Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2011

Η σφαγή των νηπίων

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΗ ΒΡΑΪΜΑΚΗ. Αν, γενικά, δεν είχαμε πάθει ένα είδος μιθριδατισμού στην τοξικότητα των αριθμών (ελλείμματα κλπ) θα είχαμε υποστεί κοινωνικό σοκ από τη σφαγή στις πανελλήνιες εξετάσεις. Όπου, λέει, σε ορισμένα βασικά μαθήματα (λ.χ. μαθηματικά κατεύθυνσης) έγραψε κάτω από τη βάση το 75% των υποψήφιων για μια εκπαίδευση σημαντικότερη από τα ΙΕΚ και λίγο πάνω από τα κολλέγια-σφραγίδες της ιδιωτικής μάθησης που κάνουν περισσότερο αισθητή την παρουσία τους με τις βαρύγδουπες, πολυδάπανες διαφημίσεις παρά με την προσφορά τους. Και εξελίσσονται σε σχολές-παρκινγκ για να ακουμπήσει το κράτος (αλλά και οι οικογένειες) για μερικά χρόνια την ανεργία και τις φιλοδοξίες των νέων.
+/- Δείτε περισσότερα




Εβδομήντα πέντε τοις εκατό σε μαθήματα-κλειδιά κάτω από τη βάση, εκπληκτικό! Δηλαδή τρεις στους δέκα μαθητές ρίχτηκαν στον καιάδα της εκπαιδευτικής συρρίκνωσης. Οι σχολές φέτος έπρεπε να μειωθούν και οι φωστήρες του εκπαιδευτικού συστήματος (που χρόνια τώρα, με ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, προσφέρουν Μέση εκπαίδευση πιο κάτω από το μέτριο), αποφάσισαν να πετύχουν τον στόχο με το συντομότερο τρόπο: με τον αποκεφαλισμό! Και με τη λογική πονάει δόντι βγάζει δόντι, πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι.

Κατά γενική ομολογία της εκπαιδευτικής κοινότητας τα θέματα που δόθηκαν σε πολλά μαθήματα των πανελληνίων οδηγούσαν στη μαζική έξωση από τον προθάλαμο των ΑΕΙ και ΤΕΙ, με μια κλωτσιά στα πισινά χιλιάδων νέων που τόλμησαν ελπίσουν.

Δεν υπήρχε διαβαθμισμένη δυσκολία στα θέμα (δηλαδή δεν πήγαιναν οι ερωτήσεις από τα εύκολα στα δύσκολα, αλλά από τα δυσκολότερα στα δυσκολότατα) και εντοπίστηκαν λάθη που οδήγησαν στην απόσυρση θεμάτων και στην αναδιατύπωσή τους. Κάτι που δεν το λένε μόνο οι γονείς, δεν τον υποστηρίζουν μόνο οι μαθητές, αλλά το ΦΩΝΑΞΑΝ με ανακοινώσεις τους η Μαθηματική Εταιρία και η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.

Έτσι έσπειραν στο δρόμο των νέων τρικλοποδιές και περίμεναν την εκκίνηση των πανελλήνιων για να μετράνε πεσμένα κορμιά. Το πέτυχαν με έναν σαδιστικό τρόπο που οδηγούσε στο στόχο: να ανακόψουν την πορεία των νέων προς τις σχολές, χωρίς να νοιάζονται για το γεγονός ότι κλονιζόταν η αυτοπεποίθηση παιδιών σε μια ευαίσθητη ηλικία. Παιδιών που νιώθουν ήδη να καίει πάνω τους η σφραγίδα του αποτυχημένου μόλις πέρασαν την πόρτα εξόδου από το Λύκειο. Άξιοι!

18 σχόλια:

  1. Παιδιών που νιώθουν ήδη να καίει πάνω τους η σφραγίδα του αποτυχημένου μόλις πέρασαν την πόρτα εξόδου από το Λύκειο. Άξιοι!

