-3 χρόνια στην Α' κι επανήλθε με πορεία "τρένο" το '76, μένοντας σερί ώς το 2009. Για κοίταξέ το...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκο έχεις δίκιο ,ρώτησα τον αδελφό του πεθερού μου που ήταν παράγοντας στον ΑΟ Χανιά ,αν δεν τον έχει κτυπήσει καμία άνοια τα γεγονότα έχουν ως εξής:Πράγματι έπαιξαν τα Χανιά με τον ΟΦΗ στη Λεωφόρο,στο συγκεκριμένο αγώνα με νίκη θα έπαιζε μπαράζ για να ανέβει κατηγορία ο ΟΦΗ ,αφού ο ΑΟ Χανιά είχε χάσει πίο μπροστά την διεκδίκηση της ανόδου στο Αγρίνιο με την υποψία ότι 3 παίκτες (που αναφέρεις παρακάτω) τα είχαν πάρει,στα υπόλοιπα που γράφεις έχεις δίκιο.Ο καλύτερος Χανιώτης ποδοσφαιριστής ήταν ο Δαμανάκης και ουδείς άλλους,άλλωστε δεν έχουμε παράδοση σε ποδοσφαιριστές,δεν είμαστε ποδοσφαιρομάνα,ο δε Δαμανάκης όταν ήταν προπονητής σε έναν τοπικό σύλλογο ,σε έναν αγώνα που οι ποδοσφαιριστές του δεν εφάρμοσαν το fair play σε τραυματισμό παίκτη και έβαλαν γκόλ,ζήτησε με την σέντρα να μην μαρκάρουν καθόλου και παρότρυνε απο το πάγκο τον ποδοσφαιριστή της αντίπαλης ομάδας να φτάσει μέχρι το τέρμα και να βάλει γκόλ,σε έναν άλλο αγώνα σε άδικη αποβολή αντίπαλου παίκτη ,ολοκλήρωσε τις αλλαγές του και ζήτησε απο τον ποδοσφαιριστή του που είχε κερδίσει την αποβολή να κάνει τον τραυματία και να βγεί εκτός αγωνιστικού χώρου,φυσικά μετά απο όλα αυτά τον απολύσανε κια δεν ξέρω και αν δουλεύει και πουθενά δεν το έχω ψάξει καθόλου.

      Διαγραφή
  8. Νίκο, γράφοντάς το σκεφτόμουν να προσθέσω στο κείμενο ότι θα ήθελα την παρέμβασή σου για πρόσθετα στοιχεία. Δεν νομίζω ότι κάνω λάθος. Αγώνας ΟΦΗ-Χανίων έχει γίνει στη Λεωφόρο. Ίσως να μην ήταν μπαράζ. Σημαντικός, όμως. Με πολύ κόσμο και τους δυο τραγουδιστές (Ξυλούρης-Γαργανουράκης). Θα το ψάξω, πάντως.

    (*) Τώρα πρόσεξα ότι στο προηγούμενο έγραψα (λόγω συνήθους παραδρομής!) Βουζουνεράκης, αντί Γαργανουράκης. Όχι άδικα, γιατί ο Βουζουνεράκης, για όσους τον πρόλαβαν, ήταν ένας πολύ μεγάλος ποδοσφαιριστής και ποδοσφαιρική μορφή της Κρήτης. Που δεν έλαμψε όσο του άξιζε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπαράζ ανόδου δεν προκύπτει από πουθενά ότι ήταν, τολμώ να πω ότι βάζω και στοίχημα. Το μόνο μπαράζ μεταξύ κρητικών ομάδων στην Αθήνα ήταν το 1987 ή '88 (ήμουν μέσα), μεταξύ ΕΑΡ - Ηροδότου, αλλά και πάλι ούτε ο Ξυλούρης ζούσε και ήταν για άνοδο στη Β' Εθνική... Από την άλλη δεν μπορώ να φανταστώ τι μπορεί να ήταν ΟΦΗ - Χανιά στη Λεωφόρο... Πάντως ΟΦΗ - Ελευσίνα έπαιξαν μπαράζ στα Χανιά... Ίσως ο Μανώλης να το ξέρει καλύτερα, ή ο Ilias Chania...
      ΥΓ.: Για να είμαι ειλικρινής, όταν έγραψες ''Ξυλούρης - Βουζουνεράκης'', σκέφτηκα ότι ο Ξυλούρης ήταν κάποιος παίκτης των Χανίων που δεν τον ήξερα!

