Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012

Επιλογές από το fb

Greg Nihil

Γειά σου ρε Χρόνη...

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ: Xρόνης Μίσσιος: H κοινωνία δείχνει να έχει πάθει εγκεφαλικό!

20 σχόλια:

  1. Ωραίο κείμενο αυτό. Διάβαζα πράγματα με τα οποία συμφωνώ. Πράγματα που αυτός σε προφορικό λόγο τα έδωσε τόσο απλά. Για το πώς σε τρώει το σύστημα, για το πώς ο άνθρωπος έχει πια μάθει να διεκδικεί την COCA COLA του από το να πει "ρε πούστη μου αυτή η κοκα κόλα που μου δώσανε ούτε καν αξίζει... τί μαλακίες πίνω", για το πόσο έχουμε χάσει κάθε επαφή με τη φύση και πόσο μας έχει κατασπαράξει η ίδια η εξέλιξη.

    Τέλος πάντων. Έλεγε έλεγε κι έλεγε και στο τέλος πρότεινε και μια δομή βασισμένη στην παραδοσιακή καλλιέργεια και κτηνοτροφία. Σίγουρα μπορώ να εκτιμήσω το πόσο σημαντικός είναι αυτός ο τρόπος ζωής για τον άνθρωπο. Το χωριό μου είναι ορεινό,πολύ δύσβατο με το ρεύμα να φτάνει εκεί γύρω στο 1995 οπότε οι ασχολίες των ανθρώπων ήτανε πάντα αυτές. Πώς βγαίνει το γάλα, πώς το βούτυρο κλπ... τί είναι η γάστρα, πώς κρατάνε τη φωτιά, πώς κουρεύουν πρόβατα και μαζεύουν το μαλλί, πώς το επεξεργάζονται κλπ... Γενικά οι άνθρωποι είχανε κάτι όλη μέρα να απασχολούνται κι ήταν λιτοί κι αυτάρκεις.
    Βέβαια όσα κι αν είπε ο Μίσσιος κι όσα κι αν έχω ζήσει δε με καλύπτει αυτός ο τρόπος οργάνωσης της ζωής. Έπρεπε να βάλει καπάκι κάποιες φράσεις για να με πείσει ο Μίσσιος ότι κάτι πιο σημαντικό έχει να πει.


    Πρώτη και καλύτερη αυτή

    Με την τεχνολογία που έχουμε σήμερα, -αφού την πληρώσαμε που την πληρώσαμε πανάκριβα- μπορούμε να κάνουμε τα πάντα από το χωριό μας.

    Τί να εξηγήσω εδώ; Το αυτονόητο; Να πω για το μικροσκόπιο ή για τη φυματίωση; Να πω πού είναι σημαντική η μαζική παραγωγή; Να πω ότι μειώνει το χρόνο εργασίας ΓΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ο άνθρωπος; Να πω πως μπροστά μου έχω ατελείωτη γνώση και μπορώ όπως όλοι οι επιστήμονες του κόσμου να αντρέξω όποτε θέλω σχεδόν σε όποια πηγή θέλω; Μικροσκόπια, φάρμακα, ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, εργαλεία ... ΜΑΧΑΙΡΙΑ που με σωστή χρήση γίνονται εργαλεία και με λάθος χρήση γίνονται όργανα αυτοκαταστροφής. Τί έχουμε λοιπόν να κερδίσουμε με την πλήρη άρνηση της τεχνολογικής προόδου; Τίποτα. Απλά να κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλό μας. Ακόμη και κάτω από αυτές τις συνθήκες -όπως ο Μίσσιος αναφέρει στο κείμενό του- η διάρκεια ζωής έχει αυξηθεί. Το πώς ζούμε δεν έχει να κάνει. Όμως μόνο με την τεχνολογία δόθηκε αυτή η δυνατότητα και μόνο με την επιστήμη. Μαχαίρι λοιπόν το κάθε τί που ο άνθρωπος παράγει.

    Δεύτερο κομμάτι που μόνος του μπορώ να πω αυτοαναιρείται.