    erxetai + h fwtia..dionish..+10'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για μία φορά διαφωνούμε. Θεωρώ ότι είναι σωστότατο να μπαίνουν δύσκολα θέματα στις πανελλήνιες από τη στιγμή που δεν κατοχυρώνονται βαθμολογίες από προηγούμενες χρονιές (αν κατοχυρώνονται είναι λάθος τα δυσκολα θεματα, συγνώμη για την άγνοιά μου, πάει και μια εικοσαετία από τότε που έδωσα πανελλήνιες). Στα εύκολα θέματα γράφουν όλοι, καλοί και λιγότερο καλοί και μετά παραμυθιαζόμαστε ομαδικώς ότι ανέβηκε το επίπεδο της μάθησης. Στα δύσκολα θα γράψει αυτός που πραγματικά αξίζει. Ας μπαίνουν στην Ιατρική με 15. Τουλάχιστον το 15 αυτό θα έχει βγεί με ιδρώτα και αίμα με δύσκολα θέματα(όχι αλλοπρόσαλλα)και σε καμία περίπτωση κατά τύχη. Στο κάτω κάτω, όποιος δεν είναι σε θέση να γράψει τη βάση, έστω και σε μεγάλου βαθμού δυσκολίας θέματα, δεν αξίζει να είναι φοιτητής.
    Άλλο είναι το ζήτημα για μένα: Με την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση λίγοι θα έχουν τη δυνατότητα να στείλουν το παιδί τους να σπουδάσει αν περάσει σε άλλη πόλη από αυτή που ζούν. Πόσοι από τη Λάρισα π.χ. θα μπορούσαν να υποστηρίξουν οικονομικά την πενταετή (τουλάχιστον) φοίτηση του παιδιού τους στο Πολυτεχνείο στην Αθήνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aφού συμφωνίσω μέχρι τελείας μαζί σου Διονύση,να προσθέσω μόνο ετούτο.
    Η μνημονιακή μας κυβέρνηση μέσω της κύριας Διαμαντοπούλου και κάποιων πανεπιστημιακών κομματόσκυλων,αποφάσισαν την κατάργηση των μετεγγραφών μεταξύ Πανεπιστημίων του εσωτερικού,που ίσχυαν μεχρι τώρα για μερικές ευαισθητες κοινωνικες ομαδες(Πολυτεκνοι,τριτεκνοι,ορφανα παιδια,προστατες οικογενειας κτλ).Αυτό θα εχει σαν αποτέλεσμα μια οικογένεια,σε δύσκολους καιρούς και εν μέσω επαγγελματικής και οικονομικής αβεβαιότητας ,να πρέπει να συντηρεί 2,3 ή και 4 σπίτια ανα την Ελλάδα προκειμένου να σπουδάσειτα παιδιά της.
    Ενα μεγάλο μπράβο λοιπόν στους φωστήρες της κυβέρνησης και της εκπαίδευσης γενικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εντάξει, δεν είναι τόσο τραγικό που δε θα μπουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο. Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει επίδομα πανεπιστημιακής μόρφωσης στους ντελιβεράδες και τους χειρώνακτες εργάτες, ούτε στους ανέργους απ’ ότι ξέρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατ αρχήν συμφωνώ Διονύση όσο και με τον φίλο Δικαστή αλλά , η υπόθεση σπουδές ,ανώτατες σχολές και γενικά αυτό που ονομάζουμε επαγγελματική αποκατάσταση -σταδιοδρομία στον τόπο μας είναι κυριολεκτικά στον αέρα για δεκαετίες τώρα. Τα πανεπιστήμια εκτός της τραγελαφικής λειτουργίας τους δέχονται πληθώρα σπουδαστών γενικά μέτριας προς ικανοποιητικής αξίας υπεράριθμους όμως που αδυνατεί το σύστημα να τους μορφώσει και πολύ περισσότερο να τους αξιοποιήσει.Τα πανεπιστήμια δεν συνδέονται δυστυχώς με την αγορά (είναι σπάνιο φαινόμενο όπως αυτό του πολυτεχνείου Αθηνών να συνεργάζονται με εταιρίες ) οπότε η κατάσταση είναι δυσάρεστη. Η οικονομική κρίση έρχεται την ώρα που επιβάλλονταν οι αλλαγές, ως εκ τούτου τα πράγματα δυσκολεύουν. Όσο για τις μεταγραφές είναι μια πονεμένη ιστορία γιατί απλά δεν χρησιμοποιούνταν μόνο απο τις κατηγορίες που αναφέρει ορθά ο Δικαστής αλλά και κάθε φούφουτος απο τα βόρεια προάστια που με τον παρά του μπαμπά έκανε οτι γουστάριζε. Πιστεύω οτι πρέπει να λιγοστέψει ο αριθμός εισακτέων πράγμα που φυσικά θα δυσκολέψει και τους βαθμούς και τα θέματα. Βέβαια αυτό δεν μπορεί να γίνει βίαια αλλά χρειάζεται πρώτα ενημέρωση πότε όμως έγινε σωστός προγραμματισμός στην Ελλάδα για να γίνει και τώρα? Συμπερασματικά ο τρόπος συμπεριφοράς της πολιτείας στην νέα γενιά στο μέλλον δηλαδή δείχνει στην ουσία την ποιότητα της, οπότε είναι λογικά τα χάλια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σύμφωνω με τη μείωση των εισακτέων καθώς σήμερα το σύστημα το μόνο που κάνει είναι να παράγει άνεργους φοιτητές. Απλά η ενστασή μου είναι ότι δεν μπορούμε να κλαίμε για τις βάσεις και για τα δύσκολα θέματα. Όποιος αξίζει ας γράψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η σύνδεση σπουδών - επαγγελματικής αποκατάστασης είναι άκυρη κατά τη γνώμη μου. Στην Ελλάδα δε, αυτή η σύνδεση υφίσταται από τα μαθητικά χρόνια. Κατά τη γνώμη μου, το σχολείο θα έπρεπε να προσφέρει γενικές γνώσεις και να εστιάζει στην εξάσκηση της κριτικής και δημιουργικής ικανότητας του μαθητή. Στο πανεπιστήμιο ο φοιτητής πρέπει να εξοιξειώνεται με τη λογική, το λεξιλόγιο, και τον τρόπο σκέψης του (επιστημονικού ή τεχνικού) πεδίου που έχει επιλέξει.