      Διαγραφή
    2. ++++ και στο Καραϊσκάκη το ΕΑΡ - Ηροδοτος.
      Ο Ξυλούρης τι ήταν, και λες αντίπαλος του Ηρακλειώτη Γαργανουράκη; Ανωγειανός, γαρ. Οπαδός των Χανίων; Κάποιο λάθος πρέπει να διαιωνίζεται στη μνήμη σου...

      Διαγραφή
  9. Σχόλιο για το άρθρο στο FB25 Αυγούστου 2012 - 3:36 μ.μ.

    Andreas Spiropoulos

    Ολυμπιακος και καθαρες προθεσεις;Σε ποιο συμπαν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ilias_chania, αυτός ο αντιδήμαρχος Παπαδογιαννης έχει καμία σχέσηξ με τον παλιό τερματοφύλακα του ΑΟΧ, στην ομάδα με Νίκο Αναγνωστάκη, Τσέπα, Νικολακάκη, Μαλαμαδάκη κ.α.;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκο ήταν θείος του,αλλά καμία σχέση με ποδόσφαιρο

      Διαγραφή
    2. Ο συγκεκριμένος λοιπόν αντιδήμαρχος,τότε που είχαν εγκριθεί τα χρήματα για την ανακατασκευή του Εθνικού Σταδίου Χανιών ,που βρίσκεται μέσα στην πόλη ,το πολέμησε όσο τίποτα με αποτέλεσμα τελικά να χαθεί η επιχορήγηση,ο ίδιος δηλώνει ότι το ποδόσφαιρο δεν προάγει τον πολιτισμό και θεωρεί ότι καλώς δεν έγινε η ανακατασκευή,αλώστε αυτός και τα παιδιά του ασχολούνται με αθλήματα που προάγουν το πολιτισμό,την ξιφασκία.Η πικρή αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν αθλητικές εγκαταστάσεις στα Χανιά και κάποιες που υπάρχουν δεν λειτουργούν,ολοκαίνουργιο Κολυμβητήριο στο Ακρωτήρι 8 χρόνια κλειστό,το έχουν διαρρήξει 3 φορές ξηλώνοντας τα πάντα από μέσα μέχρι και τα είδη υγιεινής,αποκορύφωμα σε μια κακοκαιρία του χειμώνα έφυγε η σκεπή του,δεύτερο έργο κλειστό Ποδηλατοδρόμιο τα παιδιά της ποδηλασίας προπονούνται στο πάρκο των Αγ.Αποστολών και στο δρόμο μαζί με τα αυτοκίνητα με όποιους κινδύνους συνεπάγονται από αυτό,κάποια υπολειτουργούν όπως το κλειστό γήπεδο Καλαθοσφαίρισης στον Κλαδισό (είναι αυτό που έγινε ο τελικός του βόλεϋ) και το γήπεδο στα Περιβόλια που θεωρητικά θα είναι η έδρα του Πλατανία αν καταφέρουν να το ετοιμάσουν που το θεωρώ δύσκολο,εν κατακλείδι και για να μη μακρηγορώ μη νομίζετε ότι είναι εύκολο το να είσαι αθλητής σε οποιοδήποτε άθλημα σε μια επαρχιακή πόλη,όταν έχεις να αντιμετωπίσεις μέσα σε όλα και ανύπαρκτες υποδομές,γνωρίζω αρκετούς αθλητές (ένας εξ αυτών και ο ανιψιός μου ,δρομέας μεγάλων αποστάσεων) που έρχονται σε συλλόγους στην Αθήνα για να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που γουστάρουν.