    Είναι πάρα πολύ εύκολο να φτιάξεις μια
    ιδεολογία ή μια θεωρία για την
    κοινωνία και να καλέσεις τους ανθρώπους
    να την εφαρμόσουν. Είναι όμως τρομερά
    δύσκολο, ως ανυπέρβλητο, να ξεπεράσεις
    το εμπόδιο του εαυτού σου και της
    κουλτούρας που σου πότισαν από τα
    γεννοφάσκια σου και τα δεσμά που έχει
    δέσει γύρω σου το σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα δεσμά λοιπόν που έδεσε το σύστημα. Τα δεσμά πάνω απ' όλα είναι βιολογικά. Από τη φύση του είναι ο άνθρωπος ανασφαλής κι από τα πρώτα του χρόνια δημιουργούνται με την επαφή με τους γονείς -εντελώς ασυνείδητα- ανάγκες και ανασφάλειες αλλά και υποσυνείδητες δικλείδες ασφαλείας. Η εξουσιαστική προσωπικότητα δε θα λείψει επειδή θα αρμέξουμε κατσικούλες όπως αναφέρει ο ίδιος στο κείμενο. Η θέση της γυναίκας... σίγουρα όχι. Δεν είναι μία απλή απόφαση "πάμε να πάρουμε τα βουνά κι όλα θα φτιάξουν" . Πάντα θα κουβαλάμε αυτό που μας έδωσε το σύστημα και πάντα θα προσπαθούμε να το βελτιώσουμε. Κι είναι γνωστό πως το σύστημα αυτό το φτιάχνουν οι πολυεθνικές. Μ' αυτούς θέλω να συγκρουστώ. Δε θέλω να απομονωθώ και να χτίσω μία κοινωνία απομονωμένη η οποία τρέφεται με όσα καλά της έχουνε δώσει οι υπόλοιποι. Είναι εύκολο να λες "θα πάω στο χωριό". Αν όμως ήσουν τόσο απομονωμένος όσο πραγματικά ήτανε κάποια χωριά μέχρι το τέλος της χιλιετίας δε θα το σκεφτόσουν ποτέ. Αν επίσης δεν ήσουν ένας μούχλας -γενικά μιλάω στο δεύτερο πρόσωπο- μιας μεγαλούπολης που έχει μπουχτίσει και ξαφνικά τον χτύπησε το δροσερό αεράκι, ήπιε νερό απ' την πηγή, άρμεξε μια κατσίκα , ήπιε 10 μπάφους παραπάνω και 30 τσίπρα στο χωριό και γεύτηκε αγνά προϊόντα οπότε "άλλαξες τρόπο σκέψης" , τότε ναι θα δεχόμουν πως είσαι συνειδητοποιημένος και ξέρεις τί λες. Όμως το να απομονώνομαι και να αφήνω τους άλλους να παράγουν όλα τα καλά της γης (και πάνω απ όλα την υγεία) και να επισκέπτομαι την πόλη για το νοσοκομείο της, το ταχυδρομείο της και να εκμεταλλεύομαι τα δίκτυα τηλεφωνίας και ίντερνετ δεν έχει καμία σχέση με αλλαγή. ΑΥΤΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΑΖΙ. Φοβάμαι να τα βάλω με τα θηρία, σας γράφω όλους, κλείνομαι εκεί που εγώ γουστάρω και σας θυμάμαι όποτε γουστάρω. Θυμίζει άρχοντα σε παλάτι. Αν αυτό είναι αναρχία να γαμηθούμε να ασπρίσουμε. Αγελαστοσύνη Α.Ε.

    ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΡΕ ΦΙΛΕ ΕΤΣΙ Η ΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΝΑ ΕΞΟΥΣΙΑΖΕΙ. Απλά επειδή απομονώθηκε στο χωριό.

    Η παρισινή κομμούνα ξεκίνησε κάπως... ο Λένιν κι οι μπολσεβίκοι στα πρότυπα αυτής. Όμως απέτυχαν. Το γιατί είναι που πρέπει να μας νοιάζει. Όχι να λέμε, λέμε, λέμε , από πάνω να χρησιμοποιούμε όλα τα καλά που μας δώσανε και στο τέλος "μόνο σε τοπικές κοινωνίες μπορούμε να δούμε καλό". Σέβομαι όλα αυτά τα κοινωνικά πειράματα από την άποψη πως δείχνουν ότι ο άνθρωπος μπορεί να οργανώσει πολύ όμορφα τη ζωή του. Τα σέβομαι σε μεγάλο βαθμό. Κιμπούτζ για παράδειγμα. Οι μόνες κοινότητες που κράτησαν για πολλά χρόνια τη δομή τους. Πώς και γιατί την κράτησαν. Ενδιαφέρον θέμα. Τί σκοπό είχανε;

    Τέλος πάντων. Παν μέτρον άριστον. Το να λες "μπορώ να φτιάξω σαπούνι από λάδι" σα να ανακάλυψες την Αμερική κι "άρα είμαι αυτάρκης" είναι τεράστιο λάθος όταν από μόνος σου δέχεσαι πως αυτοί στο Πήλιο που κλείστηκαν εκεί πρώτα σπούδασαν και μετά απομονώθηκαν κι εκμεταλλεύονται καθημερινά προϊόντα της μαζικής παραγωγής.

    Κι άλλα είχα υπόψιν να πω αλλά κούρασα και τον εαυτό μου. Στην πορεία τα ξέχασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επίσης δε μας είπε ο Μίσσιος για τη Μπαρτσελόνα και για το champions league. Είναι ο Μέσι καλύτερος του Μαραντόνα? Όπως επίσης και για τη νόσο των χοίρων, τα PSI, τη νέα τάση με τις στενές γραβάτες και τις τελευταίες χρήσεις του carbonado ("μαύρο διαμάντι") στην υψηλή τεχνολογία. Τί θα γίνει άραγε μ' αυτά? Τί θα συμβεί σε περίπτωση κατακλυσμού ή τυφώνα? Είναι οι Ιάπωνες τελικά εξωγήινοι? Είναι το ποδόσφαιρο ένα άθλημα στο οποίο στο τέλος κερδίζουν πάντα οι Γερμανοί?
    Γενικά βρε αδερφέ, δε μας τα είπε όλα σ' αυτή τη συνέντευξη. Θα μπορούσε, να, σε πέντε έξι σελίδες, συνοπτικά, να μην ψάχνουμε κιόλας μετέπειτα. Κάτι παλιοαμπελοφιλοσοφίες εκεί για φύση και αγκαλιές. Αυτά μας τα πε κι ο Λένον με τον Γκάντι. Δε μας έδωσε ολοκληρωμένες, έτοιμες λύσεις. Εμείς έτσι έχουμε μάθει. Θέλουμε Πολιτικό Πρόγραμμα. Ή έστω, ένα Μανιφέστο βρε αδερφέ..