    Διαφωνώ κάθετα με την εξειδίκευση και την απομνημόνευση που δυστυχώς είναι οι πυλώνες του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος κάτι το οποίο οφείλεται στην ισχυρή σύνδεση της εκπαίδευσης με την επαγγελματική αποκατάσταση. Και αυτό συμβαίνει επειδή η αγορά εργασίας ζητάει "έτοιμους" υπαλλήλους με διεκπεραιωτικές ικανότητες και όχι ώριμους επαγγελματίες με κριτική σκέψη, διευρυμένη αντίληψη, και ανεπτυγμένη ικανότητα μάθησης.

    Με βάση τα ανωτέρω, θεωρώ κάθε σύστημα στο οποίο οι γραπτές εξετάσεις έχουν πρωταγωνιστικό (αντί για συνοδευτικό) ρόλο απαράδεκτο και κατακριτέο. Τα παιδιά πρέπει να ωθούνται στο παιχνίδι, να έρχονται σε επαφή με τις τέχνες, και να τους δίνεται χρόνος για κοινωνικες δραστηριότητες. Όχι να ξημεροβραδιάζονται πάνω από ένα βιβλίο, να φορτώνονται με πίεση και άγχος, και να αποκτούν διαφόρων ειδών κόμπλεξ και σύνδρομα καταπίεσης.

    Άρα σκατά στις εξετάσεις και σκατά σε όσους κρίνουν και κατηγοριοποιούν ανήλικους με βάση την απόδοσή τους στο σχολείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Tι σχεση εχει το Πανεπιστημιο με την αγορα εργασιας ρε παιδια?
    Καπου τα εχετε μπερδεψει...
    Δηλαδη οι οικονομικες συγκυριες αποτελουν την δικαιολογια για να μην μπορει ενα παιδι 17 ετων,να συμμετεχει στην ανωτατη εκπαιδευση?

    @Ανωνυμε
    οι μεταγραφες απο το 2004 και μετα γινονταν με αντικειμενικα και σαφη κριτηρια.
    Αφορμη σταθηκε η ''παρανομη'' μεταγραφη του γιου του Τσιτουριδη βουλευτη τοτε της Ν.Δ
    Τωρα γιατι τις εκοψαν φετος,δεν μπορω να το καταλαβω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μερικοί πρέπει να γράφατε καλές εκθέσεις στο σχολείο, έτσι? Σαν να διαβάζω το "Παπανούτσος the sequel".

    Εμένα πάλι μου φαίνεται απολύτως λογικό το όλο θέμα. Εφόσον το σύστημα είναι καπιταλιστικό και η ουτοπία ονείρωξη της τρυφερής εφηβείας, δεν υπάρχουν και πολλές επιλογές. Προσφορά και ζήτηση για τα περισσότερα επαγγέλματα. Δεν είναι ανάγκη να γεμίσουμε με γιατρούς και δικηγόρους. Η μάλλον, επειδή γεμίσαμε, έφτασε ο ταπεινός υδραυλικός να βγάζει τα μαλλιοκέφαλά του αφορολόγητα.