      Διαγραφή
  11. Με τη φωτογραφια που βάλατε τι υπονοείτε??? Οτι είναι πρωταθλημα του κώλου????

    Ilias το φέρατε το παραρτηματάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Πλατανιάς ήταν τυχερός ,ανέβηκε την τελευταία στιγμή η ομάδα που σίγουρα θα ανέβαινε ήταν η Παναχαϊκή αλλά κανείς δεν ξέρει τι έγινε και έχασε την άνοδο από την Καλονή στη Μυτιλήνη,εκτός αν πιστεύεις και εσύ αυτά που λέει ο Κούγιας .... νομίζω στερείται σοβαρότητας ότι έχει σχέση με αυτόν και δεν ασχολούμαι.

      Διαγραφή
    2. @pao1989, πάρτο ότι υπονοεί "γυμνό πρωτάθλημα". Κάπως έτσι. Η δική σου ερμηνεία θα δούμε αν επαληθευτεί στο τέλος. Καθόλου απίθανο...

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα. Χάθηκα για κοντά ένα 24ωρο γιατί οι μέρες έχουν λίγο λάσκο λόγω αδείας. Λοιπόν, προσωπική μου σιγουριά είναι ότι αγώνας ΟΦΗ-Χανίων έχει διεξαχθεί στη Λεωφόρο και αυτό επιβεβαιώνεται από τη μαρτυρία τού συμπέθερου της οικογένειας του Ηλία. Σίγουρα ΔΕΝ ΗΤΑΝ μπαράζ ανόδου. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι. Εκείνα τα χρόνια η Β΄ Εθνική διεξαγόταν σε τέσσερις ομίλους, αργότερα σε τρεις και κάποτε σε δύο. Οι πρωταθλητές των ομίλων, σε ένα άδικο και βασανιστικό σύστημα που μπορούσε να ακυρώσει κόπους μιας χρονιάς, έπαιζαν σε τουρνουά τεσσάρων ή τριών (;) ομάδων (με βαθμολογία) και ανέβαιναν μόνο δύο από αυτούς. Τα Χανιά και ο ΟΦΗ δεν θα μπορούσαν να πάρουν μέρος σε μια τέτοια διαδικασία γιατί δύσκολο (έως απίθανο) να τους είχαν σε διαφορετικούς ομίλους.

    Άγνωστος ο λόγος που έπαιξαν στη Λεωφόρο (εκτός κι αν τον θυμάται ο άνθρωπος του Ηλία). Ίσως να ήταν αγώνας κατάταξης που θα έκρινε ποια ομάδα θα πήγαινε στα μπαράζ με τους πρωταθλητές των άλλων ομίλων. Αναζήτησα βαθμολογίες της Β΄ Εθνικής πριν από το 1970, για να δω αν υπάρχει τέτοια πιθανότητα, αλλά δεν βρήκα. Έχω την αίσθηση (δεν μπορούμε να μιλάμε για βεβαιότητα) ότι εκείνο το παιχνίδι ήταν κρίσιμο – ή τουλάχιστον φάνταζε σαν τέτοιο λόγω του τοπικού γοήτρου. Υπήρχε σίγουρα πολύ ενδιαφέρον και πολύς κόσμος.

    Η επιλογή της Λεωφόρου για έδρα παραμένει στο μυαλό μου ένα μυστήριο (αν Νίκο, είχαμε εν ζωή τον Γιώργο Παγιωτέλη, με το σπουδαίο αρχείο, το πιθανότερο να μαθαίναμε). Ίσως το έκαναν για εισπράξεις, ίσως για λόγους ασφαλείας λόγω εντάσεως (που τότε ήταν μεγαλύτερη ανάμεσα σε Ηράκλειο και Χανιά). Μπορεί, ακόμα, κάποια από τις δύο ομάδες να ήταν τιμωρημένη και αναζητήθηκε ασφαλής ουδέτερη έδρα εκτός Κρήτης.

