Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012

Οι ψυχάκιες του ιλίγγου και της κλεψιάς

Η ΑΦΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ Ή ΑΥΤΟΧΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΟΛΟΦΑΝΕΡΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ. *** ΤΟ ΙΣΟΠΕΔΩΜΕΝΟ «ΕΓΩ» ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ, ΙΛΙΓΓΙΩΔΩΣ,ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ. *** ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ «ΧΟΝΤΡΗ ΣΙΛΙΚΟΝΗ ΣΤΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ»; 

Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Πέμπτη βράδυ. Ένα δίτροχο θηρίο μουγκρίζει και σηκώνεται στη μία ρόδα. Με ταχύτητα-σφαίρα, αυτήν που σε διακτινίζει από τη Ζωή στην Κόλαση της απρονοησίας. Δίπλα του αυτοκίνητα. Απέναντί του - στο αντίθετο ρεύμα - αυτοκίνητα. Στις διαβάσεις και τα πεζοδρόμια πλήθη πεζών. Στο δρόμο τού όρθωμένου, του σουζαρισμένου ίλιγγου, φανάρια κόκκινα και πράσινα που ο υποψήφιος δολοφόνος ή αυτόχειρας είναι έτοιμος να τα αγνοήσει. Καμιά πρόνοια. Καμιά σκέψη πως πριν λίγες μέρες ένας άλλος «μάγκας», που πατούσε τη μηχανή ψάχνοντας να ανασύρει το πατημένο «εγώ» του από το πάτωμα, έτρεχε με χίλια στην Πατησίων κι έστειλε για διασωλήνωση δυο εφτάχρονα παιδιά και μια μάνα. «Μαγκιά» χωρίς δίπλωμα, με ανασφάλιστη μηχανή και διαδοχικές παραβιάσεις του κόκκινου. Χθες βράδυ είδα τον πρόλογο του ίδιου σεναρίου. +/- Δείτε τη συνέχεια

Δρομολόγιο γη-ουρανός στην πίσω ρόδα, με χιλιάρα και βάλε μηχανή, με τα τα γκάζια στο τέρμα, τη Λεωφόρο να βράζει και το μουγκρητό των κυβικών να σου κόβει την αναπνοή. Ο Γύρος του Θανάτου σε ελεύθερη προσφορά. Αν πιστεύεις, κάνεις τον σταυρό σου. Αν είσαι Θεός παίρνεις μαζί σου τον ψυχάκια αναβάτη και τον βάζεις στο ψυχιατρείο της κόλασης που αντί καζάνια έχει πυρωμένες εξατμίσεις από άλλους, προηγηθέντες, δολοφόνους και αυτόχειρες. Κι αν είσαι κράτος ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙΣ. Δεν ελέγχεις, δεν δείχνεις ότι είσαι εδώ, μπας και σε φοβηθεί ο κάθε δίτροχος καβαλάρης, ο κάθε μονόροδος παρανοϊκός, μπας και κρατήσει σωτήρια προσχήματα.


Γιατί το Κράτος όλο και περισσότερο λείπει από τις πηγές του κακού. Δεν ελέγχει, δεν υπάρχει, δεν είναι εδώ στη Γη της Αυθαιρεσίας. Το Κράτος εμφανίζεται για να εισπράξει, να ανοίξει κεφάλια στις διαδηλώσεις, να σου πάρει τον μισθό αν δεν πληρώσεις το χαράτσι. Αλλά λείπει - ας πούμε - στις πηγές της φοροδιαφυγής. Γιατροί δεν δίνουν αποδείξεις, δικηγόροι κάνουν πως το ξεχνάνε, μαγαζιά παζαρεύουν: «Με απόδειξη τόσο, χωρίς απόδειξη μείον τόσο από τόσο».


Βρέθηκα πριν λίγες μέρες σε παραλία των νότιων περιοχών και πήγα για έναν καφέ στο μαγαζί που είχε... συνιστώσες εστιατόριο-καφετέρια-ξαπλωστράδικο-ομπρελάδικο στην άμμο κλπ. Ένα σούπερ μάρκετ μικρών απολαύσεων παρά θιν αλός. Περιμένοντας κάνα πεντάλεπτο ώσπου να ετοιμάσουν τον καφέ, εξοφλήθηκαν ίσα με πέντε λογαριασμοί ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ! Και τα πρόβατα-πελάτες έφευγαν χωρίς να τη ζητήσουν, μηρυκάζοντας (όπως οι περισσότεροι από εμάς) την αδιαφορία τους και κάνοντας καταδύσεις με οδοντογλυφίδες στα τροφικά υπολείμματα του ζυγουριού που μόλις είχαν φάει. Κι ας ήξεραν (κάπου θα το έχουν ακούσει, οι κουφοί) ότι το 23% αυτών που πλήρωσαν (λόγου χάρη στο πενηντάρικο εντεκάμισι ευρώ), δεν τους το χρέωσαν για κάνα μεζέ, καμιά μπίρα, για πουρμπουάρ στο γκαρσόνι έστω. Τους το πήραν για να το δώσουν στο κράτος, αλλά το τσέπωσαν. Νταβατζιλίκι! Και, για να μην με πουν αυστηρό, το μαγαζί έσφυζε από δουλειά - μονέδα! Αλλά ο μαγαζάτορας ήξερα καλά ότι μπορεί να ΚΛΕΨΕΙ ακινδύνως. Γιατί δεν υπάρχει έλεγχος, κρατικός μηχανισμός, ανησυχία για έφοδο και γι' αυτό μπορεί να κλέβει όσο θέλει, όπως θέλει, όποτε θέλει. 


Όπως ο άλλος, ο «μάγκας» τής ιλιγγιώδους σούζας, μπορεί  χωρίς κανέναν ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ έλεγχο, να σε σκοτώσει όποτε θέλει, όπως θέλει, με τέσσερις, δύο ή μία ρόδα. Και μετά θα το ρίξει στην «κακιά ώρα». Της οποίας είχαν προηγηθεί εκατοντάδες άλλες παρόμοιες ώρες με τον ίδιο πρωταγωνιστή που, απλώς, είχε (και είχαμε) την τύχη να μείνουν απλές «ώρες» χωρίς τον προσδιορισμό «κακές». 


Harddog 


Υστερόγραφο: Η λογική των μανιακών τής ταχύτητας (τετράτροχης ή μη) αποτυπώνεται στο παρακάτω απόσπασμα από διάλογο που ψάρεψα σε «δωμάτιο συζητήσεων» του διαδικτύου. Όποιος μπορεί να το αποκωδικοποιήσει και να μας εξηγήσει τα ακαταλαβίστικα, προσφορές δεκτές: «-καλοοοο λεω! ααχαχχα αυτα τα emoticons εχουν πολυ πλακα! για πλακα τα λεω ρε!!!!!! αφου βρηκε και για σασι και για combo κομπλεεεεε να μην του μείνει το combo ομως ετσι! C9)». «Με τα διαφορικα τι κανουμε? ΝΑ βαλω καμια χοντρη σιλικονη μεσα? τουλαχιστον στο κεντρικο... 8((7000wt - 20000wt καλά θα είναι. Πως το φαντάζεσαι σαν συμπεριφορά? θες αίσθηση 4κίνησης ή να πάρεις επιτάχυνση (παραπάνω στους πίσω τροχούς) και να το πηγαίνεις σούζα?» «- Το 10000 θεωρείται ισορροπημένο. Με λεπτό λάδι μοιράζεται καλύτερα η δύναμη, με πιο χοντρό γίνεται πιο πισωκούνα, διαλέγεις και δοκιμάζεις! :)»


*** Οι φωτογραφίες που εικονογραφούν το άρθρο δεν έχουν καμιά σχέση με τα περιγραφόμενα  στο κείμενο

6 σχόλια:

  1. Δεν είναι κακο η ταχύτητα. Φτάνει να ξερεις που τρέχεις και ποσο να τρεχεις κατά περισταση. Η φοροδιαφυγή είναι κακό. Αλλα αυτοί που αναφερεις δεν είναι παρα μονο η κορυφή στο μεγαλο παγοβουνο που είναι πιο ψηλο και από τα Ιμαλαια! Ξέρουμε ότι υπαρχει αλλα είναι κατω από την επιφάνεια. Καλο απογευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αξιοσημείωτη κι η υπερβολική ταχύτητα, με την οποία βυθιζόμαστε στην Αφασία.

    Το σκηνικό του πανηγυριού της Αγ. Μαρίνας στον Σελλά Αχαίας με τους κλαρινέλληνες να λικνίζουν με περισσή ηδυπάθεια την λεβεντιά τους... ενώ πίσω τους έχει βαφτεί ο ουρανός κόκκινος από το μέτωπο της φωτιάς που μαίνεται, με τα κλαρίνα να παίζουν κυριολεκτικά δαιμονισμένα... είναι η κορύφωση της εθνικής και κοινωνικής μας αφασίας.
    Το Έβερεστ της εθνικής μας λεβεντομαλακίας.

    Σε καμμία άλλη χώρα του κόσμου δεν καταγράφεται κάτι τέτοιο, από την προϊστορική περίοδο, από κανένα άλλο λαό, εκτός ίσως αν κάποια φυλη της ζούγκλας, διατελούσα σύμπασα υπό την επήρρεια ψυχοτρόπων ουσιών κατόπιν αποτυχημένης συνταγής του μάγου... έκαψαν χορεύοντας και τραγουδώντας τις καλύβες τους, στο απώτατο παρελθόν. Συνεπώς τα περιστατικά που αναφέρεις καταγράφονται ως χαρακτηριστικά υποσύνολα στο γενικό σύνολο της επικρατούσας αφασίας, όπως αποτυπώθηκε σ΄ αυτό το πανηγύρι - σταθμό στην εξέλιξη του πολιτισμού κι ειδικότερα του νεοελληνικού της τελευταίας 30ετίας.

    Μετά από αυτήν την εικόνα που είδα, μου είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιήσω λέξεις κι έννοιες όπως... πατρίδα, έθνος, Ελλάδα, ελληνικός πολιτισμός, κοινωνική ευθύνη, συλλογικότητα, αυταπάρνηση, ηρωϊσμός. Φαντάζομαι πως όσοι το είδατε αισθάνεστε τα ίδια συναισθήματα αηδίας που αισθάνθηκα κι εξακολουθώ να αισθάνομαι, με έντονη την αίσθηση της κοινωνικής κι εθνικής ντροπής. Την αίσθηση της ξεφτίλας, που μοιραία επιφέρει την αίσθηση της απόγνωσης και της κοινωνικής απελπισίας, για την δυνατότητα της χώρας να βγει από την κρίση.

    Αυτές οι σκηνές είναι, που συχνά με οδηγούν σε περίεργες σκέψεις σχετικά με το πιο είναι το κατάλληλο πολίτευμα για την χώρα, αυτήν την χρονική περίοδο με τα συγκεκριμμένα κοινωνιολογικά δεδομένα. Ας μην το συνεχίσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Αυτές οι σκηνές είναι, που συχνά με οδηγούν σε περίεργες σκέψεις σχετικά με το πιο είναι το κατάλληλο πολίτευμα για την χώρα, αυτήν την χρονική περίοδο με τα συγκεκριμμένα κοινωνιολογικά δεδομένα. Ας μην το συνεχίσω..."

    Μα τι να... μην συνεχίσεις Κάρνικ? Αφου το είπες! Δηλαδή ποιο άλλο πολίτευμα θα μπορούσε να είναι αυτό που υπονοείς?? Αλλά βέβαια αυτό δεν είναι λύση.... Δεν ήταν ποτε λύση... Σκοτάδισμός είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν η δημοκρατία είναι ο "φωταδισμός" που καταγράφτηκε στο πανηγύρι της Αγ. Μαρίνας, μάλλον θα προτιμούσα τον σκοταδισμό...

      Ο σκοταδισμός ασφαλώς δεν είναι η λύση.
      Θεωρείς όμως ότι αυτοί που συμμετείχαν σ΄ αυτό το πανηγύρι υπό αυτές τις συνθήκες, αξίζουν να είναι μέλη μιας δημοκρατικής κοινωνίας ;

      Να το διατυπώσω κι αλλιώς... Θεωρείς πως τα άτομα αυτά μπορούν να συγκροτήσουν μια ευημερούσα δημοκρατική κοινωνία...;

      Διαγραφή
  4. Μου το αλλάζεις τώρα. Αυτοί είναι στον κόσμο τους. Ανήκουν στην πάρτη τους. Είναι ακατάλληλοι για να πάμε μπροστά. Αλλά είναι άλλο να λες για το "ποιο είναι το πιο κατάλληλο πολίτευμα" και προφανώς εννοείς αυτό το προ 45 χρόνων. Και που το σκεφτόμαστε κακό κάνουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς φίλε μου ανώνυμε, αυτοί όλοι, είναι η δημοκρατική πλειοψηφία κι εξ αιτίας αυτής της δημοκρατικότατης πλειοψηφίας, είμαστε στην απόγνωση τώρα. Αυτός είναι ο λόγος που μπαίνω σε περίεργες σκέψεις σ΄ αυτήν την καυτή αττική νύχτα, που δε μου κολλάει ύπνος εξ αιτίας αυτών που πρέπει να πληρώσω, για να καλυφθούν τα κενά της δημοκρατικής αφασίας της πλειοψηφίας.

      Βλέπω και την σημερινή δημοκρατία του κυρ Αντώνη, του Μπέννυ, του κυρ Φώτη, του Αλέξη και της κυρ Αλέκας κι έχω μείνει άναυδος από την δημοκρατική λειτουργία των θεσμών καθώς και του κοινοβουλευτικού ελέγχου που διεξάγεται καθημερινά με ιδιαίτερη σπουδή στο κυβερνητικό έργο...

      Στην πράξη δεν βλέπω καμμία διαφορά από την δημοκρατία του Παπαδόπουλου. Ούτε τότε λειτουργούσε το κοινοβούλιο. Κι όμως το πολίτευμα ονομαζόταν δημοκρατία...
      Ποιά η διαφορά με σήμερα ;
      Ούτε σήμερα λειτουργεί το κοινοβούλιο κι έχει περάσει ένας μήνας από τις εκλογές. Κυβερνητικές αποφάσεις όμως παίρνονται...

      Για όλα αυτά σκέπτομαι... μήπως θα ήταν καλύτερα ένα ελαφρά φασιστικότερο καθεστώς από το σημερινό, στο οποίο δεν θα μπορεί να χορεύει με τόση άνεση η ευρισκόμενη σε αφασία πλειοψηφία, ενώ καίγεται το σύμπαν γύρω της...;
      Αν μη τι άλλο... κάνει τεράστιο κακό στην εικόνα της χώρας.

      Διαγραφή