    Κάθε συστημα έχει τις ισορροπίες του. Καιρός να πάψει η Ελλάδα να πληρώνει τις σπουδές μελλοντικών εργαζομένων του εξωτερικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ και με τον Διονύση και εν μέρη με τον nictor και ταυτόχρονα έχω τις ενστάσεις μου. Καταρχάς (αν και δεν παρακολούθησα ιδιαίτερα το θέμα παρά μόνο σε επίπεδο επικεφαλίδων) πιστεύω ότι το θέμα της παιδείας και της εκπαίδευσης είναι ένα πολύ πονεμένο θέμα για την Ελλάδα.

    Διάβαζα προχθές ένα linkακι που είχε δώσει ο Ratt στο άρθρο του Ninja για του Εβραίους ενός πακιστανού αρθρογράφου και καταλήγει ότι η “Δύναμη” των Εβραίων πηγάζει από την παιδεία. Και σκέφτηκα ΠΟΣΟ δίκιο έχει. Και παράλληλα προβληματίστηκα ακόμα περισσότερο από το επίπεδο της δικιά παιδείας και εκπαίδευσης(???).

    Και από που να ξεκινήσω!
    Στο ότι τα σχολεία μας είναι χτισμένα και δομημένα πάνω στην δομή των φυλακών???

    Στο ότι στο δημοτικό η εκπαίδευση των παιδιών είναι ελλιπέστατη ειδικά σε σχέση με το επίπεδο της ενημέρωσης που έχει ένα ΠΑΙΔΙ του 21ου αιώνα. Καμία διαδικασία όξυνσης του μυαλού τους, καμία διάθεση ανάπτυξης θετικά της περιέργειας τους. Της (έστω και ενδόμυχης) ανάγκης τους για μάθηση και πάνω από όλα ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ. Και περιμένουμε δασκάλους εξαιρέσεις και γονείς δραστήριους για να οξύνουν την σκέψη του παιδιού. Και αν δεν ενεργοποιηθεί στην παιδική ηλικία τότε κατά μεγάλο ποσοστό μιλάμε πλέον για καμένα χαρτιά.

    Η εκπαίδευση του Γυμνασίου είναι μία ΑΣΚΟΠΗ και αέναη “Εισαγωγή” σε βασικές επιστήμες. Εισαγωγή εισαγωγή. Σχεδόν καμία εμβάθυνση. Μόνο εισαγωγή. Και ανακύκλωση. Και φυσικά στο γυμνάσιο ξεκινάει και η διαδικασία πλήρης αποδόμηση του όποιου ενστίκτου ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ. Παπαγαλία. Όλα. Και η “παπαγαλία” εκτός ότι καταστρέφει οποιαδήποτε δημιουργική τάση εξερεύνησης δημιουργεί και αποστροφή προς το ίδιο το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ. Αποστροφή για τα Αρχαία, αποστροφή για την Ιστορία, για την Φυσική, για τα Μαθηματικά κλπ κλπ. Επίσης σχεδόν καμία διαδικασία ανάπτυξης των ιδιαίτερων ικανοτήτων ενός παιδιού. Και μιλάω όχι τόσο όσο αφορά την περεταίρω επιστημονική ανάπτυξη ενός έξυπνου παιδιού, αλλά για δημιουργικές τεχνικές-καλλιτεχνικές-αθλητικές δραστηριότητες. Σε χαλάρο επίπεδο αλλά με ΜΑΘΗΣΗ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

    Το Λύκειο είναι η μεγάλη πληγή. Το άγχος ειδικά των τελειόφοιτων είναι σε ασύλυπτα επίπεδα. Άγχος για αποφάσεις και για έκβαση αποτελεσμάτων που θα τον προσδιορίσουν για μια ζωή. Γιατί εκεί ξεκινάει και η αποδόμηση ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στην ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. Όρος που τείνουν να τον εισάγουν σε ολόκληρο τον κύκλο της κοινωνικής ανάπτυξης. Γεννιόμαστε – Αναπτυσσόμαστε – Αναπαράγουμε – Εργαζόμαστε – Πεθαίνουμε. Όχι ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ αλλά ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ για την συνέχεια της κοινωνίας. Η όλη η δομή του Λυκείου και της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (σε διαφορετικό βαθμό και επιρρόη το καθένα) στηρίζεται στην καταστροφή της οποιαδήποτε ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ και στον συνεχή ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ (σε όχι υγιή επίπεδα).