    Νίκο, η αθλητική παραφιλολογία της εποχής ήθελε στο συγκεκριμένο παιχνίδι αντίπαλους στην εξέδρα τους δυο μεγάλους της κρητικής μουσικής. Δεν είναι απίθανο να υπήρχε πράγματι και αντιπαλότητα – να μην ήταν δηλαδή παραφιλολογία των επαγγελματικών μας προγόνων. Γιατί όταν έσκασε (ηχηρά και από το «πουθενά»!) το ταλέντο του Γαργανουράκη στην καλλιτεχνική πιάτσα, σε καιρούς που ο Ξυλούρης ήταν ένας, μεγάλος, μοναδικός και ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟΣ), λεγόταν (μπορεί παραφιλολογία κι αυτό, αλλά σίγουρα λεγόταν) ότι τα συναισθήματα του ενός απέναντι στον άλλον δεν ήταν και τα καλύτερα. Διόλου απίθανο και, ίσως, ανθρώπινο. Ο Ανωγ(ε)ιανός Ξυλούρης, λοιπόν, λογικό να υποστήριζε τα Χανιά και όχι την ομάδα του Ηρακλειώτη Γαργανουράκη. Μπορεί, βέβαια, να παρευρέθηκε στο κρητικό ντέρμπι απλώς ως Κρητικός, αλλά – θα το επαναλάβω – το σίγουρο είναι ότι και οι δυο τραγουδιστές ήταν στις κερκίδες της Λεωφόρου και είχε καλλιεργηθεί η εντύπωση (ή ήταν πραγματικότητα) ότι ο ένας υποστήριζε ΟΦΗ κι ο άλλος ΑΟΧ.

    Με δεδομένο ότι στο Ίντερνετ η ιστορία του ΑΟ Χανίων (στα περισσότερα λινκ που βρήκα) αρχίζει από το 1970 (ενώ το έτος ίδρυσής του είναι πολύ παλιότερο), θεωρώ πολύ δύσκολο να βρω/βρούμε, άλλα στοιχεία για το θέμα. Ακουμπάω τις ελπίδες μου σε δυο παλαιότερους συναδέλφους, με τους οποίους έχω χαθεί τα τελευταία χρόνια: Γιώργος Βαρβέρης (άφησε τον ημερήσιο Τύπο και έφτιαξε αθλητικές εκδόσεις για την Κρήτη) και Γιώργος Κουσουνέλος (από τους πολύ καλούς στατιστικολόγους του αθλητισμού, με πολλά βιβλία στην παραγωγή του). Θα τους βρω όμως; (Δε ξέρω αν αξίζει - κι αν έχει σημασία - να ψάξω. Αξίζει όμως, με την ευκαιρία, να μιλήσω μαζί τους...)

    Ηλία, Νίκο, σας ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες και τη συζήτηση. Αν βρω κάτι θα επανέλθω – έτσι για την ιστορία και μόνο. Καλή συνέχεια.

    Υγ.: Μόλις τώρα μου ήρθε στο μυαλό, για πληροφορίες, και ο Λάμπρος Τσεμπεράκης. Παλιός, αγνός, παράγοντας τής ΕΠΟ, Προοδευτικάνος και με γνώσεις στα της Β΄ Εθνικής και όχι μόνο. Άλλη μία ευκαιρία να μιλήσω με κάποιον που εκτιμώ ιδιαιτέρως. Ίδωμεν, ανάλογα με τα κέφια! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μόνο μία -τελευταία- παρατήρηση: ο Ξυλούρης θεωρείται οπαδός του ΟΦΗ κι εκ των εμπνευστών του πρώτου συνδέσμου οπαδών του στην Αθήνα, εξ ου και πήρε το όνομά του μετά από τον θάνατό του... Εδώ φωτογραφία με καπέλο του ΟΦΗ http://www.gentikoule.gr/podosfairo/26131-s-f-ofh-nikos-ksulouris-adoulotos-opados-tou-ofh-o-nikos.
    Επίσης γιγαντοφωτογραφία του του είναι τοποθετημένη στο γήπεδο, το "Γεντί Κουλέ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αποστομωτικός!