    Υ.Γ.: Τις ώρες που "έγραψε" ένοπλος ο Μίσσιος στα βουνά και στις πόλεις από μικρό παιδί και στις φυλακές μετέπειτα, ούτε να τις διανοηθούμε μπορούμε. Και τους "Γερμανούς" πολέμησε και τους "Αμερικάνους" και τους "Άγγλους" και τους "Ρώσους" και τις πολυεθνικές και τον κακό μας τον καιρό. Απ' ό,τι φαίνεται όμως, δεν κατάφερε και πολλά.. Ξανά στα όπλα, Χρόνηηηηη, άσε τις κατσικούλες και τα ραπανάκια και ξαναγύρνα να πολεμήσεις. Τους μαλάκες που μας κυβερνάνε και τους μαλάκες που τους έτρεφαν τόσον καιρό. Για να δεις έπειτα από λίγο τους μαλάκες που εξεγέρθηκαν, να έχουν γίνει ακόμα χειρότεροι από τους προηγούμενους μαλάκες. Και πάει λέγοντας.
    Απλό είναι το νόημα των γραφομένων του: άλλαξε νοοτροπία, μυαλά και αξίες. Χωρίς αυτά δεν υπάρχει επανάσταση. Ή τουλάχιστον ζωή μετά την επανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κοίτα... αν ήτανε να πει μόνο αυτό θα έλεγε μόνο αυτά τα λόγια τα οποία έγραψα και παραπάνω και συμφωνώ απόλυτα και συμφωνείς κι εσύ :

    "Είναι πάρα πολύ εύκολο να φτιάξεις μια
    ιδεολογία ή μια θεωρία για την
    κοινωνία και να καλέσεις τους ανθρώπους
    να την εφαρμόσουν. Είναι όμως τρομερά
    δύσκολο, ως ανυπέρβλητο, να ξεπεράσεις
    το εμπόδιο του εαυτού σου και της
    κουλτούρας που σου πότισαν από τα
    γεννοφάσκια σου και τα δεσμά που έχει
    δέσει γύρω σου το σύστημα."

    .
    .
    .

    Επειδή όμως μίλησε και για δομές που προτιμάει αυτός μίλησα και γι' αυτές. Δεν είναι ούτε ο πρώτος που μιλάει για ανταλλακτικό εμπόριο ούτε ο πρώτος που μιλάει για επιστροφή στη φύση. Έχει κι αυτός τις ξεκάθαρες ιδέες του και προτείνει ένα "πρόγραμμα". Για το πώς είδε τη ζωή; Για την κοινωνία; Αλλά λέει ακριβώς τί έχει διαλέξει και δε λέει μόνο "να αλλάξουμε μυαλό".

    Κι έρχομαι κι εγώ να κρίνω αυτή την άποψη όπως είναι κι όχι ως άποψη κάποιου με συγκεκριμένο παρελθόν. Όχι μόνο δε λέει κάτι από μόνη της αλλά το έχει πει ήδη κι αυτός με τα λόγια του. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΑΛΛΑΓΗ ΜΥΑΛΩΝ. Αυτή είναι η περίληψη όσων είπα.