    Δεν συνεχίζω άλλο γιατί τα κενά και οι ελλείψεις είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ.

    Μάθαμε ότι πέφτουν φέτος οι βάσεις γιατί πολλοί ΑΠΟΤΥΧΑΝΕ. Γιατί τα θέματα ήταν δύσκολα. Συμφωνώ ότι στις πανελλήνιες πρέπει τα θέματα να είναι δύσκολα μεν κλιμακωτά δε. Και φυσικά όμως για να ισχύει αυτό και να δημιουργεί δίκαια αποτελέσματα πρέπει η εκπαίδευση συνολικά να έχει προετοιμάσει τους μαθητές για αυτό το επίπεδο Δυσκολίας. Όλα τα παιδιά έχουν τα ίδια διακιώματα. Δεν μπορούμε να μπαίνουμε σε λογικές όταν μιλάμε για ΠΑΙΔΙΑ του τύπου “να ξεχωρίσει η φύρα από το στάρι “. Ναι να εξεληχθουν οι ικανότεροι. Ναι οι ακόμα πιο ικανοι να ξεφύγουν και επίπεδο πριν την 12ετη εκπαίδευση. Άλλα όλοι τα ιδια δικαιώματα.

    Το πρόβλημα των νέων Ελλήνων είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ.
    Και δυστυχώς η εκπαίδευση των νέων Ελλήνων αντί να λύνει το πρόβλημα το διογκώνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θα μου επιτρέψετε να μιλήσω η μάλλον γράψω για να κυριολεκτώ σαν γονιός που πέρασα το στάδιο των εξετάσεων πριν 2 χρόνια και το βίωσα από όλες τις πτυχές του.
    Καταρχήν θα ξεκινήσω από το απλό τι είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις;
    Το κράτος,το υπουργείο συγκεκριμένα πρέπει επιτέλους να αποφασίσει αν θα είναι κατατακτήριες η απολυτήριες .
    Αν θέλει να είναι κατατακτήριες στα Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία ορθώς ανεβάζει πολύ ψηλά το πήχη των θεμάτων που θα τους βάλεις και μην λαμβάνετε ο βαθμός στις απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου,αλλά τότε κάνε εθνικές απολυτήριες εξετάσεις και μετά εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και στα Πολυτεχνεία,παράδειγμα γιατί να μάθει καλά μαθηματικά η φυσική ένας που ενδιαφέρεται να δώσει στην Σχολή Αστυνομίας δε θα του χρησιμεύσουν πουθενά,σε σχέση με έναν που θα θέλει να περάσει Εμποροπλοιάρχων που του είναι απολύτως απαραίτητα(σας παρακαλώ μην γράψετε ρατσιστικά σχόλια για τους αστυνόμους για το επίπεδο μόρφωσης τους για εμένα έπρεπε όλοι οι αστυνομικοί να φοιτούν στη Νομική).
    Το άλλο που αντιλήφθηκα είναι ο ρόλος (κακός κατά τη γνώμη μου) που παίζουν τα φροντιστήρια στην όλη υπόθεση, κατευθύνουν τα παιδιά σε σχολές και πόλεις και αυτό δεν έγινε μόνο στο φροντιστήριο που παρακολουθούσε η κόρη μου αλλά σχεδόν σε όλα και το επισήμανα με συζητήσεις φίλων μου που είχαν παιδιά στην ίδια φάση.
    Μετά είναι η επιλογή της σχολής,και σε αυτό παίζουμε πολύ κακό ρόλο οι γονείς,παράδειγμα η κόρη μιας φιλικής μου οικογενείας έβγαλε κοντά στα 19000 μόρια και η κοπέλα ήθελε να φοιτήσει στην Παιδαγωγική Σχολή,αυτό ήταν το όνειρο της,αυτό γούσταρε,όταν το δήλωσε το κλίμα στο σπίτι Μ.Παρασκευή,η μάνα της έκλαιγε και χτυπιόταν που δεν δήλωσε Ιατρική και πήγαν χαμένα τόσα μόρια!!!!
    Πρέπει να γίνουν ριζικές αλλαγές στην Παιδεία αλλά ποίος θα τις τολμήσει;ποίος θα τα βάλει με το συνδικάτο των καθηγητών που θέλουν αμόρφωτα τα παιδιά μας (μιλώ για την πλειονότητα και όχι για εξαιρέσεις);Ποίος θα τα βάλει με την παραπαιδεία των φροντιστηρίων;Ποίος θα τα βάλει με τους Πανεπιστημιακούς;Ποίος θα τα βάλει με τις τοπικές κοινωνίες που ζουν από τους φοιτητές με κάποια ανύπαρκτα ΤΕΙ(όπως η σχολή ενός ΤΕΙ που στα 12 χρόνια λειτουργίας της,έχει αποφοιτήσει ο εξής συγκλονιστικός αριθμός φοιτητών 5!!!!);Ποίος θα βρεθεί για να κάνει τομές στην διδακτέα ύλη;
    Κάτι τελευταίο δε μπορούν όλοι να γίνουν επιστήμονες σε αυτή τη χώρα κάποιοι πρέπει να ρίξουν τις απαιτήσεις τους και ειδικά οι γονείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ιlias

    Τις δικες σου απαιτησεις οσον αφορα το παιδι σου τις εριξες?

    Με τους καθηγητες του σχολιου που αφηνουν τα παιδια μας αμορφωτα τα εβαλες?

    Στο φροντιστηριο το εστειλες το παιδι σου ενισχυοντας την παραπαιδεια οπως λες?


    Η ανωτατη εκπαιδευση ειναι δικαιωμα ολων και σαφως δεν εχει καμια σχεση με την αγορα εργασιας.Τομες χρειαζονται,αλλα ξεκαθαριστε πρωτα αν σας φταιει το κρατος ,οι καθηγητες ή οι φροντιστες σας και τα ξαναλεμε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ilias_Chania, λες:
    "παράδειγμα γιατί να μάθει καλά μαθηματικά η φυσική ένας που ενδιαφέρεται να δώσει στην Σχολή Αστυνομίας δε θα του χρησιμεύσουν πουθενά,σε σχέση με έναν που θα θέλει να περάσει Εμποροπλοιάρχων που του είναι απολύτως απαραίτητα"

    Διαφωνώ κάθετα και παραθέτω τα κάτωθι ερωτήματα: Πρώτον, γιατί να μάθει στο σχολείο περισσότερα μαθηματικά ο μαθητής που θέλει να περάσει στην "Εμποροπλοιάρχων"? Όταν περάσει στην εμποροπλοιάρχων, τι θα μάθει? Επίσης, γιατί να υστερήσει σε άλλες γνώσεις όπως πχ αρχαία ελληνικά? Οι γνώσεις που (θα έπρεπε) να αποκτούμε στο σχολείο πρόκειται να μας χρησιμέψουν μόνο στην δουλειά μας? Δεν είναι χρήσιμο για έναν άνθρωπο ανεξαρτήτως επαγγέλματος να έχει καλές βάσεις σε μαθηματικά (ειδικά στατιστική θα έλεγα), φυσική, χημεία, ιστορία, γλώσσα, οικονομικά, κλπ. ώστε να κατανοεί και να ερμηνεύει καλύτερα τον κόσμο γύρω του?

    Αντίθετα θα συμφωνήσω 100% με το σχόλιό σου για την επιλογή σχολής και την πίεση που ασκείται από τους γονείς. Και κατά τη γνώμη μου, δεν είναι μόνο η αγωνία του γονιού να ζήσει καλά το παιδί του. Πρόκειται για κλασικό παράδειγμα φασιστικής αντίληψης και διαχωρισμού με βάση το επάγγελμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΛΙΟΠΑΙΔΑ!!! ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΠΑΛΑ ΚΑΙ ΓΚΟΜΕΝΕΣ!!! ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝΕ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εχουμε:
    την παιδεια που μας αξιζει,
    την υγεια που μας αξιζει,
    την κοινωνία που μας αξιζει,
    την οικονομία που μας αξιζει

    Το μονο πραγμα που δεν μας αξιζει αλλα μας δοθηκε από τυχη,ηταν ο ευλογημένος αυτος τοπος...

    ΥΓ.Τι λεει ενας πτyχιουχος ανεργος σε εναν πτυχιουχο εργαζόμενο?

    -Ενα τζιζ και μια πατατες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΔιΚΑΣΤΗ:
    1.Οι δικές μου απαιτήσεις δεν υπήρχαν στο παιδί,την άφησα να επιλέξει τη σχολή που ήθελε χωρίς να την συνδέσω με την αγορά εργασίας κι αν αυτό που επέλεξε θα έχει αύριο μέλλον και αυτό ήταν καθ'όλη τη διάρκεια της φοίτησης της.
    2.Είναι κοινά αποδεκτό και το επεσήμαναν πολύ εδώ ότι στο σχολείο δε παρέχεται επαρκής μόρφωση θέλουνε παιδιά παπαγαλάκια και οι καθηγητές φροντίζουν για αυτό η μήπως διαφωνείς;
    3.Οι παραπάνω καθηγητές σε ωθούν στην παραπαιδεία,όταν έχει απαξιωθεί ο θεσμός του σχολείου και έχει δημιουργηθεί μία ολόκληρη βιομηχανία για να καταλήγουν τα παιδιά στα φροντιστήρια που τους προετοιμάζει μόνο για τις εξετάσεις ,γιατί μόνο αυτό ενδιαφέρει τους μαθητές,τότε εσύ τι κάνεις;
    Έχεις μάθει τι γίνεται τις τελευταίες εβδομάδες κάθε σχολικής χρονιάς στη Γ Λυκείου;οι μαθητές που παρακολουθούν στο σχολείο είναι ελάχιστοι και οι υπόλοιποι καίγονται στα φροντιστήρια νυχθημερόν.
    Σε όλη αυτή τη συζήτηση σκόπιμα άφησα εκτός το κόστος όλης αυτής της ιστορίας,το έχεις αναλογιστεί;
    elmerfadd:
    Το σχόλιο μου σχετικά με τα μαθηματικά ήταν με δεδομένο τα θέματα που πέσανε στα μαθηματικά εφέτος,που ήταν δύσκολα και σαν "επιχείρημα" για αυτό που ανέφερα σχετικά με τις εξετάσεις και θα σου εξηγήσω αμέσως,υποστηρίζω ότι πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός στις εξετάσεις που αφορούν την εισαγωγή σου σε μια σχολή,άλλες απαιτήσεις έχει σε μαθήματα η μία σχολή από την άλλη οπότε το σωστότερο θα ήταν η κάθε σχολή να καθορίζει τη βαρύτητα τον μαθημάτων.
    Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε ξεκαθαρίσει τι θέλουμε να είναι το Λύκειο μια βαθμίδα υποχρεωτικής εκπαίδευσης με γενικές γνώσεις η ένα σκαλοπάτι για την εισαγωγή στην Ανώτερη και Ανωτάτη εκπαίδευση;
    Αν το θεωρήσουμε σαν υποχρεωτική γνώση τότε κακώς τους βάλανε τόσο δύσκολα θέματα,αν είναι για εισαγωγή τους στην Ανωτάτη εκπαίδευση τότε καλώς κάνανε και βάλανε τόσο δύσκολα θέματα.
    Δικαίωμα στην μόρφωση φυσικά έχουν όλοι,χωρίς μέτρα και σταθμά αλλά μπορούν όλοι;και μιλάω μόνο από θέμα γνώσεων,θεωρώ δικαίωμα μου να έχω πρόσβαση σε οποιοδήποτε Πανεπιστήμιο η Πολυτεχνείο θέλω για να αποκτήσω γνώση,αλλά όταν δε μπορώ να αντεπεξέλθω τότε τι γίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. elmerfadd Ευχαριστώ που αποτύπωσες την άποψή μου γιατί βαριόμουνα να γράψω :-) Συμφωνώ 100%, καλύτερη και γενικότερη ΠΑΙΔΕΙΑ στα σχολεία για να βγαίνουμε γενικά καλύτεροι σαν ΑΝΘΡΩΠΟΙ στην κοινωνία και εξειδίκευση στα πανεπιστήμια. Βασικά με το εκπαιδευτικό μας σύστημα διαφωνώ σχεδόν σε όλους του τους τομείς, από ύλη μέχρι τρόπο λειτουργίας είναι απαράδεκτο.

    campeon, So True...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Vasika parakalw lyste mou mia aploustath aporia... Pws ginetai na milame gia sfagh otan den yparxei h vash tou 10 kai o ma8hths kai 1 morio na bgalei mporei 8ewrhtika (kai praktika pi8anws) na mpei se sxolh...

    ΑπάντησηΔιαγραφή