      {Θύμα εγώ, της «αθλητικής παραφιλολογίας της εποχής», που ανέφερα πιο πάνω. Και της κάθε μαλακίας που αναπαράγεται από στόματα πιτσιρικάδων - τότε - και αφελών αναγνωστών. Χαίρομαι για την αποκατάσταση της ιστορικής διαστρέβλωσης που άθελά μου επιχείρησα :)}

      Διαγραφή
  14. Μόλις ρώτησα τον Μανώλη, δεν θυμάται τέτοιο ματς. Και θα έφευγε να πάει στο σύνδεσμο να δει ΟΦΗ - Ξάνθη. Αν το συζητήσει εκεί, ίσως κάποιος μάς διαφωτίσει... Πάντως, ένας άρρωστος Ομιλίτης 51 ετών δεν θα ήξερε ματς με αιώνιο εχθρό στη Λεωφόρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πριν αρχίσω τα τηλεφωνήματα για να επιβεβαιώσω τη… βεβαιότητά μου (για τη Λεωφόρο), έριξα μια ακόμα ματιά στο google δίνοντας λέξεις-κλειδιά «λεωφόρος αλεξάνδρας οφη - αο χανιων». Μου έβγαλε στην πρώτη σελίδα, έκτο λινκ, αυτό:

    http://www.ofi.gr/history/1976.aspx

    Αναφέρει στο λογότυπο πως είναι το επίσημο σάιτ του ΟΦΗ. Δεν νομίζω. Ίσως είναι κάποιο παλιό επίσημο και εγκαταλειμμένο – λέω ίσως. Το επίσημο είναι το ofifc.gr, αν δεν κάνω λάθος. Τέλος πάντων, σε αυτή τη διεύθυνση, με την ιστορία του, διαβάζω για τη μεγάλη πορεία με τα πολλά ρεκόρ τού ΟΦΗ την περίοδο 1975-76 στη Β΄ Εθνική (πρωταθλητής νοτίου ομίλου). Η ιστοσελίδα αναφέρει ότι εκείνη τη χρονιά ο ΟΦΗ λόγω τιμωρίας έδωσε τρία παιχνίδια σε ουδέτερα γήπεδα. Ένα από αυτά με τα Χανιά στη Λεωφόρο. Υποθέτω ότι είναι ο αγώνας που αναφέρω, αν κι εγώ πίστευα ότι ήταν παλιότερος. Εκείνο που δεν μου κολλάει είναι το ενδιαφέρον του αγώνα. Γιατί τα Χανιά ισοβάθμησαν στην 9η θέση (βρήκα τελικά βαθμολογίες) με 5-6 ομάδες και με 16 βαθμούς λιγότερους από τον ΟΦΗ. Θυμόμουν ότι ο αγώνας ήταν σημαντικός, ότι είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Αυτό μπορεί να συνέβαινε αν: 1) έγινε νωρίς, πριν διαμορφωθούν βαθμολογικές διαφορές. 2) τα Χανιά κινδύνευαν, 3) προβαλλόταν ως σημαντικός λόγου κρητικού ντέρμπι που έγινε μάλιστα στην πρωτεύουσα. Όπως και να έχει, νομίζω ότι το μυστήριο το λύνουμε – και με τη δική σου βοήθεια.