    Υ.Γ. 1 : Ο Θεοδωράκης πολέμησε Γερμανούς. Έφερε και τον Καραμανλή. Μελοποίησε και Ελύτη. Διετέλεσε και υπουργός σε κυβέρνηση κι έκανε και τη Σπίθα στα γεράματα. Πρέπει να σεβαστώ την απόφασή του για τον Καραμανλή επειδή πολέμησε τους Γερμανούς; ΑΡΧΙΔΙΑ ΒΡΟΝΤΟΣΑΥΡΟΥ
    Υ.Γ. 2 : Επειδή η συζήτηση ανοίγει προς τον αναρχικό χώρο κι αυτά που γουστάρει δεν ήρθαν από το Θεό ουρανοκατέβατα και επειδή για φασίστες κάθε είδους μιλήσαμε στο φμπ... Σχέσεις εξουσίας αναπτύχθηκαν και στην Ισπανική Επανάσταση των αναρχικών. Και χρήμα δημιούργησαν ενώ ήθελαν να το καταργήσουν και κίνημα γυναικών αναπτύχθηκε επειδή μέσα στις κολλεκτίβες-κομμούνες αδικούνταν και στο τέλος κυβέρνησαν κιόλας σε αστική βουλή. Τί πιο όμορφο;
    Υ.Γ. 3 : Γιατί διαλέγω να πω ότι ο πιο σημαντικός πόλεμος (μετά από αυτόν με τα ένστικτά μας και τον ίδιο μας τον εαυτό) είναι με τα μονοπώλια; Γιατί αν εκεί που εγώ σπέρνω στο χωράφι μου ήρεμος έρθει από δίπλα η Μονσάντο και σπείρει καλαμπόκι τροποποιημένο και πατενταρισμένο θα μου έχει βγάλει κι έναν νόμο στο κοινοβούλιο που θα λέει πως αν στο δικό μου περιβόλι βρεθεί το δικό της καλαμπόκι αυτό είναι προσπάθεια χρησιμοποίησης της πατέντας για διάφορους σκοπούς αλλά χωρίς τη δική της άδεια. Έχει συμβεί στην Αμερική. Κι επειδή είμαι νέος ακόμα θέλω να πιστεύω ότι μπορούμε να αμυνθούμε και σε αυτούς τους φασίστες του εμπορίου και στους φασίστες των κοινοβουλίων και στους φασίστες που από σύντροφοι αγώνα μπορεί να καταντήσουν εξουσιαστές. Όοοοοοοταν με το καλό γεράσω μπορεί να μιλάω για τοπικές κοινότητες και πώς αυτές μπορούν να λειτουργήσουν αλλά δε θα τρέφω αυταπάτες πως είναι πρωτοπορία ή πως αυτό μπορεί να δώσει λύση συνολική για πολλούς ανθρώπους.
    Υ.Γ. 4 : Και στο Μεξικό είχανε αγροτικές οικογένειες από κοινού εκτάσεις. Τις καλλιεργούσαν αλλά αυτό δε σήμαινε πως αλλάξανε σαν άνθρωποι. Άλλες εκτάσεις γίνανε ξενοδοχεία κι άλλες απλά πουλήθηκαν. Και κάπου εδώ έρχεται να μελετήσει η επιστήμη να πει τα γιατί και τα πως. Από πλευράς ατόμου κι από πλευράς συνόλου. Πώς γίνεσαι άπληστος και πώς εξουσιαστής και πώς αλλάζουν οι τρόποι παραγωγής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευκαιρία για γαμώ τις συζητήσεις ήτανε κι εγώ το γάμησα με τγκαρδιτσιώτικ' τη γλαφυρότητα για τσίπρα, μπάφους και κατσίκες. Και το ψόφησες με μανιφέστα κι εσύ. Μπράβο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αρχησανε + τα σεντονια.....μαλιστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητό μου παιδί, κάπου το έχασες. Φταίει ίσως το "Μανιφέστο" που πέταξα και σου έμεινε η μπουκιά στο λαιμό ή σου βγήκε η πορτοκαλάδα απ' τη μύτη. Κατ' αρχάς, μην κολλάς σε πέντε κουβέντες που λέει η συνέντευξη, αυτό σου εξηγώ. Το θέμα είναι, με όλες αυτές τις ιστορίες με τη φύση και τις μικρές κοινότητες, να επαναπροσδιορίσεις τις αξίες σου. Αν οι αξίες σου είναι η εξουσία ή το κέρδος (ή και τα δυο), τότε μικρή σημασία έχει αν θα είσαι στο χωριό ή στην πόλη, στις Η.Π.Α. ή το Ιράκ. Αυτό το οποίο ο άνθρωπος επισημαίνει, κι εγώ συμφωνώ, είναι ότι με τις σημερινές δομές και τις σημερινές νοοτροπίες δε μπορεί να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή. Δε νομίζω ότι χρειάζεται να θεωρητικολογήσω πάνω σ' αυτό, κάποια πράγματα τα θεωρώ αυτονόητα και νομίζω πως είναι έτσι και για σένα. Από κει και πέρα, ο παραλληλισμός με τον Θεοδωράκη, με τον τρόπο που τον κάνεις είναι ατυχής. Κι αυτό γιατί, αναφέροντας το παρελθόν του Μίσσιου, δεν το κάνω για να του πούμε μπράβο ή να του δώσουμε παράσημο ή να θεωρήσουμε ότι ντε και καλά έχει δίκιο, αλλά για να αξιολογήσει ο καθένας τις απόψεις του, έχοντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το άτομό του. Διότι, όπως και να το κάνουμε, αλλιώς είναι να μιλάει κάποιος ας πούμε για εργατιά χωρίς να έχει δουλέψει καθόλου στη ζωή του και αλλιώς κάποιος που από μικρό παιδί έζησε τον μόχθο. Χωρίς να σημαίνει ότι αξιωματικά ο δεύτερος θα έχει δίκιο, σίγουρα αποτελεί ένα στοιχείο το οποίο θα συνυπολογίσουμε προκειμένου να αξιολογηθούν τα λεγόμενά τους. Από κει και πέρα, επειδή αναφέρθηκες στους αναρχικούς στην Ισπανία, δεν υπάρχει λόγος να κάνεις τον διαχωρισμό: παρότι θεωρώ ότι από τα "πολιτικοφιλοσοφικά" ρεύματα ο αναρχισμός είναι μακράν το πιο έντιμο, μίλησα γενικώς για επανάσταση, όχι συγκεκριμένα για κομμουνιστική, οπότε μην κολλάς. Τα ίδια πάνω κάτω είδαμε σε όλες τις περιπτώσεις που ήταν ή βαφτίστηκαν επαναστάσεις. Από την Γαλλική (για να μην πάμε και πολύ πίσω), μέχρι αυτή των Μπολσεβίκων. Αντικατάσταση ενός απάνθρωπου συστήματος από ένα άλλο. Η γνώμη μου είναι πως κατεστημένες δομές όπως οι σημερινές είναι απίθανο να αλλάξουν εν μια νυκτί και το αποτέλεσμα να είναι καλύτερο από το υπάρχον. Οι λόγοι είναι άπειροι. Με αυτή τη λογική καταλήγω στο ότι τα πράγματα λίγο πολύ έτσι κινούνται και θα κινούνται, εφόσον η εξουσία και το χρήμα είναι τα φετίχ μας. Βρίσκω πιο πιθανό (αλλά φυσικά και πολύ πιο μακρινό), τα πράγματα να πάρουν σιγά σιγά το δρόμο τους αλλάζοντας εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας και το περιβάλλον μας και επηρεάζοντας τους άλλους δίνοντας το παράδειγμα και πάει λέγοντας. Μια συνειδητοποιημένη πλειοψηφία δε μπορεί κανείς να την σταματήσει. Κατακερματισμένες επαναστάσεις, όπου ο ένας θέλει την εργατιά στην εξουσία, άλλος ισλαμικό νόμο και άλλος σύνορα στην Κόκκινη Μηλιά και μαρμαρωμένο βασιλιά, δεν έχουν καμιά τύχη εν τέλει.

    Υ.Γ.: Γενικά μιλώντας, όταν κάποιος παραθέτει ένα κείμενο, δεν πάει να πει ότι αποκλείεται να έχει κι αυτός τις διαφωνίες του. Τροφή για σκέψη και αφορμή για διάλογο είναι τις περισσότερες φορές. Το επισημαίνω αυτό, για να μη μου πεις πάλι τα ίδια όταν θα σου πω (τώρα δα βασικά) ότι έναν πολύ ωραίο συνδυασμό σκέψης κοντινής με του Μίσσιου με δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνολογίας προς όφελος του ανθρώπου και του πλανήτη, παρουσιάζουν τα Zeitgeist. Για μένα η φιλοσοφία είναι ακριβώς η ίδια και αυτό είναι που έχει σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Δε μας έδωσε ολοκληρωμένες, έτοιμες λύσεις. Εμείς έτσι έχουμε μάθει. Θέλουμε Πολιτικό Πρόγραμμα. Ή έστω, ένα Μανιφέστο βρε αδερφέ.."

    Ασχολίαστο λοιπόν και το συμπληρώνω με αυτό που είπες.


    Γενικά μιλώντας, όταν κάποιος παραθέτει ένα κείμενο, δεν πάει να πει ότι αποκλείεται να έχει κι αυτός τις διαφωνίες του. Τροφή για σκέψη και αφορμή για διάλογο είναι τις περισσότερες φορές.



    Συζήτηση πάνω στο κείμενο έκανα αλλά κόλλησα κι άλλα πράγματα πάνω.

    Συμφωνώ με το δεύτερο που είπες λοιπόν. Η πρώτη κριτική θα έστεκε αν ο ίδιος ο Μίσσιος δεν έκανε συγκεκριμένες προτάσεις. Στρέφεται προς τη νεολαία και της λέει "κάντε έτσι και κάντε αλλιώς". Χαίρομαι που το κάνει και χαίρομαι που ο ίδιος λέει "τί να πω εγώ 80 χρονών"; Χαίρομαι που θέλει να τον αμφισβητούν. Σοφός σε αυτό.


    Τώρα για τα υπόλοιπα περί αγάπης κλπ. γιατί να τα κριτικάρω κλπ. όταν τα θεωρώ αυτονόητα. Όπως ακριβώς κι εσύ.


    Τα τσιμέντα που έχω κουβαλήσει και το πρώτο (μεγάλο) μεροκάματο εκτός επιχείρησης συγγενή δε μου μάθανε τίποτα παραπάνω από την αδικία που μπορώ να τη νιώσω κι όταν ο άλλος θα την υποστεί. Αυτή είναι η αγάπη για μένα που μιλάει ο Μίσσιος. Το να πεις "αυτό είναι άδικο" ακόμη κι αν δεν το έχεις ζήσει. Ακόμη κι αν δε σε φτύσανε, δε σε πυροβολήσανε, δε σε βιάσανε κλπ. Δε χρειάζεται να γίνω κουρελιασμένος στους δρόμους χωρίς χαρτιά, χωρίς δουλειά και σπίτι για να καταλάβω ότι δεν μπορείς να τα βάλεις με αυτόν που ψάχνει καλύτερο σπίτι.


    .
    .
    .

    Κόλλησα λοιπόν κι άλλες σκέψει κι ό,τι άλλο κόλλησα γιατί κόλλησες κι εσύ στην πρόθεση ψήφου ένα βιβλίο περί γκούλαγκ. Σου κολλάω κι εγώ το "επιστροφή από τη σοβιετική ένωση" του Αντρέ Ζιντ. Κι επειδή τα μπλέξαμε όμορφα κι ωραία και τα θεωρώ ενιαία συζήτηση είπα να αμφισβητήσω κι εδώ μερικά πράγματα. Κακό είναι; Δεν μπορείς λοιπόν να μιλάς για τη ζωή και πως θα βρεθείς με τον άνθρωπο που ζει στον ίδιο χώρο και να μη μιλάς για πολιτική. Έτσι πάνε τα πράγματα. Γιατί όταν μιλάει για :

    1. Γι’ αυτό πιστεύω, πάντα, ότι αν υπάρχει μια αισιόδοξη προοπτική αυτή είναι τα πολυεθνικά κοινόβια, δηλαδή, άνθρωποι απ’ όλα τα μέρη της γης οι οποίοι επιχειρούν να συμβιώσουν.

    2. Εγώ είμαι υπέρ της άμεσης δημοκρατίας, υπέρ των μικρών κοινοτήτων, και το μόνο που θα έλεγα σήμερα που η χώρα μας περνάει κρίση, θα ‘τανε, “πάρτε τα βουνά, ξαναγυρίστε στα χωριά σας, ξαναγυρίστε στη λίμνη! Ξαναεποικήστε την Ελλάδα!

    Άρα λοιπόν, δε θα πω αν νιώθω όμορφα στη φύση και πώς τη βρίσκω εγώ. Παιδί της επαρχίας είμαι φορ φακ σέικ. Τα αυτονόητα θα πω;

    Και σε ξαναρωτάω λοιπόν. Όταν θα έρθει στον χώρο που εσύ θεωρείς δικό σου κι απαράβατο μια πολυεθνική να σου γαμήσει το χωριό σου τί κάνεις; Τα βάζεις μαζί της ή απλά τους αφήνεις να σε τραβάνε στα δικαστήρια; Τα βάζεις με αυτόν που στήριξε την πολυεθνική; Για μένα είναι αυτονόηταο ΝΑΙ και πριν καν την αφήσω να κάνει όσα κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ήδη σου είπα για ποιό λόγο έγραψα το χωρίο που παρέθεσες πρώτο, για να τσιμπήσεις με το κομμουνιστοκράξιμο. Και μια χαρά τσίμπησες. Πάμε παρακάτω, στο τελευταίο σου ερώτημα. Πάλι αυτονόητα με ρωτάς. Ξέρεις ποιά είναι η απάντησή μου σε αυτό. Έλεος, γνωριζόμαστε τόσα χρόνια. Εκτός κι αν θέλεις να διατυπωθεί και δημοσίως. Με τραγούδια, όπλα και σπαθιά. Σε κάλυψα ή το θεωρείς κι αυτό ασύμβατο με τα προηγούμενα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ γιατί νομίζεις τα έλεγα γλαφυρά για να έχουμε μία ήρεμη συζήτηση; μουχαχαχαχαχαχα

    Έλα παραδέξου το. Μετά τη σκυλοπαρέα δεν μπορεί να γίνει το ίδιο σοβαρή συζήτηση.

    Το μόνο που ήθελα να προσθέσω-επεκτείνω σε όλα αυτά λοιπόν είναι ότι καμία δομή και καμία πρόταση δε σου εγγυάται ότι ο άνθρωπος σταματάει να εκμεταλλεύεται και να εξουσιάζει. Όσο χαζό είναι όμως να λες σε κάποιον "είσαι Μαρξιστής ;;; ΝΑ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΣ" το ίδιο χαζό είναι και με το "είσαι ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ;;; ΝΑ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ!!! ΔΕΣ ΙΠΣΑΝΙΑ κι αλλού" κλπ. κλπ. Η συζήτηση είναι για το πώς θα ξεσηκωθείς και πώς θα πάει το πράγμα είναι που εμένα με αφορά. Μιας και δε θεωρώ πως είμαι απόλυτα κατασταλαγμένος θέλω να ακούω από παντού απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βρε, ό,τι και να λες, στην Ισπανία τα πράγματα ήταν (όσον καιρό ήταν) καλύτερα από οπουδήποτε αλλού έπειτα από επανάσταση. Κι ας μην ήταν ο Πατερούλης να τα βρει με τους φασίστες, θα σου λεγα εγώ σε ποιό ακριβώς σημείο της ιστορίας θα ήταν χωμένος ο Φράνκο (όχι ότι είναι και σε κανένα αξιοπρεπές βέβαια, αλλά κατεγράφη εν τέλει ως νικητής). Α, και η puta Ρεάλ φυσικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. πεστα ρε νινζα....γιατη ρεαλ :Ρ:Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο Στάλιν πήγε για τα λεφτά. Μεγάαααααααααλος μ@γκας...
    Οι αναρχικοί όμως που δε θέλανε συγκεντρωτισμούς κλπ. αλλά τοπικές πολιτοφυλακές ουσιαστικά δεν κατάφεραν να οργανώσουν στρατό.

    Τώρα απ' όσο ξέρω στην Οκτωβριανή γινόταν εν ψυχρώ εκτελέσεις (τί καλοί άνθρωποι) πάνω σε διανομή τροφής αν πήγαινες να κλέψεις ... Δεν έχω ακούσει-διαβάσει κάτι παρόμοιο για τους Ισπανούς. Όμως σου λέω ότι μέσα σε αυτόν τον λίγο χρόνο που υπήρχανε τα πράγματα είχανε αρχίσει να γαμιούνται κι εκεί.

    Κι αυτό είναι που όλοι καταλαβαίνουμε πως έτσι όπως είναι ο κόσμος σήμερα ό,τι και να γίνει πώς θα μορφωθεί; ΠΟΤΕ; ...όποιο κι αν είναι το είδος της επανάστασης... Μέχρι να ξυπνήσουν και να αντισταθούν στο καινούριο "καθεστώς" τα πράγματα θα έχουνε αλλοτριωθεί και πάλι.


    Αυτό για προβληματισμό
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mujeres_Libres

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. In revolutionary Spain of the 1930s, many anarchist women were angry with what they viewed as persistent sexism amongst anarchist men and their marginalized status within a movement that ostensibly sought to abolish domination and hierarchy. Conditions for Spanish women before the spanish revolution were oppressive, in the sense that they could be forced into arranged marriages without their consent and single women were not allowed to leave their homes without a male chaperone. Furthermore, working conditions were difficult for women because their salaries were half what male workers received. The limited rights allowed to women were only offered to middle and upper class women, and not offered at all to the working class.


    Είδες τί καλά παιδιά γίνονται όλοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ελα ρε ...+ αν θες στο στελνω +ιολας ..Δ Ω Ρ Ε Α Ν !!.. http://3.bp.blogspot.com/_minhQjgHFL4/TD8HO1iBxLI/AAAAAAAAAH8/GSWjxBJKQGM/s200/grammata03.jpg

      Διαγραφή
  16. Mpeno,
    πρόσεξε τί λέει το χωρίο που παρέθεσες: Ότι πολλές γυναίκες ήταν οργισμένες γιατί, κατά τη γνώμη τους, ο σεξισμός ο οποίος υπήρχε προεπαναστατικά (και κάνει μια ενδεικτική αναφορά σε δείγματα σεξισμού και καταπίεσης ΠΡΟεπαναστατικά ξαναλέω), συνέχιζε να υφίσταται ως κατάλοιπο και ανάμεσα στους αναρχικούς άντρες οι οποίοι ως αρχή πρέσβευαν κάτι εντελώς ασύμβατο με αυτό. Δύο πολύ απλές παρατηρήσεις:
    1. Μιλάμε για έτη φωτός μακριά από τα "αρνητικά" των επαναστάσεων που ανέφερα εγώ (μαζικές σφαγές αμάχων, δολοΦονίες, αποκεφαλισμοί, βασανιστήρια, φυλακές, γκουλάγκ, καταναγκαστικά έργα κλπ. κλπ.). Αν αυτό ήταν το βασικό πρόβλημα που αντιμετώπισαν μετεπαναστατικά, τότε μιλάμε για παράδεισο. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι τα χρονικά πλαίσια στα οποία πρόλαβε να κινηθεί η Ισπανική Επανάσταση (και όχι Ισπανικός εμφύλιος, όπως λένε κάποιοι) και συγκεκριμένα το αναρχικό κίνημα (ίσως το ισχυρότερο της εποχής στην ισπανία) μετεπαναστατικά, είναι πολύ στενά, επομένως δε μπορούμε να μιλάμε για ασφαλή συμπεράσματα, αλλά για ενδείξεις. Οι ενδείξεις ήταν ιδιαίτερα ελπιδοφόρες, όπως και να το δει κανείς.
    2. Αυτό είναι ακριβώς που εννοούσα με τα παραπάνω ποσταρίσματα. Ο κόσμος πρέπει να είναι έτοιμος, για την όποια μετεπαναστατική κατάσταση. Πρέπει να έχει πραγματικά αλλάξει νοοτροπία (σε σχέση με το υπάρχον) και να έχει στεριώσει μέσα του τις αξίες που υποτίθεται ότι πρεσβεύει. Ακόμη και το παράδειγμα με τον σεξισμό, αυτό αποδεικνύει, αλλά ευτυχώς σε μια αρκετά light εκδοχή. Πρέπει όλοι να δουλέψουμε με τους εαυτούς μας και με τους γύρω μας. Μόνο καλό θα μας κάνει αυτό, είτε αλλάξουν τα πράγματα, είτε τελικά μείνουν τα ίδια.
    3. Οι Ισπανοί αναρχικοί, ως αντίθετοι στην εξουσία, φυσικά ήταν αρνητικοί στην συγκρότηση τακτικού στρατού οργανωμένου από τις "δημοκρατικές δυνάμεις" ή τουλάχιστον στο να πολεμήσουν στις τάξεις του. Παρόλα αυτά, λειτούργησε εξαιρετικά η αυτοπειθαρχία τους (μία από τις αξίες του αναρχισμού) και τα αναρχικά "στρατεύματα" διακρίθηκαν ιδιαιτέρως στο πεδίο της μάχης (θρυλική η "Ταξιαρχία Ντουρρούτι" - The Durruti Column), πολεμώντας αρκετές φορές πλάι σε πολιτοφυλακές άλλων επαναστατικών οργανώσεων (κυρίως δίπλα στους τροτσκιστές), μέχρι που η νικηφόρα τροχιά που είχε αρχίσει να διαγράφεται ανακόπηκε κυρίως από την άρνηση των σοβιετικών να παράσχουν στρατιωτικό υλικό το οποίο είχε συμφωνηθεί ως υποστήριξη στον αγώνα της Ισπανικής Κυβέρνησης κατά του "φασισμού" και από το σαμποτάζ που έγινε μετέπειτα εκ των έσω σε πολλά επίπεδα, καθώς οι πατερούληδες της ΕΣΣΔ αποφάσισαν ξαφνικά να αλλάξουν συμμαχίες..

    Υ.Γ.: Δεν είναι αυτό το θέμα μας, αλλά δε μπορώ ν' αντισταθώ. Πολύ ωραία ταινία που σε βάζει στο κλίμα το Γη και Ελευθερία του Κεν Λόουτς. Πολύ ωραίο βιβλίο που σε βάζει ακόμα περισσότερο στο κλίμα (στην ουσία απομνημονεύματά του, αφού πολέμησε στην Ισπανική Επανάσταση) το Φόρος Τιμήσ στην Καταλωνία του Τζορτζ Όργουελ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Άκου Φόρος Τιμήσ. Paul speaking..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 1. Όντως έτη φωτός. Μιλάμε ξεκάθαρα για δικτάτορα. Σκέψου ότι κι εκεί μόνο για περίπου 5-10 χρόνια οργανώθηκαν σύμφωνα με τις αρχές τους. Απλά επεσήμανα πως μέσα σε λίγο καιρό οι αναρχικοί κατάφεραν να κάνουν κι αυτοί πράγματα αντίθετα με τις αρχές τους (νόμισμα, γυναίκες, πολύ κακή συνεργασία των κολλεκτίβων).

    2. Αυτή είναι η ουσία όλου του διαλόγου μας Γκρεγκ.

    3. Ο συγκεντρωτισμός κάτω από τις συνθήκες που λειτουργούμε (αυτή η νοοτροπία που λέγαμε) γεννά προβλήματα. Για την ΕΣΣΔ μιλάμε για απόλυτο συγκεντρωτισμό από Στάλιν καιμετά. Όμως και η μη κεντρική οργάνωση δομών δημιουργεί μεγάλα προβλήματα. Π.χ. ενώ ήτανε κόντρα στο χρήμα και αντίθετα υπερασπιζόταν την ελεύθερη κατανάλωση ανάλογα με τις ανάγκες στο τέλος δημιουργήθηκε και νόμισμα και αυτά που παρήγαγαν αγοραζόταν με βάση τί είχανε στις τσέπες. Κι αυτό καταλαβαίνεις απέχει πολύ από την αλληλεγγύη και ουσιαστικά μιλάμε μακροπρόθεσμα για δημιουργία περιουσίας κλπ. (ειδικά όταν ο καθένας κάνει ό,τι θέλει). Και "σύντροφοι" προδότες υπήρχαν και διάφορα περίεργα.

    Δεν μπαίνω όμως σε σύγκριση και δε νοείται τέτοιο πράγμα. Εγκλήματα με ανοργανωσιά δε συγκρίνονται. Ήθελα μόνο να προεκτείνω τη σκέψη σου πως χρειάζεται πολύ δύναμη, μόρφωση και συνείδηση να παραμείνει μία ομάδα ανθρώπων πιστή σε αυτό που διατυμπανίζει. Και τα σοβιέτ στα πρότυπα της γαλλικής κομμούνας και της άμεσης δημοκρατίας υποτίθεται αναπτύχθηκαν και στο τέλος δημιούργησαν ανθρώπους-αντιπροσώπους πιόνια που για καλύτερο μισθό σκύβανε πάντα στον πατερούλη.

    ...
    Άρα επιστρέφουμε ξανά και ξανά σε αυτό που γράφης στο 2. και συμφωνώ απόλυτα.

    .
    .
    .

    Καλά έκανες και τα έδωσες φυσικά και ο Λόουτς είναι αγαπημένος. Πρόσφατα προσπάθησα να δω και την ταινία του Peter Watkins - La Commune με αγγλικούς υποτίτλους αλλά είναι 5-6 ώρες ταινία :) . Περιγράφει -όσο είδα- προσπάθειες οργάνωσης "συνδικάτων" ανά εργοστάσιο και γειτονιά κ γενικά όλο το κλίμα σα να είσαι μέσα στις γειτονιές και σαν να σου το κάνουν λάιβ ρεπορτάζ (ναι, το περιγράφουν δημοσιογράφοι).
    Θα το δω και θα σου πω. Απλά έχε το υπόψιν.

    Συγκινητικό το τρέιλερ

    www.youtube.com/watch?v=G1TiHUJE3j8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Α ναι... Ξέχασα να αναφέρω κάτι βασικό. Αυτή η κακή συνεργασία, οι ανταλλαγές με χρήματα και όλα τα καπιταλιστικά απομεινάρια που πολλοί τα αναφέρουν σε κριτικές που έχω διαβάσει πιθανότατα θα οδηγούσαν και σε ανταγωνισμό και σε καπιταλισμό. Απλά με περισσότερη συμμετοχή εργαζομένων τοπικά σε κάθε εργοστάσιο.

    Βλέπε Νίντζα, σχόλιο 18, παράγραφος 2.

    ΑπάντησηΔιαγραφή