    Διαβάζω στο κείμενο του σάιτ που ανέφερα: «Πρίν δώσουμε και τον πίνακα με τα αποτελέσματα να θυμίσουμε ότι λόγω τιμωρίας της η ομάδα έπαιξε σε ουδέτερο γήπεδο με τα Χανιά (Λεωφόρος Αλεξάνδρας), ΠΑΟ ΑΔ (Ρέθυμνο) και Πάτρα (Χανιά) και ακόμη ότι είναι η τελευταία περίοδος του ΟΦΗ στην Β΄ Εθνική, όπου αγωνίστηκε συνολικά 11 χρόνια»

    ** Ο Μανώλης του 1975-76 ήταν 14-15 χρονών. Δηλαδή τότε άρχισαν να εκρήγνυνται οι ορμόνες του. Ήταν μεν Ομιλίτης, αλλά σε μια ηλικία που μπορεί να του ξέφευγαν οι λεπτομέρειες για την ομάδα, αφού θα ασχολιόταν πολύ όχι με ομιλίτες αλλά με συν-ομιλήτριες. Θα ήταν από τότε ομορφόπαιδο, φαντάζομαι. Αν και ξέρω ότι εκ πεποιθήσεως δεν συμφωνείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επιτέλους, δηλαδή, ευρέθη (το ματς)! Εγινε όντως ΟΦΗ - Χανιά στη Λεωφόρο και αυτό είναι το σημαντικό, εσύ να μην νιώσεις... παλαβός κι εμείς να νιώσουμε σοφότεροι. Τα λαθάκια έπρεπε να επισημανθούν γιια να μην τραυματιστεί η εγκυρότητα του μπλογκ! Οσο για τον Μανώλη, γιαλαντζί Ομιλίτης! Αν στα 15 του δεν θυμάται τέτοιο ματς...
    Γενικώς, πάντως, πρέπει να κοιταχτούμε που αυγουστιάτικα ασχολούμαστε σε τέτοια έκταση με τον ΑΟ Χανιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκο συγνώμη που θα το θέσω έτσι αλλά καλύτερα να ασχολούμαστε με αυτό παρά με τις γελοιότητες που γίνονται τις τελευταίες ημέρες μεταξύ των "μεγάλων" ομάδων και που δεν προάγουν το ποδόσφαιρο,εντάξει ο Α.Ο. ΧΑΝΙΑ παραπαίει στο τοπικό πρωτάθλημα,μπορεί φέτος να είναι και η τελευταία του χρονιά σαν σωματείο ,το γιατί είναι μεγάλη ιστορία που κρύβει μέσα του πολύ παρασκήνιο και δεν είναι του παρόντος να αναλυθεί,εντάξει δεν είναι ποδοσφαιρο-μάνα η πόλη αλλά δε πειράζει που φάγατε καμία 10 σχόλια και χρόνο μαζί της ,άλλωστε υπήρχε λόγος η επιβεβαίωση της μνήμης του Harddog που είχε "κολλήσει" από πέρσι σε μια διαδικτυακή κουβέντα που είχαμε με αυτό το ματς και ψαχνόταν αν υπήρχε ,επέμενε ότι ήταν ματς ανόδου,μετά πέσαμε στην περίοδο της παύσης του blog και το αφήσαμε , αλλά τελικά το ματς απλά είχε βαθμολογική σημασία για τον ΟΦΗ ,λόγω της κόντρας που προϋπήρχε σε τοπικιστικό επίπεδο (ανόητο για εμένα,αν και έχω πιάσει τον εαυτό μου πολλές φορές να θυμώνω με τους Ηρακλειώτες για κάποια τερτίπια τους).

      Διαγραφή
  17. Αυτό με τον περσινό «καβγά» σας για το επίμαχο ματς δεν το γνώριζα, φίλε Ηλία. Αυτό το ότι ασχοληθήκαμε τόσο με τον ΑΟ Χανιά μην το παίρνεις τοις μετρητοίς. Τραβάτε με και ας κλαίω είμαι/είμαστε. Κι όπως βλέπεις, με τους «μεγάλους» δεν ασχοληθήκαμε καν σ' αυτή τη συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή